Veronica Reime

På telttur for første gang

• 29.08.2017 - 21:48

Vi er veldig glade i friluftsliv, og elsker å dra på turer sammen med Linéa. Hun stortrives ute i naturen, og det er virkelig noe helst spesielt å utforske sammen med henne. Hun vokser så utrolig mye på disse opplevelsene. Noe vi hadde veldig lyst til å få gjort før sommeren var helt over var å dra på telttur, og i helgen fikk vi endelig gjort det! Vi dro til Røssdalen, og sov der i telt fra fredag til lørdag. Røssdalen ligger bare en liten fergetur og en times kjøring fra oss. Linéa og jeg hentet Sindre på jobb på fredagen, og så dro vi avgårde. Det var en såpass kort reise dit at det gikk fint an å dra dit for bare én natt, men samtidig var det så øde at vi ikke hadde dekning på mobilen engang, noe som gjorde hele opplevelsen enda bedre. Røssdalen er en uberørt dal, og det var utrolig nydelig og fredelig der. Og til å være Linéa sin første telttur, så kunne vi ikke ha dratt til et mer perfekt sted.

Linéa elsker å plukke blomster, og vi kom hjem med en hel bukett med lilla villblomster. Jeg har planer om å presse noen av dem for å ha som minne. L ga også blomstene små kyss etter hvert som hun plukket dem. Hun har omsorg for de aller minste ting ♥

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Turløypen startet med en liten grusvei, men gikk fort over til et mer steinete terreng, og vi måtte "klatre" resten av turen. Linéa satt i bæremeisen sin, i tillegg til at vi bar sekker både på mage og rygg, med telt, liggeunderlag og soveposer festet utenpå. Dere kan tenke dere at det var litt av et syn! Det var ca 45 minutter å gå fra parkeringsplassen  til den store gressletten vi kunne slå oss ned på. Gressletten ligger like ved vannet, og du kunne hele tiden høre fossen som sildret nedover. Utrolig idyllisk!

Linéa var storfornøyd med å få grille sin egen marshmallow på bålet. Det var utrolig hyggelig å sitte ute i skumringen imens bålet knitret mellom oss, og spise marshmallow.

Se så koselig! Jeg var veldig spent på hvordan natten kom til å bli, så jeg gjorde det jeg kunne for at det skulle føles trygt og fint å være inne i teltet. Jeg rigget til med både lyslenke, lyslykt, Linéa sin nattlampe, puter og teppe. Hun elsket å være inne i teltet, og før vi la oss til å sove satt vi i soveposene våre og lekte med fingerdukker som jeg hadde tatt med. Linéa syntes det var såå stas å sove i sin egen sovepose, og sov som en stein hele natten gjennom.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Neste morgen våknet vi til lyden av fuglekvitter og sauebjeller. Dere kan tro Linéa var i ekstase, da hun oppdaget at det var sauer utenfor teltet vårt! Vi åpnet teltet litt og nøt de fine omgivelsene og den friske fjelluften imens vi våknet litt mer til. Det finnes ikke noe bedre enn det.

Frokosten bestod av hjemmelagde rundstykker, blåbær, varm sjokolade og friskt fjellvann.

Jeg er så utrolig glad for at vi fikk dratt på denne turen, og ikke minst dele den spesielle opplevelsen med Linéa. Hun utforsket omgivelsene med forstørrelsesglasset sitt, plukket blomster, blader og steiner, ble med til fossen for å hente vann og lyste rundt i mørket med lommelykten sin. Vi hadde mange fine samtaler på turen om alt vi så og opplevde. Hun har også snakket masse om teltturen i etterkant, og ifølge henne så vi både rev, klatremus, troll og drager på turen. Trollene bodde i skogen og dragene på fjellet, og reven og klatremus var og stjal av maten vår ;-) Og hver ettermiddag spør hun om vi ikke kan grille marshmallow. Skjønningen ♥

På hesteryggen

• 25.07.2017 - 15:28

Jeg måtte bare dele noen bilder fra den fine hesteturen vi hadde på fjellet på Østlandet. Linéa og jeg red på hver vår hest, imens to stalljenter, moren og bestemoren til Sindre gikk ved siden av. Det var en nydelig tur, og vi nøt begge to den herlige roen du får over deg av å sitte på hesteryggen. Linéa har ridd før på ponni, men denne gangen var det på en stor hest. Hun var ikke redd i det hele tatt, selv om den var ti ganger så stor som henne. Lille toåringen vår satt stødig i salen med full konsentrasjon, og beveget seg i takt med hesten. Jeg er så utrolig stolt og imponert over Linéa, og spesielt i slike øyeblikk. Ikke fordi jeg mener at hun absolutt må være "tidlig ute" med ting, men fordi jeg ser hennes egenhet som person så ekstremt tydelig. På to år har hun formet en så sterk personlighet, og hun har så mye lidenskap i seg. Hun elsker hester, og har snakket i evigheter om at hun skulle få ri igjen når vi skulle dra til Østlandet. Da vi kom til hestene, var hun helt i ekstase og kunne ikke vente med å komme opp på hesteryggen. Hun er så modig, forsiktig, trygg og omsorgsfull med hestene. De ble overøset med klemmer og kyss, og på slutten av turen ville hun ikke av hesten sin igjen. Jeg er så glad for at hun får muligheten til å gjøre noe som hun så gjerne ønsker, og som hun trives så godt med. Og ikke minst er jeg utrolig glad for at jeg fikk ta del i opplevelsen og lidenskapen hennes på denne turen. Det er noe spesielt ved å se henne vokse gjennom opplevelser og nye erfaringer. Jeg vil alltid støtte og oppmuntre henne til å være den personen hun selv ønsker å være, og å se henne få utvikle sine egne interesser er utrolig fint. Det er alltid spesielt å se barna sine vokse, både gjennom store og små øyeblikk. Jeg føler meg så heldig som får oppleve det ♥

En dag i Kristiansand Dyrepark

• 24.07.2017 - 11:35

Hei skjønne ♥

Det siste stoppet på turen vår var Dyreparken i Kristiansand. Vi kom frem dit lørdag ettermiddag, og sjekket inn på hotellet som ligger inne i parken. Vi rakk å spise en god middag, Linéa fikk ansiktsmaling og lekte litt på barnerommet, før det var på tide å stupe i seng slik at vi var opplagte for en dag i parken neste morgen. Vi startet dagen i går i Hakkebakkeskogen før parken åpnet hvor vi fikk frokost, en liten togtur gjennom skogen og oppvisning med sang og dans. Linéa kan de fleste av sangene, så hun sang ivrig med. Etterpå fikk de små møte dyrene fra Hakkebakkeskogen, det var stor stas! Linéa er så opptatt av Mikkel Rev, og ble malt som en rev på hotellet før vi gikk ut. Etter frokosten fikk hun seg også en egen revehale og caps med reveører.

Frokosten vi fikk var helt økologisk, og bestod av en pepperkake (fra Bakemester Harepus såklart), innbakt brød med noe inni, yoghurt med musli og juice. YUM! Mamma, stefaren og broren min skulle møte oss i parken, så etter frokosten gikk vi for å møte dem. Det var veldig godt å se dem igjen, og veldig hyggelig at vi fikk tilbringe dagen vår i parken sammen med dem. Jeg hadde planlagt litt på forhånd hva vi skulle gjøre, slik at vi skulle få mest mulig med oss. Vi fikk blant annet både sett og hilst på flere dyr.

Dådyr er så nydelige! Vi fikk være med på å mate dem, og Linéa syntes det var veldig spennende.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Da vi stod og så på disse ekornapene, hoppet det plutselig en ned på skulderen til Sindre og stjal smokken ut av munnen til Linéa. Hun skvatt litt stakkars, men det blir i hvert fall en morsom historie å fortelle henne når hun blir eldre.

Kardemommeby er noe av det koseligste ved hele Dyreparken, så vi måtte selvfølgelig tilbringe litt tid der. Kardemommeby og Hakkebakkeskogen er de to store favorittene hos Linéa, så begge deler var et must å få med seg. Vi fikk sett noen show i Kardemommeby også, og kikket litt rundt i flere hus og butikker. Å gå rundt i Kardemommeby og Hakkebakkeskogen bringer frem så mange gode barndomsminner, og det er veldig fint å få oppleve alt på ny sammen med Linéa ♥

Alt i alt var det en fantastisk fin dag, og en perfekt avslutning på ferieuken vår. Både store og små koste seg masse! Selv om det har vært utrolig hyggelig på ferie, så er det alltid godt å komme hjem. Det var så herlig å krype under dynen i går etter en lang kjøretur, og se på litt serier før vi skulle sove. I dag er Sindre tilbake på jobb, og jeg og Linéa er hjemme. Planen for dager er å bare ta det helt rolig, slappe av og kose oss. Og ikke minst få pakket ut og vasket litt!

Hvordan er starten på deres uke?

Roadtrip

• 22.07.2017 - 13:35

Hei dere!

I skrivende stund er vi på veien igjen, og kjører mot sør. Det er aldri kjekt å ta farvel med familie, men det er heldigvis ikke altfor lenge til vi ser hverandre igjen. Jeg er veldig spent på hvordan denne kjøreturen blir, ettersom vi har 5-6 timer med kjøring på én dag. Da vi skulle til Østlandet tok Linéa fly sammen med besteforeldrene og onkelen sin, imens vi kjørte bilen opp. Roadtripen opp gikk veldig fint, og vi koste oss masse på turen. Vi startet å kjøre på fredagen, overnattet i Arendal, og kjørte videre neste dag slik at vi var fremme før klokken tre på lørdagen. Det gikk veldig fort! Til tross for at en natt på hotell i en deilig hotellseng var veldig herlig, så savnet vi begge den lille sjøstjernen som pleier å komme opp i sengen vår om morgenen. Denne gangen er Linéa med i bilen, og så langt har det godt veldig fint. Vi to koser oss i baksetet sammen. Hun er heldigvis glad i å kjøre bil, og jeg har pakket med litt forskjellig av aktiviteter og god mat. Så stopper vi litt underveis når det trengs. Jeg tror og håper at det kommer til å gå veldig bra! Det er egentlig veldig hyggelig å være på roadtrip sammen ♥

- Jeg passer alltid på å pakke med masse mat og drikke når vi skal på lange reiser. Det er virkelig ikke godt å bli dehydrert eller få i seg for lite næring på slike turer, og det er heller ikke alltid at alternativene langs veien er så gode. Over ser dere hva jeg pakket til bilturen vår opp til Østlandet. Couscoussalat: Couscous, ruccola, agurk, cherrytomat, avokado, mandler, cashewnøtter og gresskarfrø toppet med pesto vinagrette. Smoothie: Frosne skogsbær, banan, spinat, gresk yoghurt, mandelmelk, chiafrø og hampfrø. Ellers pakket jeg med en flaske med vann som jeg kunne fylle opp i løpet av turen (flasken er fra Swell og holder utrolig godt på temperaturen på drikken), epler og melkefri sjokolade. Jeg har alltid med bestikk i vesken slik at vi slipper å sløse unødvendig plastikk på engangsbestikk. "Sporkene" våre er helt geniale, da vi har muligheten til å bruke både skje og gaffel, uten at de tar noe særlig plass.  -

- Hotellrommet vårt i Arendal. -

- Ettersom vi kom frem på kvelden i Arendal ruslet vi bare en liten tur rundt havnen og kjøpte med oss takeaway som vi spiste på hotellrommet imens vi så på serier. Deilig! -

- Hotellfrokosten bestående av grovt valnøttbrød med blåbærsyltetøy, croissant, frisk frukt, gresk yoghurt med tørket banan, nøtter og honning, mangosmoothie og sitronlimonade. YUM! -

Nå skal jeg nyte denne turen, og så gleder jeg meg til vi kommer frem. Dere kan følge turen vår på snap: veronicacr. Vi skrives mer senere!

Norsk sommeridyll

• 21.07.2017 - 20:26

Hei fine dere ♥ Nå er vi på Østlandet og nyter feriedagene våre her. Vi har vært på fjellet en tur på hytten til besteforeldrene til Sindre sammen med dem og moren til S. Det er noe helt spesielt ved å være på fjellet. En deilig ro. Strålende sol og frisk fjelluft. Vi kjørte turer, badet i Trollbadet, red på hester, spilte spill og spiste nydelig mat og en hel haug av jordbær. Skikkelig idyllisk! Vi har også tilbrakt et par dager på hjemstedet til Sindre, og fått kost oss litt der sammen med familie. Det har vært så godt å se alle sammen igjen! Jeg er så utrolig glad for denne turen og alt vi har fått oppleve sammen. Det er virkelig ekte, norsk sommeridyll, og ingen av oss vil dra hjemover i morgen. Under er et lite bildedryss fra dagene våre her:

- Den majestetiske naturen på fjellet tar pusten fra deg. -

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

- Linéa storkoste seg i Trollbadet. Etter 1,5 år på babysvømming er hun som en liten delfin i vannet. -

- Ingen sommer uten norske jordbær. Vi har hatt jordbær til dessert nesten hver eneste kveld, får ikke nok! -

- Oldemoren til Linéa (bestemoren til Sindre) er kunstner, og Linéa får mer enn gjerne prøve seg. -

- Linéa, Sindre, moren og bestemoren til S og jeg koste oss masse på Maihaugen friluftsmuseum i finværet. Vi var inne i stavkirken, kikket innom de ulike utstillingene, hilste på dyrene, plukket markjordbær og så på vandreteateret "Pål sine høner". Dagen ble avsluttet på Det Lille Pannekakehuset. -

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nå går oppholdet vårt her mot slutt (dessverre), og vi skal bruke resten av kvelden til å pakke litt, spise god mat og spille spill. Nyte den lille stunden vi har igjen! I morgen har vi en lang kjøretur foran oss. Det har vært litt lenge mellom hver oppdatering her på bloggen en stund, men nå er jeg tilbake for fullt. Vi skrives snart igjen ♥ Ha en fin fredagskveld!

Vår siste dag

• 14.07.2017 - 20:11

Hei dere! Jeg beklager at det ble litt lite oppdateringer her imens vi var ute på reise (og etterpå også forsåvidt). Vi var ute på noe hele tiden, og dagene bare raste avgårde. Tiden gikk virkelig altfor fort... Strandturer, grilling i parken, yogaklasse på stranden om morgenen, safaripark, sykkelturer, restaurantbesøk og shopping. Vi fikk gjort litt av hvert, og jeg nøt hvert minutt. Det har egentlig vært et perfekt sted å dra til, spesielt når Linéa fortsatt er så liten. Syden kan fort bli litt varmt for de aller minste. I Nederland hadde vi det såpass varmt at vi kunne være på stranden og bade i havet, men ikke så varmt at vi smeltet helt bort. I tillegg er det også masse annet å finne på, så det ble som vanlig en veldig innholdsrik ferie.

Det var ekstra trist å reise hjem denne gangen, da dette var vårt siste besøk. Pappa har fått en ny jobb, og skal flytte. Vi har blitt veldig glad i Nederland, og da spesielt Den Haag hvor pappa og stemoren min har bodd de siste årene. Linéa var bare fire måneder gammel den første gangen vi dro dit. Nå har vi vært der flere ganger i året. Jeg gleder meg til å vise Linéa bilder og videoer, og fortelle om turene våre. Vi har blitt godt kjent med byen og nærområdet, og på den siste dagen av ferien vår måtte vi gå en siste tur i favorittparken vår som ligger bare et steinkast unna der pappa og stemoren min bor. Vi tilbrakte flere timer der hvor vi lekte, så på dyrene, matet gjessene og spiste lunsj. Så herlig!

Sommerferien har bare såvidt begynt for vår del. Vi har mye kjekt i vente, og flere planer er lagt helt frem mot slutten av august. Jeg gleder meg så masse til alt vi skal få oppleve! Neste eventyr startet allerede i dag. Linéa dro avgårde med besteforeldrene sine og onkelen sin til Østlandet i dag tidlig. Jeg hadde en liten klump i magen, da jeg kjørte dem til flyplassen, men heldigvis ser jeg henne igjen allerede i morgen. Utifra de titalls bildene vi har fått tilsendt og telefonsamtalen vi hadde med henne tidligere i dag, så virker det som hun stortrives sammen med besteforeldrene og oldeforeldrene sine. I skrivende stund sitter vi i bilen på vei mot Østlandet vi også. Jeg pakket bilen og hentet Sindre etter jobb i dag, ivrige etter å komme oss på veien. Vi skal sove på hotell i natt, så kjører vi videre i morgen. Jeg holder dere mer oppdatert på snap underveis ♥ Der har jeg blant annet lagt ut to oppskrifter i dag!

Har dere planer for helgen? ♥

Akkurat det vi trengte

• 26.06.2017 - 09:20

Ååh - disse siste dagene har gjort godt. Dere som følger meg på snap (veronicacr) har sikkert fått med dere at vi nå befinner oss i Nederland, nærmere bestemt Den Haag. Vi er faktisk vært her i en uke allerede! De første dagene har vært preget av sydenvarme, og vi har tilbrakt hver eneste dag på stranden. Vind i håret, saltsmak på tungen, sand mellom tærne, solen som varmer på huden, de kjølige bølgene som knuser mot knærne, bygging av sandslott, pizza og smoothies. Det har vært utrolig deilig å koble skikkelig ut og slappe av. Strandlivet her er perfekt for oss småbarnsforeldre med masse restauranter, butikker og lekeplasser langs hele strandpromenaden. Vi slår oss ned på en dobbel solseng foran en lekeplass, og har tilgang til både mat og drikke på restauranten bak oss. Linéa stortrives, hun bader i havet og leker i sanden dagen lang. Når kvelden kommer er hun helt utslått, og lille lykketrollet sovner med et smil om munnen.

De siste dagene har vi syklet turer, spist god mat og besøkt en safaripark. Masse herlig familietid ♥ I skrivende stund sitter faktisk Sindre og jeg på toget til Paris, hvor vi skal ha litt kjærestetid sammen. Vi blir bare én natt, men vi drar ikke hjem før sent i morgen så vi får nesten to dager der. Jeg gleder meg masse til å komme frem og bare nyte alt Paris har å by på, sammen med Sindre ♥ Jeg kommer selvfølgelig til å oppdatere dere her, men i mellomtiden kan dere følge meg på snap for hyppigere oppdateringer ♥

Vår påske

• 06.06.2017 - 18:40

Hei skjønne dere ♥ Håper dere har hatt en helt super påske, og har fått en fin start på hverdagen igjen. Sindre jobbet store deler av påsken, men vi passet på å nyte fridagene vi hadde sammen til det fulle. Så fort Sindre var ferdig på jobb, satte vi kursen mot fjellet hvor mamma, stefaren og lillebroren min allerede var. Turen opp gikk veldig fint med Kardemommeby på høyttalerne og og en fornøyd liten jente i baksetet som sang for full hals. Jeg fikk til og med mulighet til å kose meg med et magasin jeg hadde kjøpt for én måned siden, så da var a mor fornøyd!

Vi hadde denne perlen av en strand helt for oss selv, og utsikten var virkelig helt nydelig. Det var så utrolig fredfullt og fint. Vi koste oss med å utforske omgivelsene, kaste stein ut i det speilblanke vannet og nyte solskinnet. Tiden stod stille.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg elsker å gå på langrenn, og det er obligatorisk med minst én skitur i løpet av påsken. Gleden over å gå på ski har heldigvis smittet over på Linéa, og hun maser hele tiden om at vi må ut på ski. Hun får ikke stå på ski selv før til neste år, men enn så lenge er hun storfornøyd med å sitte i pulken sin. Hun ler høyt i nedoverbakkene, og tar seg gjerne en dupp på de litt mer slake partiene. Vi tok oss en liten pause underveis for å sitte i solsiden og grille.

Kvelden ble avsluttet på hytten til et vennepar av foreldrene mine, hvor vi spiste god mat og satt ute ved bålpannen og grillet marshmallows. Etter hvert da det ble kaldt og mørkt, trakk vi oss inn for å se påskekrim. En perfekt avslutning på en fin tur.

- På påskeaften var det duket for leting etter påskeegg og nydelig middag hos foreldrene til Sindre -

Sindre kledde seg ut som påskeharen i et kostyme som moren hans fikk lånt til oss. Han hjalp Linéa med å lete etter påskeegget sitt, som jeg hadde gjemt ute i skogen på forhånd. Det var også endel andre unger i skogen som ble veldig glade for at Sindre dukket opp som påskeharen, og han måtte både dele ut klemmer og bli tatt bilde av. Linéa ble helt i ekstase over å møte påskeharen, og ville ikke la ham gå igjen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Påskeegget til Linéa var fylt opp med litt godt, såpebobler, hårstrikker, klemmer, klistremerker og frø til å så gulrøtter (til neste års påskehare ;-))

Det var en utrolig fin påskeferie, og jeg kjenner at jeg ikke var helt klar for å gå tilbake til hverdagen igjen så fort. Vi har en travel vår foran oss, men også en veldig fin tid i vente. Selv om det er hektisk så elsker jeg denne tiden av året.

(Innlegget er publisert på ny pga. feil i bloggdesignet. Den originale datoen er 20.04)

Gårsdagens skitur

• 13.03.2017 - 16:49

- Et lite bildedryss fra gårsdagens skitur -

Jeg elsker å gå på ski, det er virkelig utrolig befriende. Skiene som glir over snøen, en frisk og kjølig vind, solen som bader oss i et gyllent lys, kroppen som jobber. Jeg går ikke på ski for å komme meg fortest mulig frem eller for treningen sin skyld, jeg går for å kose meg med det. Jeg nyter skituren fra start til slutt, og tar meg ekstra tid til å beundre omgivelsene. Linéa stortrives også i pulken sin, og kikker rundt seg og peker på alt hun ser på veien. Hun har faktisk spurt flere ganger i løpet av helgen om vi kan gå ut på ski. Det er veldig godt å se at hun finner like mye glede i å være ute på skitur som oss. Hun har tross alt hatt endel turer i pulken sin helt siden hun var liten. Vi hadde et stopp på turen hvor vi grillet pølser og marshmellows, rant på akebrett og drakk kakao. Jeg håper virkelig at været blir bra i påsken, slik at vi kan dra opp en liten tur da også.

Etter en fin helg sammen med den lille familien min, mamma, stefaren og lillebroren min, er jeg klar for en ny uke. Den startet veldig rolig med noen timer på skolen sammen med Zahra og Anette, og nå er vi på besøk hos foreldrene til Sindre. Vi skal bare spise god mat og slappe av her resten av dagen, frem til Linéa skal legge seg. En  myk og god start på uken! Det er alltid litt godt å komme tilbake til rutiner og hverdagen igjen etter en helg hvor vi har vært ute på mye.

Hvordan har deres helg vært? Er dere klare for en ny uke?♥

Å reise er å leve

• 09.01.2017 - 19:10

Helt siden jeg var liten har jeg reist til flere steder over hele verden. Det gir meg så mye, og det er noe jeg vil gjøre så lenge jeg har mulighet til det. Nå har vi vært endel ganger i Nederland for å besøke pappa som jobber her, og stemoren min. Jeg er veldig stolt av pappa og jobben han gjør, og vi er veldig heldige som har muligheten til å dra dit på besøk. Det er et sted jeg har blitt veldig glad i, og Nederland har så mye mer å by på enn jeg hadde forestilt meg. Også denne turen vi var på nå var veldig fin, og vi fikk gjort mye gøy både i Den Haag (hvor pappa bor), Amsterdam og en annen liten by utenfor Den Haag.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Leiligheten ligger i ellevte etasje, og vinduene er så store at du kan sitte i dem. Det elsker jeg! Utsikten er helt fantastisk, og vi kan se både helt til byen og til stranden. Det er så fint å sitte der om morgenen og se på menneskene som går forbi eller sitter på den koselige restauranten rett over gaten. Soloppgangen og solnedgangen er også helt nydelig å få med seg herfra.

Noe som var veldig gøy ved å feire nyttår der var at vi fikk ta del i en annen kultur sine tradisjoner. På selve nyttårsaften samlet alle seg nede ved stranden for å se på fyrverkeriet. De hadde et fyrverkerishow som var helt fantastisk, og mot slutten tente de et gigantisk stort bål. Det var over hundre tusen mennesker som samlet seg ved stranden for å telle ned til midnatt sammen og se på fyrverkeriet. Det var en veldig fin og magisk stemning.

Bildet ovenfor er av den andre tradisjonen deres; nyttårsbadet. De har et eget arrangement for bading på første nyttårsdag. Dette er veldig populært, og 10 000 får lov til å være med, men det er enda flere som kommer og vil bade. Det er altså førstemann til mølla hvem som kommer og får billett og en oransje lue, og dermed får bade. De har musikk og teller ned over en høytaler sammen med publikum, og så løper alle sammen ut i vannet samtidig. Pappa var med, og jeg angrer litt på at jeg ikke gjorde det selv. Det var iskaldt og så ut som totalt galskap, men utrolig gøy å ha gjort! Det var i hvert fall veldig kjekt å få oppleve.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sindre og jeg hadde en liten date-dag i Amsterdam sammen, hvor vi blant annet var på Van Gogh museumet. Det var veldig fascinerende og spennende å få se maleriene hans. Det var et stort og fint kunstmuseum som virkelig hadde gjort det meste utav det. Bildet ovenfor er fra utenfor museet. Området rundt er utrolig fint, og vi ruslet rundt der en stund og bare nøt solen.

Vi var også på et annet kunstmuseum i Den Haag med malerier av Esher. Jeg har faktisk en liten kunstelsker i meg, hvem hadde trodd det! Jeg benytter gjerne sjansen til å se ulike typer kunst når vi er ute og reiser, men vi har også vært på utstillinger her hjemme.

Det var et lunsjsted i Amsterdam som jeg falt helt for, og her serverte de meg denne gode couscoussalaten. Så godt!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

På restauranten pyntet de blant annet med disse fine kransene. Jeg likte veldig godt hvor utrolig gjennomført hele stedet var.

Lille gull koser seg på lekeplassen i nabolaget. Hun elsker å være på tur like mye som oss, og er virkelig helt fantastisk å ha med på reise. Hun er så åpen og fin mot nye mennesker, og sjarmerer alle vi møter. Når vi er ute løper hun rundt og utforsker, ellers så sitter hun i vognen sin og tar inn alle de nye inntrykkene.

En egenkomponert yoghurt på det beste yoghurtstedet i byen. YUM!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Enda mer mat! Til daten vår i Amsterdam hadde jeg bestilt bord på en veldig god, orientalsk restaurant. Maten og stemningen var helt fantastisk, og vi koste oss i flere timer. Vi bestilte flere retter som vi delte, og det var en veldig god smaksopplevelse. Noe av det kjekkeste ved å reise er å prøve ny mat, og dette var virkelig et vellykket restaurantbesøk.

Selv om jeg liker Amsterdam best om sommeren, så var det noe magisk ved byen når det ble kveld og vi gikk på broene over kanalen som ble lyst opp av lysene langs vannet.

Solnedgangen sett fra utsikten til leiligheten.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dette er en jente etter mammaen sin sitt hjerte, min beste reisepartner. Hun har blitt veldig reisevant, og er utrolig lett å ha med på tur. Flyet gikk litt sent, men det gjorde ingenting for Linéa. Hun var blid som vanlig og koste seg på Starbucks med milkshaken sin og Peppa Pig på iPaden. Vi skiftet til pyjamas før vi gikk på flyet, og hun sovnet av seg selv på fanget mitt etter en liten stund oppe i luften.

En liten frøken som absolutt skal trille kofferten sin selv. Det var flere som stoppet opp for å se på henne der hun trillet rundt og viftet med bamsen sin. Så fort hun oppdaget at hun fikk oppmerksomhet fra andre, stoppet hun opp for å tøyse og gjøre seg til. Skøyeren!

Jeg er veldig takknemlig for at vi er så heldige og får reise såpass mye. Det er noe vi liker veldig godt å gjøre sammen, og jeg har alltid ment at det gjør barn godt å se andre ting enn den lille boblen vi bor i hjemme i Norge. Som sagt har jeg alltid blitt tatt med på mange turer rundt om i verden, og det har gitt meg noe veldig verdifullt. Å ha fått sett de tingene og få oppleve det jeg har gjort er noe jeg setter veldig pris på, og jeg ønsker å gi det samme til Linéa.

Jeg har tenkt litt på om jeg skal lage en liten "Nederland guide" med mine favorittsteder og aktiviteter i Nederland, om det er noe dere ønsker? Dere kan lese om forrige tur til Nederland i innleggene under, samt se en videoblogg.

EN DAG PÅ STRANDEN

VIDEOBLOGG: VÅR TUR TIL AMSTERDAM

Tilbake til hverdagen

• 09.01.2017 - 15:46

God mandag dere! Det er alltid litt tungt å starte hverdagen igjen skikkelig etter ferien, og i dag tidlig var jeg helt utrolig trøtt. Det var en drastisk motsetning til de late morgenene vi hadde i Den Haag. Jeg fikk heldigvis både meg og Linéa ut døren til vanlig tid, og etter at jeg hadde levert henne i barnehagen dro jeg opp til skolen for å møte Silje, Zahra, June og Anette for å lese pensum. Det var veldig godt å se alle sammen igjen, selv om de var på besøk hos oss rett før vi reiste. Det er alltid litt lettere (og kjekkere) å komme i gang når du gjør det sammen med noen andre. Vi leser ikke alle det samme pensumet, men det hjelper uansett bare å sitte sammen med noen. Det er litt som med trening, du "tvinger" deg selv til å dra på skolen og lese fordi du har avtalt det med noen. Det var i hvert fall veldig deilig å komme i gang igjen, og jeg tror dette blir et bra semester. Vi går mot lysere tider, og jeg har mye kjekt foran meg både på skolen og ellers.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Linéa elsket å stå i vinduet om morgenen og se på alt som skjedde nede på gaten. Hun ble helt i hundre hver gang hun så en buss eller en hund. Skjønningen ♥

Nå er vi ferdige med lesingen for dagen, og jeg skal straks lukke Macen og dra avgårde til familien til Sindre. Oldemoren og onkelen til Linéa er på besøk for en uke, og det skal bli veldig kjekt å få tilbringe litt tid sammen med dem igjen. Jeg oppdaterer dere igjen litt senere! Jeg merker at jeg har savnet å skrive til dere, og det er godt å være i gang igjen med bloggingen også.

Håper dere har hatt en god start på uken ♥ Vi skrives mer senere, god klem!

Bildedryss fra København

• 04.12.2016 - 14:21

Hei dere ♥ Hvordan har dere det for tiden? Ting er virkelig hektisk om dagen med juleforberedelser og eksamener. Desember kom så utrolig fort! Jeg er veldig glad for at jeg hadde et lite pusterom rett etter praksisen min hvor jeg dro til København med Sindre, moren, bestemoren og broren hans. Det var en helt fantastisk helg hvor vi koste oss masse. Det var utrolig godt å koble skikkelig ut etter en intens og hektisk praksis før oppkjøret mot eksamen begynte. Det trengtes! Vi nøt julestemningen i storbyen med god mat, tivoli, shopping, cafébesøk, og bare ruslet rundt i gatene. Veldig koselig! Jeg rakk også å møte to venninner; Anita og Andrea, som studerer i København, og det var veldig godt å se dem igjen.

Under har dere et lite bildedryss:

Snuppa koser seg med makroner fra La Glace ♥

Noe av det jeg liker best ved å reise er å bare vandre rundt i gatene og se på mennesker og bygninger, ta inn nye inntrykk. Det gjorde vi heldigvis masse av!

Tivoliet var helt magisk! Her tilbrakte vi flere timer, og Linéa storkoste seg med karuseller og bare det å se på alle lysene og juledekorasjonene. Hun fikk ta en av disse typiske karusellene som går rundt og rundt, hvor hun sitter på en hest (som er hennes favorittdyr for tiden). Etterpå ville ikke skjønningen av ♥ Vi tok også en attraksjon som gikk gjennom alle eventyrene til HC Andersen. Det var veldig koselig og brakte frem mange fine barndomsminner.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Denne frøkna begynner å bli ganske bereist etter hvert, og hun er heldigvis en drøm å ha med på tur. Blid og sosial hele tiden! De som satt bak oss på flyet til Oslo spurte oss til og med om hun alltid var såå blid, og det er hun egentlig stort sett. Vi hadde et stopp i Oslo før vi skulle ta et fly videre til Stavanger, men det siste flyet vårt ble forsinket til klokken halv ett om natten. Det gjorde heldigvis ingenting for Linéa sin del da hun bare var glad for å kunne løpe rundt og leke på flyplassen. Etter hvert når det begynte å bli sent la vi henne bare for å sove i en vogn som du kan låne på flyplassen, og så bar vi henne sovende inn på flyet. Det gikk veldig fint!

Det ble mest bilder og litt lite tekst denne gangen, men det kommer et litt lengre innlegg senere. Vi skrives ♥

En tur på fjellet

• 16.10.2016 - 14:14

Hei fine ♥ Har dere det bra? I skrivende stund sitter jeg i sofaen hjemme hos moren til Sindre og slapper av. Det lukter nydelig suppe i hele huset, og jeg sitter med en følelse av at høsten er her for fullt. Jeg er utrolig glad i denne tiden av året, og synes det gir en helt spesiell stemning å sitte inne og høre på vinden som herjer utenfor.

Denne uken har jeg hatt fri fra forelesninger, noe som betyr at jeg måtte benytte meg av tiden til å lese masse pensum før jeg begynner i praksis. Det har vært noen utrolig kjedelige lange dager på lesesalen, men det er utrolig godt å ha det gjort. Ettersom Sindre skulle jobbe masse i helgen bestemte jeg meg for å ta med Linéa på hyttetur til Sirdalen sammen med familien min. Det var veldig deilig å reise opp på fjellet, koble ut litt og bare nyte. Hodet føltes litt tungt etter all lesingen, men en tur ute i frisk fjelluft gjorde susen. Vi gikk tur til en stor foss, kokte kakao på fjellvann og stekte pølser i panne på primus. Linéa var med i bæremeisen og koste seg masse med å se på omgivelsene imens vi gikk. Jeg elsker å ha med Linéa på tur og la henne utforske naturen, det er så utrolig viktig. Og hun stortrives ute! Ellers koste vi oss masse inne med god mat og kortspill. Vi kom hjem i går kveld etter at Sindre var ferdig på jobb, og på vei hjem svingte vi innom senteret og kjøpte sushi. Det var så deilig å komme hjem, krype under teppet i sofaen og spise god mat. Vi så litt på Happy Feet før Linéa skulle legge seg, og hun elsket den filmen. Hun sto foran TV-en og danset og nynnet med. For et herlig syn ♥ Etter at hun hadde lagt seg koste vi oss med Bloodline og en stor pose med godteri. Jeg var utrolig fornøyd, lykkelig og sliten. Denne helgen gjorde godt!

Å kjøre i disse omgivelsene var virkelig helt magisk. Den blå himmelen og de majestetiske fjellene, jeg nøt virkelig alle inntrykkene.

Håper dere nyter siste del av helgen, og at dere som har hatt høstferie har fått kost dere masse enten dere har vært hjemme eller på reise. Vi skal bare slappe av og kose oss på besøk resten av dagen. I morgen begynner jeg i praksis hvor jeg skal være i seks uker, i tillegg til at jeg og Linéa starter med babysvømming igjen. Travle dager! Akkurat slik jeg liker det ♥

Dette trengtes virkelig

• 27.09.2016 - 22:44

Hei fine lesere! ♥ Det har vært et lite opphold her på bloggen, og det beklager jeg veldig. Med sykdom, skole og praksis så har bloggen blitt litt nedprioritert. Jeg vurderte egentlig å komme tilbake i helgen, men jeg trengte virkelig å koble ut og bare ha en koselig familiehelg på Østlandet. Vi dro på torsdagskvelden etter et veldig kjekt arrangement i barnehagen, og kom hjem igjen i går. Jeg har vært helt latterlig trøtt i hele dag, og har en skikkelig mandagsfølelse. Vi var alle sammen ute av dørene kvart over syv i morges, og jeg var førstemann på lesesalen. Det var meg og vaskedamene! Det føltes ekstra tungt å skulle ta fatt på skolebøkene igjen etter en helg med avkobling, men på dager som denne prøver jeg å være ekstra snill mot meg selv. Kjøpe noe godt å spise, sende en fin melding til noen (det pleier å slå ganske godt tilbake) og være fornøyd med arbeidet jeg får gjort, istedenfor å irritere meg over det jeg ikke rekker å gjøre.

Vi koste oss i hvert fall veldig masse på besøk hos familien til Sindre, og jeg føler meg klar til å ta fatt på en ny uke! Vi fikk gjort masse på de dagene vi var der og koste oss med shopping, god mat, tivoli, marked og utendørs museum. Det er alltid godt å se Sindre sin familie igjen, og vi hadde noen veldig fine dager sammen. Selv om det var stille på bloggen i helgen, ble kameraet flittig brukt. Her er et lite bildedryss fra langhelgen vår:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi ble skjemt bort med hjemmelagde rundstykker og kakao til frokost. Må si at det smakte mye bedre enn Skyren jeg hadde til frokost i dag..

Linéa var en ivrig hjelper på kjøkkenet, og fikk plukke paprika ute i hagen og vaske dem til vi skulle spise.

Litt blåbærplukking fra busken i hagen ble det også. Linéa elsker blåbær og spiste masse imens hun plukket.

På søndagen var vi på Maihaugen, som er et utendørs museum. Vi gikk rundt i nydelige omgivelser, med mye fint å se på. Jeg syntes selvfølgelig det var mest spennende å gå inn og se inni en gammeldags skole. Da kommer den indre nerden frem i meg ;-)  Det var håndverksdager hvor de hadde satt opp flere boder og  solgte masse forskjellig. Linéa var så heldig å få tøflene til høyre av oldemoren sin ♥

Denne dagen har gått i ett med først noen timer på lesesal, og deretter praksis hvor jeg ikke var ferdig før kvart på fire. Etterpå hentet jeg Sindre på jobb og vi dro på besøk til moren og stefaren hans, hvor Linéa allerede ventet på oss. Vi slappet av resten av ettermiddagen og koste oss med god mat. Nå har jeg sittet en god stund og jobbet med en undervisning jeg skal ha, men kjenner at jeg straks må stupe i seng. Resten får vente til i morgen! Håper dere har hatt en fin start på den nye uken. Vi har alle tre vært litt trøtte i dag, men forhåpentligvis tar det seg opp i morgen. Nå skal jeg lese litt på sengen til jeg sovner. Nattaklem ♥

Vår lørdag i bilder

• 11.09.2016 - 12:23

God søndag fine lesere ♥ Turen vår til Østlandet går mot slutten, og om et par timer må vi dra til flyplassen. Det har vært en veldig fin helg, og vi har fått senket skuldrene litt. I går gikk vi en liten tur ute, dro til Gjøvik og handlet litt, og på kvelden var vi ute og spiste god mat for å feire faren til Sindre. En veldig fin lørdag! Under har dere et lite bildedryss:

Lille røveren! Hun vil bare gå selv hele tiden, og løper rundt oss med en trillende latter. Hun elsker hunder, og noe av det kjekkeste hun vet er å gå tur med dem. Så da måtte hun selvfølgelig få gå tur med Kira også, når vi var her på besøk. Aller helst vil hun holde båndet selv, men det er ikke alltid like lett.

Linéa elsket denne butikken (mammaen også), og tok seg god tid til å se på alt det kjekke de hadde der.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Litt nytt vintertøy fra faren til Sindre ♥ Det er helt klart mye kjekkere å handle klær til de litt kaldere månedene, det er jo så mye fint. Det ble litt ulltøy, en heldress og en varm og vannavstøtende lue med søte dusker på.

Støvler med ullfor som Linéa fikk av oldemoren sin ♥

Dette var såå godt! Linéa koste seg masse på restauranten med barnemenyen sin og sovnet fornøyd i bilen. Vi løftet henne bare direkte fra bilstolen og over i sengen, og der sov hun til neste morgen. En sliten og fornøyd jente etter en fin dag ♥

Hva har dere gjort i helgen?

Linéa sitt antrekk 09.09

• 10.09.2016 - 15:49

Body: Memini // Shorts: No74 // Strømpebukse: H&M // Sko: Superfit

God lørdag! Jeg måtte bare dele et par bilder jeg knipset av Linéa i går. Det er så herlig når hun har blitt så stor at hun tusler rundt selv og utforsker små biller og steiner, og lukter på blomster. Vi koser oss masse her på Biri, og det er alltid like hyggelig å se familien til Sindre igjen. I går slappet vi masse av, spiste taco og var på besøk oppe hos besteforeldrene til Sindre en tur. Der var også tanten og onkelen til Sindre med sine tre små jenter, hvor den minste bare er rundt en uke gammel. Herlighet så babysyk jeg blir! Jeg var så heldig å få låne lille Hellevi litt, og Linéa var veldig nysgjerrig på den lille nye skapningen. Hun sto helt inntil og stirret henne oppi ansiktet, klappet på henne og kom med våtservietten sin for å vaske henne. Jeg får ekstra lyst på flere unger når jeg ser hvor god Linéa er med andre barn, hun hadde blitt en utrolig flink storesøster. Hun deler ut klemmer og elsker å leke og prate med andre små. Men det får vente til jeg er ferdig med masteren min!

Nå har vi vært en liten tur på Gjøvik for å kikke litt rundt i butikkene og gå på kafé. Linéa fikk seg litt nytt vintertøy fra en av favoritt butikkene mine her. Jeg viser dere litt senere hva vi kjøpte. I kveld skal vi ut og spise for å feire faren til Sindre som fyller året i dag, men frem til da skal vi bare slappe av her hjemme. Deilig! Tiden går alltid så altfor fort når vi er ute og reiser, og en helg er over på et lite blunk. I morgen drar vi hjemover igjen, men først skal vi nyte resten av tiden her.

Håper dere har en strålende fin lørdag! Vi skrives mer senere ♥

Hei fra Østlandet!

• 09.09.2016 - 14:48

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hei fine lesere ♥ Nå har vi kommet frem til Biri, hvor Sindre er fra. Reisen hit gikk veldig fint, og Linéa var som vanlig veldig grei på flyet. Hun spiste litt, bladde i boken sin og spilte dyrespill på iPaden. Hun er alltid så nysgjerrig og sosial når vi er ute blant folk, og skulle flørte med alle som satt rundt oss. Vi har jo reist endel med Linéa nå, og begynner å bli ganske drevne. Men det er likevel rimelig travelt med en aktiv ettåring som skal løpe og klatre over alt! Heldigvis sloknet hun så fort vi satte oss i bilen på Gardemoen, og sov helt til vi var fremme (en og en halv time). Jeg koste meg i bilen med å lese og litt frokost (McDonalds hehe..) Nå har vi fått landet litt og slapper av. Linéa elsker oppmerksomheten fra besteforeldrene sine, og storkoser seg med å leke og løpe etter hunden deres. Dette blir en fin helg ♥

Hva er deres planer for helgen?

En date i Amsterdam

• 04.07.2016 - 13:10

Hei dere! Nå er vi hjemme igjen i Norge, og selv om vi har hatt en fantastisk fin ferie, så er det alltid godt å komme hjem. Dagen før vi dro hjem hadde jeg og Sindre en liten kjærestetur til Amsterdam. Det var utrolig herlig å ha litt kvalitetstid sammen bare oss to, kan ikke huske sist vi gjorde noe sånt! Oppleve et nytt sted sammen og bare nyte hverandres selskap. Vi tok toget inn i ett tiden, og kom hjem i igjen på kvelden. Vi fikk gjort ganske mye på bare en halv dag! Vi tok en båttur på kanalen, ruslet rundt og kikket i gatene, spiste på et ekte nederlandsk Pancake House og var inne i Anne Franks hus. Sistenevnte var vel kanskje det som var størst for meg å få gjøre. Jeg har alltid hatt lyst til å gå på Anne Frank museumet, så det var veldig stas å endelig få oppleve det. Jeg synes den historien er så utrolig interessant. Det var utrolig bra laget til, så jeg anbefaler virkelig andre som skal til Amsterdam å ta turen dit. Vi avsluttet dagen med en liten bursdagsmiddag for Sindre, og det smakte helt nydelig. Vi var så mette på både mat, inntrykk og opplevelser, da vi satt på toget hjem. Veldig fornøyde med dagen!

I dag begynner hverdagen skikkelig igjen, men det er egentlig greit det også. Sindre er tilbake på jobb igjen, og jeg og Linéa Olivia koser oss hjemme. Hun lot meg sove helt til halv åtte i dag (en time lengre en vanlig), så jeg fikk en rolig start på mandagen. Vi har kost oss inne i dag med puslespill og plastelina, imens det har regnet utenfor. Jeg har flere innlegg på lur, så titt innom litt senere! Vi skrives ♥

Ha en kjempefin mandag, god klem ♥

#mamma #mammablogg

Kunstutstilling, solnedgang og ville kaniner

• 28.06.2016 - 11:35

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

God morgen! I går var en perfekt dag for å gjøre litt ting inne, så vi valgte å gå på kunstutstilling for å se maleriet "Piken med perleøredobb". Jeg er faktisk veldig glad i kunst, og kan gå lenge rundt og bare kikke på maleriene. Hele galleriet var veldig flott, og det virket som Linéa også syntes det var litt gøy å peke på alle lysekronene og de fargerike maleriene i taket. Etterpå fant vi oss en fin gaterestaurant og spiste en god lunsj, før vi møtte pappa som var ferdig på jobb. Været klarnet litt mer opp mot kvelden, og etter at Linéa hadde lagt seg syklet vi en liten kveldstur for å se på solnedgangen. De har nemlig utrolig vakre solnedganger her! Imens vi nøt synet av havet og solnedgangen fikk vi selskap av masse bittesmå frosker og ville kaniner. Det vrimlet av dem! Jeg ble jo selvfølgelig helt forelsket i de små kaninene som hoppet rundt, og prøvde så godt jeg kunne å få fanget dem på bilde. Det var ikke lett, ettersom de kamuflerer seg så godt. Men kanskje dere klarer å se noen på bildene lenger nede?

I dag skinner solen, og vi skal nyte dagen på stranden! Vi skrives mer senere, så titt innom da ♥

Rotterdam

• 27.06.2016 - 10:04

God morgen! Håper dere har hatt en god start på mandagen og den nye uken så langt ♥ Bloggen har steget veldig i lesertall, og i dag våknet jeg opp til å være publisert på Stavanger Aftenblad, veldig stas! Jeg må bare si at jeg er så utrolig glad og ydmyk ovenfor alle dere som leser bloggen min hver eneste dag. Uten dere hadde ikke jeg vært her jeg er i dag, så tusen takk for det ♥

Over til overskriften! Å se og oppleve nye steder er noe av det kjekkeste jeg vet. Nå har vi fått sett endel av hva Den Haag har å by på, så i går satte vi kursen mot Rotterdam. Det er bare 20 minutter med tog herfra, og veldig verdt turen. Vi koste oss hele dagen med å rusle rundt gjennom byen og langs kanalen, kikket litt i butikker, spiste i mathallen og så på båtene som kjørte på kanalen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Rusle rundt med et beger med frisk frukt og se på alle menneskene og arkitekturen passet meg midt i blinken! Rotterdam har en helt fantastisk arkitektur, jeg blir så fascinert.

I sentrum ligger det en stor mathall med mange ulike stands og restauranter hvor du enten kan kjøpe med deg mat eller sitte ned og nyte et bedre måltid. Det er et nydelig maleri som dekker hele det ovale taket. Vi gikk litt rundt og kikket, før vi slo oss ned på en av restaurantene i andre etasje for å spise.

Etter en lang dag med nye inntrykk var det såå deilig å komme hjem, synke ned i sofaen og kose seg med donuts fra mathallen og Orange Is the New Black (den nyeste sesongen er helt syk, forresten!). En perfekt slutt på dagen. I dag skulle vi egentlig dra til Amsterdam, men siden det regner utsetter vi det til onsdag. Sindre fikk tur til Amsterdam og restaurantbesøk av pappa og stemoren min i tidlig bursdagsgave. Jeg gleder meg masse til å ha litt kjærestetid i en by ingen av oss har vært i før. Kan ikke huske sist vi gjorde noe sånt! Siden det regner i dag tenker vi å dra på en kunstutstilling nede i byen. Det tror jeg blir bra!

Hvis noen av dere har tips til ting vi må gjøre/se eller en god restaurant i Amsterdam, tar vi dem imot med glede! Ellers må dere ha en fin mandag så lenge, så skrives vi mer senere ♥ Klem!

En magisk park

• 26.06.2016 - 21:00

Denne parken er så nydelig! Det er noe eventyraktig og nesten magisk over den. Vi har allerede vært der to ganger, og jeg ser meg aldri mett på disse omgivelsene. Linéa sitter også med store øyne og ser på alt rundt seg. Hun fikk også komme utav vognen sin og utforske litt på egenhånd, og det elsket hun. Klatre i trappene, se på endene og gjessene, plukke blomster, titte på vannliljene fra broen og bare boltre seg rundt ute i det fri. Vi må helt klart ta oss en tur til hit før vi drar hjem igjen til Norge. Den ligger bare et par minutter fra der vi bor, så det skal vi nok få gjort!

Beach baby

• 26.06.2016 - 15:00

​a salty little sweetheart with sandy toes and a sunkissed nose

Det aller beste ved å ha barn er å få ta del i deres perspektiv på verden. Se alt gjennom deres øyne, oppleve ting på ny. Alt blir mye mer spennende, hver eneste lille ting skal utforskes. Linéa liker seg veldig godt på stranden. Leke i sanden, studere sandkornene som fester seg på hender og føtter. Kjenne på den litt ru overflaten på skjellene jeg plukker til henne. Rase ned sandslottene vi bygger. Sitte på hoften min imens vi vasser utover bølgene, og jeg sparker lett i overflaten på vannet slik at det kommer små krusninger rundt leggene mine. Hun blir veldig rolig og fornøyd. Tilfreds med tilværelsen. Hun er full i klissete solkrem og sand. På veien opp fra stranden stopper vi opp og ser på gresset som svaier i den svake brisen fra havet. Det lukter sjø og salt. Jeg setter meg ned på huk med henne og vi lukter på blomstene, og jeg plukker opp en sommerfugllarve hun kan få studere og kjenne på. Ingenting gjør meg mer lykkelig enn å være med når lille gull skal utforske verden.

#mamma #mammablogg

Sykkeltur og sand mellom tærne

• 26.06.2016 - 11:00

God morgen  Om ikke så lenge sitter vi på toget til Rotterdam, men først ville jeg bare dele noen bilder fra gårsdagen med dere. Vi syklet til en strand som ligger litt bortenfor den vanlige stranden som de fleste turistene drar på. Der var det utrolig fint med høye sanddyner, og en sjarmerende liten strandcafé. Det er det som er så fint ved å være på ferie hvor du besøker noen som bor der, da får du se alle de fine stedene som ikke alle turistguidene vet om. Vi koste oss hele dagen leking i sanden, lese bøker, rusle langs vannkanten og ta noe smått og spise på den lokale restauranten. Dette stedet har egentlig passet perfekt for vår første skikkelige ferie sammen med lille gull. Det er masse å finne på og fint vær til å være på stranden eller i parken, men ikke for varmt. Linéa stortrives, og det gjør vi også. Det er så gøy å være på ferie med henne og ta del i alle hennes nye opplevelser. Og i dag får vi alle sammen se og oppleve en helt ny by!

Dette er typisk nederlandsk snacks som mange spiser hvis de bare skal sette seg ned for å ta noe å drikke. Smaker ganske godt!

Linéa fikk være med på sin første sykkeltur, og det elsket hun! Det er så nydelige omgivelser her, at jeg nøt å bare kikke på landskapet rundt meg imens vi syklet. Det er veldig godt tilrettelagt her for sykler, og pappa og stemoren min bruker faktisk ikke bil her fordi de som regel bare sykler dit de skal.

Håper dere får en fin søndag med masse avslapping og kos! Jeg har forhåndsskrevet et par innlegg til dere som kommer imens vi er på tur, så husk å titte innom igjen litt senere Dere kan også bli med oss på snap: veronicacr. Klem!

#mamma #mammablog

Bytur og feiring av bachelor

• 25.06.2016 - 20:35

God kveld fine ♥ I går var en herlig dag, dere! Det var strålende fint vær, og vi dro til byen for å kose oss. Vi ruslet rundt og kikket i butikker, gikk gjennom parken med dådyrene og slo oss ned på en café imens vi spiste nederlandske søtsaker og så på gatelivet. Sindre fikk tilbake en B på bacheloren sin i går, og det måtte selvfølgelig feires med god mat på en av våre yndlingsrestauranter her som ligger på en takterrasse. Der satt vi i solen og koste oss med nydelig mat. De andre dro hjem etter hvert, imens jeg og Sindre ble igjen litt lenger. Det var noe midtsommernatt greier i byen, og det vrimlet i gatene. Det var fullt av liv! Det er virkelig en fin by vi er i, som jeg har begynt å like veldig godt i løpet av de turene vi har vært her.

I dag har vi syklet til stranden og kost oss der hele dagen. Mer om det senere! Håper dere har det fint, god klem

En dag på stranden

• 23.06.2016 - 21:17

Hei dere! Jeg fikk ikke blogget til dere i går, ettersom vi var på stranden hele dagen og på kvelden brygget det opp til et voldsomt tordenvær så det ble helt umulig å få logget inn på blogg.no. Men vi hadde i hvert fall en helt fantastisk fin dag på stranden i går! Linéa koste seg masse med å grave i sanden og kikke på alt som foregikk rundt henne. Vi spiste middag på en av restaurantene langs stranden og ruslet litt på promenaden. Vi nøt varmen helt til kvelden, og Linéa var full i sand og is. En fornøyd liten frøken!

I dag har vi vært i en helt nydelig park som ligger bare et par minutter å gå fra der pappa bor. Jeg likte den så godt at vi tenkte å gå en liten morgentur der i morgen. Gleder meg til å vise bilder! Ellers er planen for i morgen enten stranden eller bytur, alt ettersom hvordan været blir. Gøy blir det uansett! Nå skal vi ha en litt sen middag her hjemme og sette på en film. Kos!

Håper dere har det fint, vi skrives mer i morgen ♥ Klem

Klare for stranden!

• 22.06.2016 - 12:11

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

God morgen! I dag stråler solen, og da er det ingen tvil om hva vi skal: Dra til stranden! Vi har spist frokost, og driver nå og pakker litt til vi skal dra avgårde. Jeg gleder meg veldig til å se hvordan Linéa liker seg på stranden nå som hun har blitt litt større og kan leke i sanden. Stemoren min møter oss der når hun er ferdig på den internasjonale skolen, og pappa kommer etter jobb. Dette blir en bra dag! Jeg ville bare titte innom før vi gikk ut dørene, så skrives vi mer senere. I mellomtiden kan dere som alltid bli med oss på snap: veronicacr ♥

Ha en kjempefin onsdag, og håper solen skinner litt for dere også! Klem ♥

Nederland dag 1

• 21.06.2016 - 17:04

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hei fine ♥ Ferien vår fikk en veldig rolig start, og det passet egentlig ganske fint. Vi har vært ute en liten tur tidligere, og nå er pappa, stemoren min og Linéa i parken imens vi slapper litt av her hjemme med Orange Is the New Black. Deilig! Det har vært litt regn i dag, men det skal bli finere utover uken, så da håper vi på en liten tur til stranden. Stesøsteren min kommer også ned etterhvert, så det blir veldig kjekt å se henne igjen. I kveld skal vi kose oss med god middag og litt gaveåpning for Linéa

Hva har dere gjort i dag? ♥

Fremme!

• 20.06.2016 - 22:53

Hei dere! Vi er kommet frem til pappa og stemoren min etter en veldig fin reise. Som sagt så var vi litt tidlig ute på flyplassen, og rakk til og med å sette oss ned for å spise litt før det var tid for boarding. Flyturen gikk veldig fint, bortsett fra at Linéa ble litt utålmodig av å sitte i ro så lenge, men det løste vi med at hun fikk lov til å gå frem og tilbake nedover midtgangen. Da var hun strålende fornøyd! Fra flyplassen i Amsterdam måtte vi ta toget videre, og stakkars Linéa begynte å bli ganske sliten på dette tidspunktet så hun lå bare og slappet av med en bok i vognen sin. Vi kom frem i seks tiden, og etter det har vi bare kost oss med god middag og snakket om alt og ingenting. Nå skal vi straks sette på nyeste episode av GOT, før det er kveld her i huset. Jeg gleder meg til å finne på masse kjekt de neste ni dagene! Og ikke minst dele alt med dere

Ha en fin kveld mine skjønne, så skrives vi mer i morgen! Klem ♥

Reiseklare

• 20.06.2016 - 11:44

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hei fine! Nå skal vi straks dra avgårde til flyplassen, jeg ville bare titte kjapt innom og oppdatere dere litt først. Jeg elsker å reise med den lille familien min, og denne gangen er det Nederland som står for tur. Vi skal besøke pappa og stemoren min i hele ti dager, og jeg gleder meg veldig til å tilbringe tid sammen med dem. Byen pappa bor i er utrolig fin, og det blir kjekt å finne på ting i litt andre omgivelser enn hva vi pleier. Jeg har alltid vært mye på reisefot, og brenner virkelig for å reise og se nye ting. Og jeg liker det faktisk enda bedre etter at jeg fikk Linéa! Å se barn oppleve og utforske nye ting gjør alt mye mer innholdsrikt.

Koffertene er pakket og lukket, og vi er klare for å dra. Vi må alltid være litt ekstra tidlig ute med tanke på å hente PramPacken, pakke ned vognen og sende den, og ellers alle uforutsigbare ting som kan skje når du har en baby. Vi begynner å bli ganske drevne, så det går veldig fint. Linéa er utrolig grei å ha med å gjøre, og det er absolutt ingen problem å reise med henne. Men det merkes at hun har blitt litt større! Før trengte vi ikke å ha med oss så mye ekstra, og så lenge jeg ammet rett etter vi kom opp i luften sov hun gjennom hele turen. Nå er hun mye mer aktiv og skal hele tiden se ut av vinduet og klatre på fanget mitt. Heldigvis har vi med masse mat, leker og bøker så snuppa blir fornøyd.

Jeg gleder meg til å blogge til dere på denne turen, og jeg lurer litt på om jeg skal filme litt også? Prøver på det! Er jo evigheter siden jeg laget videoblogg til dere. Jeg har forhåndsskrevet et innlegg som kommer senere imens vi er på vei til Nederland, så titt innom litt senere! Jeg oppdaterer dere mer når jeg har kommet frem, men i mellomtiden kan dere følge med på snapchat: veronicacr eller instagram: veronicareime

Håper dere har en super start på uken, ferie eller ei! Mange klemmer ♥ ♥

LES OGSÅ:

MINE BESTE TIPS TIL FLYREISE MED BABY

MIN FØRSTE VIDEOBLOGG

VIDEODAGBOK - EN DAG I VÅRT LIV

Guess where I am!

• 18.04.2015 - 20:36

Vips - så våknet jeg opp i Haag, Nederland! Haha neida ♥ Dette var en nøye planlagt overraskelse til pappa som bor her nå ettersom han har fått ny jobb. Det var jeg, stemoren min og stesøsteren min som dro ned i går kveld, og han ante ingenting. Overraskelser er så gøy! Han har bodd her i to måneder nå, så det var på tide at jeg fikk kommet ned og sett hvordan han har det. Vi kom frem ganske sent i går, så det ble bare litt mat og skravling før vi fant sengen. I dag har vi vært litt rundt omkring; ruslet nede på strandpromenaden, kikket rundt i byen og spist lunsj på en takterrasse, sett hvor pappa jobber og drukket varm sjokolade på en ute cafè. Jeg har ikke knipset så mange bilder enda, den første dagen ville jeg bare gå rundt og ta inn alle inntrykkene. Heldigvis drar vi ikke hjem før sent på mandag!

Denne byen er så utrolig koselig, full av slike sjarmerende gater som dette. Hadde ikke hatt noe imot å bo her!

Resten av kvelden skal vi kose oss med tapas og film. Gleder meg allerede til å våkne opp i morgen og se enda mer av dette fine stedet ♥

Back home

• 22.03.2015 - 21:38

HEI ♥ Det ble visst en uke ferie fra bloggingen også ettersom vi hadde litt problemer med internettet. Jeg liker ikke å gjøre ting halvveis, så istedenfor å komme med noen dårlige innlegg fra mobilen, så ventet jeg heller med å oppdatere dere skikkelig til jeg kom hjem! Det har vært en utrolig fin uke, og jeg kjente at det gjorde godt med en liten ferie. Det var rundt 15-18 grader, men ofte overskyet og endel vind så det ble ikke akkurat noe soling på stranden. Men vi fant på masse annet kjekt og koste oss en hel haug! Vi gikk tur langs stranden og litt rundt i nabolaget, jeg synes sånne typiske spanske hus med blomster rundt portene er så sjarmerende. Ruslet litt inne i byen og kikket i butikker, vandret nedover strandpromenaden og nøt stemningen i båthavnen, gikk ut og spiste på restauranter og trasket rundt på kjøpesentre. Leiligheten lå rett ved havet, og jeg merket i morges at jeg savnet å våkne til bølgesus rett utenfor vinduet. Det er deilig med litt ferie og godt å komme bort litt til andre omgivelser. Jeg og S har hatt kjærestetid og fått gjort litt andre ting enn hva vi pleier ♥

Selv om det er herlig med ferie, så synes jeg alltid det er godt å komme hjem også. Jeg dro nesten rett fra flyplassen og hjem til Charlotte for å være med på vorsh. Det var kjempegodt å se jentene mine igjen! I dag har jeg fått unnagjort et par ting på to-do listen min og planlagt den kommende uken. Alltid godt å starte uken med blanke ark! Vi har en til uke med fri og så er det påske, men jeg har tenkt å få jobbet endel med skole slik at jeg ikke blir hengende etter. Det blir tyngre nærmere eksamen, så da er det godt å ligge litt i forkant. Nå er det nok skravling fra min side! Det er godt å være hjemme og tilbake på bloggen. Håper dere har hatt en utrolig fin helg, og nyter søndagen til det fulle. Det fortjener dere ♥

Spania neste

• 13.03.2015 - 22:06

Hei dere ♥ Beklager for så lite oppdateringer, jeg har hatt det veldig travelt de siste dagene. Nå er endelig alle gjøremålene krysset av på listen min, kofferten er pakket og jeg er klar for å vende nesen mot varmere strøk. I morgen tidlig drar vi til Alicante og skal være der en uke, gleder meg sånn! Det skal bli så deilig med skikkelig sol og varme, lade opp batteriene, gå turer langs stranden, kikke rundt på markeder og spise god mat. Jeg kjenner at denne turen trengs virkelig! Jeg gleder meg også til å oppdatere dere med litt fine bilder og andre ting som skjer, den grå hverdagen sliter litt på bloggkreativiteten. Vi skal bo i leiligheten til tanten min, så det tror jeg blir veldig bra. Når jeg er i syden så liker jeg faktisk best å bo i leilighet istedenfor hotell. Jeg har med meg Sindre ned så det blir gøy med litt kjærestetid på et sted vi ikke har vært sammen før og utforske Alicante litt.

Bilder fra Malaga sommeren 2013 ♥

Winter Wonderland

• 16.02.2015 - 19:12

Hei dere ♥ Her har vi hatt en veldig rolig og god start på den nye uken. Siden det var så mye tåke så skulle ikke de andre i trekket i dag, så vi ble liggende i sengen helt til 12, deilig! Vi hadde en rolig formiddag inne på hytta, før jeg og Sindre bestemte oss for å kjøre en liten tur. Det er så fint her, føles skikkelig som et eventyrland dekket i snø. Vi stoppet et par steder hvor det var veldig fint og tok litt bilder.

Ååå, jeg kunne vandret her og drømmet meg bort i evigheter ♥

Vi dro til et hotell som har en kjempekoselig cafè og koste oss med hver sin kopp kakao mens vi så på snøværet som blusset opp utenfor vinduet. Elsker slike små, koselige steder med fine, gjennomførte detaljer. Jeg ble vandrende rundt og se i de ulike stuene de hadde laget til. De hadde basseng der også, så jeg angret skikkelig på at jeg ikke hadde pakket med meg badedrakten.

Det var veldig koselig å dra på en liten utflukt og kose oss litt bare vi to ♥

Nå har vi akkurat spist en god middag, og skal kose oss med brettspill og godis. En fin avslutning på dagen!

Hvordan har dagen deres vært?

Hyttekos

• 15.02.2015 - 12:00

Hei snøfnugg ♥ Nå har de andre dratt i trekket, mens jeg er igjen på hytta og tar livet med ro. Det er veldig koselig her, og jeg nyter stillheten. Jeg startet dagen med å ta med meg et par skinnfeller og sette meg ut på trebenken utenfor hytta. Det var så deilig å bare sitte og ta inn den friske fjelluften, synet av de fine omgivelsene og kjenne et par snøfnugg treffe kinnene mine. Jeg blir alltid så mye mer avslappet når jeg kommer slike steder. Da klarer jeg å senke skuldrene skikkelig.

Jeg koste meg med en god bok og strikketøyet en god stund. Været er litt grått i dag, og det begynte å snø mer og mer etter hvert. Så til slutt fant jeg ut at det kanskje var best å gå inn i varmen igjen. Men åå så herlig det var! Jeg har fått kommet i gang på settet jeg skal strikke til den lille, og gleder meg til det blir helt ferdig. Boken fikk jeg i julegave, men har ikke fått begynt skikkelig på den før nå. Jeg elsket "Et helt halvt år" som er av samme forfatter, så jeg er sikker på at jeg kommer til å elske denne også!

Nå har jeg laget meg frokost og skal rigge meg til i denne lille kroken;

Her skal jeg kose meg ♥

Hva gjør dere på denne fine søndagen?

På vei til fjellet

• 14.02.2015 - 15:00

Hei hjerter ♥

Tenkte bare jeg skulle titte innom og ønske dere en fin valentine's day! Vi kom til Biri sent i går kveld etter en lang reise med både fly og tog. Det gikk ganske greit på flyet, jeg fikk litt vondt i føttene til tross for at jeg hadde kjøpt kompresjonssokker. Men ellers koste jeg meg masse med magasiner, og turen gikk ganske fort egentlig. Jeg og Sindre skulle overnatte hos tanten og onkelen hans, og da vi kom frem ble vi sittende å spise taco og snakke til langt på natt. Det var utrolig godt å synke ned i den gode gjestesengen deres etterpå, jeg hadde gledet meg sånn til å sove i den. Jeg sov som en engel, og i morges ble jeg vekket med masse kyss og fine ord ♥

I dag var alle sammen på frokost hos besteforeldrene til Sindre og dit ble vi sittende helt til nå. Veldig koselig å se alle sammen igjen! Ikke minst fikk vi leket litt med lille Hedvig og øvet oss litt, hihi ♥

Nå er vi på vei opp til fjellet. Gleder meg masse til å slappe av og kose meg på hytten. Været er helt nydelig så jeg skal sette meg ute i solsteiken med en god bok og strikketøyet. Skal prøve å få oppdatert dere mer hvis jeg får til internettet!

Ha en fin dag, masse kjærlighet til dere alle sammen ♥

Pont des Arts

• 25.12.2014 - 23:05

Hei skjønninger ♥ Enda en dag med familiehygge og masse god mat er overstått. Jeg var på brunch hos Sindre og familien hans, og dro rett til mormor og morfar på middag etterpå. Det er så hyggelig å ha litt kvalitetstid med familien ♥ Siden kameraet ble liggende hjemme i dag, tenkte jeg å dele et par bilder fra den siste dagen vår i Paris med dere!

Den siste dagen gikk vi en koselig tur langs elven, og var innom broen Pont des Arts, også kalt "The Love Bridge". Her kommer folk fra over hele verden og henger en hengelås på broen sammen med sin kjære som et tegn på deres kjærlighet. Det er faktisk to slike broer i Paris; Pont de l`Archevechè er for din elsker, mens Pont des Arts er for din trofaste kjærlighet. Haha kliss kliss ♥ Vi måtte selvfølgelig henge på en hengelås og kaste nøkklen i vannet vi også. Etterpå gikk vi på en koselig hjørnecafè og spiste ost, croissant og crèpe. En veldig fin avslutning på turen!

Vi hadde en så utrolig fin tur, og jeg ble helt forelsket i byen. Jeg må tilbake! Takk for nå Paris - vi ses ♥

The cutest shop

• 22.12.2014 - 00:40

♥ Ville bare titte innom dere enda en gang i kveld, ettersom vi drar i morgen og jeg vet ikke når jeg får oppdatert dere igjen! Etter vi var ved Notre-Dame spaserte vi til Rue de Rivoli, en av de lengste shopping gatene i Paris. Vi var også innom Le Forum des Halles som er et underjordisk kjøpesenter. Rue de Rivoli var en fin gate med mange kjente butikker og merker, samt restauranter på hvert hjørne, mens kjøpesenteret syntes jeg ikke var så veldig bra. Likte Galeries Lafayette mye bedre! Men veldig gøy å ha vært der i hvert fall. Den første kvelden var vi innom Champs Èlysèes, men det regnet så mye at jeg følte ikke jeg fikk sett meg skikkelig rundt, så vi dro dit en tur i dag også. Her ligger store butikker, restauranter og kino på rekke og rad. Gatene var opplyst med julepynt og lys, og helt i enden kunne du skimte Triumfbuen. Vi måtte selvfølgelig innom det som etter min mening var den skjønneste butikken i hele gaten; Ladurèe.

Se så koselig! Dette var inngangen til butikken, og ved siden av lå en koselig cafè hvor du kunne få noe varmt å drikke og et stort utvalg av makroner og andre småkaker. Det var faktisk kø for å komme inn i butikken, men det gikk veldig fort. Vi plukket med oss litt forskjellig, og jeg kom ut igjen med en stor mintgrønn pose full av makroner.

Nå har vi spist en god middag og begynt litt på pakkingen. I morgen er det tidlig opp og utsjekking av hotellet, så jeg bør snart krype under dynen. Vil være opplagt til å nyte de siste timene før vi må dra til flyplassen. Nattaklem ♥

Notre Dame

• 21.12.2014 - 20:10

Hei dere ♥ Her kommer enda en liten oppdatering fra Paris. Jeg har blitt helt forelsket i denne byen, og dagene flyr så altfor fort forbi. Kan ikke tro at vi skal dra hjem allerede i morgen! Jeg som elsker arkitektur og kunst er helt fascinert av alle de vakre bygningene. I dag besøkte vi Notre Dame, en nydelig katedral like ved elven. Vi gikk en stund og betraktet bygningen både på innsiden og utsiden, med hodene bøyd bakover og øyne som tok til seg alle de fine detaljene.

Ganni: Kåpe  //  Zara: Genser  //  Aritzia: Jumpsuit (viser ikke på bildet)  //  Marc Jacobs: Veske  //  Acne: Skjerf

Siden jeg er syk har jeg ikke hatt så lyst til å bli tatt bilde av, men følte jeg måtte vise meg litt på bloggen, ikke bare masse bilder av bygninger. Nå har vi hatt en liten pause på hotell rommet og sett Ringeren av Notre Dame på macen, følte det passet godt i dag. Straks skal vi ut og spise middag! Oppdaterer dere mer senere ♥

Montmartre

• 21.12.2014 - 11:39

God morgen mine fine ♥ Beklager for null oppdatering i går, vi var på farten hele dagen og var ikke hjemme før halv ett om natten! Vi var blant annet på toppen av Eiffeltårnet, og om kvelden dro vi til Montmartre og så på Sacrè-Cæur. Montmartre var et utrolig fint og sjarmerende område med mye liv. Da vi kom helt på toppen ved Sacrè-Cæur stoppet vi opp for å se på utsikten. Det glitret i tusenvis av lys, og i det fjerne kunne vi se Eiffeltårnet som vi hadde vært i tidligere på dagen. Inni kirken var det helt nydelig med store malerier i taket, det var dessverre ikke lov til å ta bilder. Men se så majestetisk og vakker den er på utsiden;

Etterpå vandret vi litt rundt i de koselige gatene og så på alle menneskene og de koselige restaurantene. Vi bestemte oss for å spise på en restaurant som så veldig bra ut utenfra, og da vi kom inn ble vi bare enda mer positivt overrasket. Inne var det godt og varmt, masse levende lys, pianospilling og god stemning. Vi fikk et bord ved vinduet slik at vi hadde utsikt over den lille markedsplassen utenfor. Vi hadde snegler til forrett og blåskjell med fries til hovedrett, sistenevnte er kjent for å være spesialiteten til restaurantene ved Sacrè-Cæur. Det var faktisk veldig godt, følte jeg var på en skikkelig fransk date. En veldig romantisk og fin dag ♥

Nå er frokosten i magen og vi er klare for nye eventyr! Vi skrives senere, håper dere har hatt en fin helg skjønninger

When it`s raining in Paris

• 19.12.2014 - 23:03

Heei dere♥ I dag våknet vi opp til skikkelig regnvær, så da benyttet vi sjansen til å finne på ting innendørs! Først dro vi til Louvre for å se på kunstutstillinger, blant annet Mona Lisa. Vi vandret rundt i et par timer og så på alle de fantastiske maleriene og skulpturene. Det var så masse å se på, men vi måtte velge ut noe. Synes det er så utrolig at det er noen som har laget alt det vi gikk og så på. Det var veldig gøy å ha fått sett Mona Lisa også, nå kan jeg krysse det av på bucket listen.

Se så majestetisk og nydelig! Da vi kom ut regnet det fortsatt, så vi bestemte oss for å dra til Galeries Lafayette. Det er et veldig stort kjøpesenter med masse kjente merker, minner egentlig litt om Selfridges i London. Alle etasjene er åpne og istedenfor butikker er det forskjellige "stands" med merker. Vi gikk egentlig dit hovedsakelig for å se på alle de fine utstillingene, og ikke minst det gigantiske juletreet som troner opp i midten. Jeg handlet ikke noe, det var så utrolig mange mennesker og alle gikk på hverandre så det var vanskelig å komme til noe som helst. Men det var veldig gøy å gå rundt og kikke, jeg ble helt fascinert av det store treet, taket og buegangene.

Et veldig glitrende, moderne juletre som faktisk stod opp ned. Skikkelig fint og jentete ♥

Om kvelden gikk vi ut og spiste på en veldig koselig restaurant og feiret at jeg fikk tilbake så gode eksamensresultater. Utrolig fornøyd! Jeg smakte snegler for første gang, det var faktisk overraskende godt. Til hovedrett hadde jeg biff, den var helt nydelig. Nå ligger jeg i hotellsengen, mett og fornøyd med min første dag i Paris. I morgen er det meldt sol og da står det flere kjekke ting på planen. Gleder meg  ♥

Paris next

• 18.12.2014 - 16:15

Hei dere! Nå er vi på Gardemoen og har kapret en god sofa å tilbringe ventetiden i. Ville bare titte innom og legge igjen en liten hilsen til dere før vi går ombord på flyet. Vi har vært i taxfreen og jeg fikk plukket med meg yndlingsparfymen, og straks skal vi gå og handle inn litt snacks til reisen. Kan nesten ikke vente med å komme frem til Paris, se de nydelige glitrende lysene, stupe ned i en gigantisk myk hotellseng og våkne opp neste dag til en fantastisk by ventende utenfor vinduet. Det kribler i fingrene bare jeg skriver dette. Jeg har fortsatt ikke blitt noe friskere, men jeg skal nå klare å få med meg mye av det Paris har å by på fordet!

Vi skrives fra Paris vakringer, au revoir

Two days left

• 16.12.2014 - 10:56

God morgen dere ♥ Tusen takk for så mange koselige kommentarer og tilbakemeldinger! Ingenting er mer gøy å ta opp tråden på bloggen igjen når jeg blir så godt tatt imot. Jeg var som sagt på glattkjøring i går, selv om alt i kroppen min strittet imot. Jeg lurte fælt på hvordan dette skulle gå, men det gikk faktisk veldig fint. Noen ganger må du bare ta deg sammen når det gjelder, så kan du legge deg ned etterpå. Da jeg kom hjem hendte det enda en ting. Jeg er så utrolig ulykkesfugl når det kommer til skader og sykdommer, det skjer så utrolig mye rart med meg. Jeg drev og laget pastasalat og glemte at jeg hadde chili på hendene, så jeg gned meg litt ved siden av øyet. Det sved litt men jeg tenkte det kom til å gå over. Så feil kan man ta! Jeg hovnet opp rundt hele øyet helt ned til kinnet, og etter hvert spredte det seg over på det andre øyet og nedover nesen. Det begynte å svi inni øyenene også, det brant så utrolig mye det går ikke an å beskrive det. Det ble bare verre og verre, og endte med at jeg lå bøyd over badekaret og spylte øynene med lunkent vann av og på i en halv time. Dere skulle sett hvordan jeg så ut, haha!

Jeg kan nesten ikke tenke på noe annet enn Paris for tiden.Tenk at vi drar om to dager! Jeg gleder meg sånn til å oppleve den fantastiske byen på ny; se på mennesker og arkitektur, spise masse god mat og føle på julestemningen. Og ikke minst være litt romantisk og klissete ♥ Vi har fire dager til å fylle med spennende ting som Paris har å by på. Jeg har lest i guide bøker og fått mange gode tips rundt omkring slik at jeg har fått laget en ganske bra liste med ting vi skal se, nydelige restauranter og gode shoppingmuligheter. Jeg elsker å reise og planlegge slik at vi får sett mest mulig, det er i slike stunder nerden i meg virkelig kommer frem, haha. Nå gjenstår det bare å pakke! Gleder meg til å plukke ut antrekk for turen, når man er i Paris vil man se bra ut.

Nå må jeg gjøre i stand til jentene kommer på pepperkakebaking. Det har blitt en liten tradisjon ♥ Gleder meg til grøt, pepperkaker og masse jentesnakk! I kveld kommer pappa til Stavanger og blir her til i morgen. Dette blir en bra dag! Ha en fin tirsdag skjønne

Paris is always a good idea

• 11.10.2014 - 01:33

Det kribler i hele kroppen og sommerfuglene flagrer villt når jeg skriver dette innlegget. Endelig skal jeg få oppfylt en av mine pikedrømmer og dra til Paris! Jeg og Sindre har en tradisjon der vi drar på tur litt før jul og koser oss litt sammen bare oss to. I fjor var det London, og i år ble det Paris. Jeg har vært der før for 12 (!!) år siden, men minnene begynner å falme litt. Det jeg husker aller mest er kanskje at jeg var i Disneyland og fikk velge meg ut en prinsessekjole som jeg aldri ville ta av meg, haha! Det skal bli herlig å oppleve byen litt med nye øyne. Gleder meg sånn til å vandre rundt i de smale gatene, se på detaljene i den fine arkitekturen, spise makroner og croissanter på små hjørne cafèer, betrakte menneskene, lytte til musikk, spise på fine restauranter med utsikt over byen, kikke i både luksuriøse merke butikker og litt mindre vintage butikker fullt av bortgjemte skatter. Det blir så gøy å plukke ut litt ekstra spesielle, fine julegaver til dem her hjemme. Gleder meg sånn til alle inntrykkene og alt jeg kommer til å oppleve. Rett og slett bare drømme meg bort i en av verdens mest fantastiske byer ♥

Jeg har allerede begynt planleggingen, så hvis noen av dere har gode tips til meg så tar jeg mer enn gjerne imot. Alt hjelper! Under ser dere noen inspirasjonsbilder jeg har sittet og drømt meg bort i. Paris er så vakkert.

- Take me to Paris -

Noen som har vært i Paris, og har noen gode tips på lager?

Hellas

• 14.07.2014 - 22:51

Hei dere! Her kommer en liten varm hilsen fra Hellas ♥ Jeg har det utrolig fint og nyter ferien til det fulle. Hotellet er veldig stort og fint med flere basseng, steder du kan hente deg mat, treningssenter, volleyball bane, tennis bane osv. Jeg har en egen leilighet i midten av hotellet med stor terrasse og god utsikt, veldig deilig med et eget sted. Jeg har egentlig bare brukt dagene til å late meg; ligge i solen og slappe av med musikk og en god bok. Det trengtes! Det er skikkelig idyllisk her, og jeg gleder meg til hver eneste dag. Skal virkelig pleie meg selv både i kropp og sinn denne uken!

I går var vi nede på en sportsbar for å se VM finalen, det var et ganske lite sjarmerende sted og etter hvert ble det veldig god stemning. Fikk skikkelig sydenfølelse av å sitte der. Nå har vi akkurat kommet tilbake fra en liten tur inne i byen. Vi kikket litt rundt i butikkene, og jeg og lillebroren min var på fish spa. Det er sånne små fisker som spiser døde hudceller på føttene dine så blir de helt silkemyke. De føltes veldig rart og kilte veldig i begynnelsen, men etter hvert ble det bedre. Nå har jeg helt babymyke føtter, deilig! Jeg blir veldig trøtt av å være ute i solen hele dagen, så nå skal jeg legge meg under dynen (eller over, siden det er så varmt) og se en episode av Lindsay før jeg sovner. I morgen venter en ny dag med sol og varme, og ikke minst masse avslapping og kos♥

Se så fint og sjarmerende det er her! Skal ta flere bilder til dere i løpet av turen. Håper dere har dere fint, enten dere er på ferie eller nyter den nordiske sommeren ♥

Frozen time

• 29.01.2014 - 16:47

Hei skjønninger♥ For en fin dag, skulle ønske jeg bare kunne stanse tiden så den kunne vare litt lenger, tiden går så altfor fort. Vi lå og latet oss i sengen langt ut på morgenkvisten, før vi kledde på oss og ruslet nedover Aker Brygge. Så utrolig deilig å bare ha god tid og ingenting vi skal rekke, bare kose oss i hverandres nærvær. Vi spiste en lang og god frokost/lunsj på Jacob Aall brasseriet, satt og snakket om alt og ingenting over en kopp med noe varmt og drikke. Etterpå gikk vi bare litt rundt i gatene, var innom et par butikker og gikk opp til slottet. Sindre var så snill og tok et par antrekksbilder av meg som jeg skal dele med dere litt senere. Mens vi var oppe på slottet begynte det å snø, så koselig å gå nedover gaten til hotellet med lette snøfnugg som hvirvlet rundt oss. Nå har vi satt oss under dynen for å varme oss og slappe av litt, så får vi se hva vi finner på senere♥

Måtte bare ta med et bilde av gangen rommet vårt ligger i, så utrolig fint og majestetisk.

Finner dere på noe gøy i dag?♥

Songs of New York

• 28.01.2014 - 23:23

God kveld snille dere♥ Beklager at det blir litt mye om New York her på bloggen, men jeg vet det er endel andre som også skal reise som er innom, og tenkte jeg kunne dele spillelisten min for flyturen! Som dere sikkert har merket så gjør jeg ingenting halvveis, og til og med spillelisten min er laget for å sette meg i litt New York mood. Har hentet sanger fra Gossip Girl og Sex and The City, og et par andre sanger som hjelper litt på hjemlengsel hvis den plutselig skulle komme over meg. Ser for meg at vi flyr inn over Manhattan, lysene glitrer mot oss og på ørene spiller en av favorittsangene fra GG, åå butterflies.

New York playlist

Grand Hotell

• 28.01.2014 - 15:24

Hei dere!♥ Da var vi endelig fremme i Oslo, og i skrivende stund har vi rigget oss til i hotellsengen. Vi bor på Grand Hotell, og det er helt nydelig her. Tror jeg kommer til å ha det som en prinsesse disse dagene. Gleder meg allerede til hotellfrokost i morgen tidlig, tihi. Det er jo full snøstorm her, så tror vi kommer til å finne på ting inne for det meste. Det viktigste er at vi har hverandre og får mest mulig kvalitetstid sammen før jeg drar. Nå skal vi bare slappe av litt, så drar vi nok en tur ut for å spise og litt sånn senere. Jeg ville egentlig bare titte innom og ønske dere en fin dag! Og tusen takk til alle dere som har skrevet til meg forskjellige steder, jeg setter veldig pris på det og skal sette meg ned og svare på alt♥ Akkurat nå må jeg bare ta det litt og litt, har nok av tanker som surrer rundt i hodet. Vi skrives senere skjønninger, klem♥

Hva gjør dere i dag?♥

Forlater pikerommet

• 28.01.2014 - 09:50

God morgen solstråler♥ Dette føles litt som julaften, dagen før den store dagen. Jeg drar til Oslo med Sindre i dag, Zahra, Bettina og Silje kommer og henter oss om ikke så lenge. De ville være med og si hade til meg på flyplassen. Det føles veldig rart å skulle forlate det lille pikerommet mitt. Da jeg endelig var ferdig med å pakke, lukket lokket på kofferten og så meg rundt så føltes det plutselig så nakent og tomt. Heldigvis har jeg tre superherlige roomies som jeg skal bo med i New York, så det kommer nok til å gå helt fint. Men likevel så kommer jeg til å ha en litt "forlater redet for første gang" følelse når jeg triller kofferten min ut av huset. Nå er det på tide å stå på egne ben og være en stor jente, selv om jeg egentlig føler meg mindre enn noen gang. Sommerfuglene begynner å flagre kraftigere og mer intenst for hver dag. Men først ser jeg frem til tre fine dager i hovedstaden med masse kvalitetstid med S♥ Nå må jeg avslutte for vi blir hentet, skriver til dere fra Oslo!

In my travel bag

• 27.01.2014 - 00:01

God søndag mine kjære♥ Nå sitter jeg inntullet teppe, flammene spraker i peisen og Sindre sitter ved siden av meg og ser på tv. I dag har jeg vært på besøk hos tante og hatt søndagsbrunch, alltid like koselig å være på besøk hos henne, føler meg litt som prinsessen på erten. Måtte jo innom henne også før jeg dro for å gi en ekstra god hadeklem. Ellers har jeg vasket litt klær, begynt å pakke nedi kofferten og skrevet litt på oppgaven som skal leveres ved skolestart (!!). Det er en lang flytur til New York, og etter mine mange reiser så har jeg laget meg en liten liste over noe som i mine øyne er "must haves" i reisevesken. Tenkte å dele den med dere, kanskje det er flere som skal ut å reise snart?

Lesestoff: Jeg blir ekstremt rastløs på fly, og må ha noe jeg kan fordype tankene mine i så tiden går fortere. Jeg pleier å ha både et magasin og en god bok. Når jeg er trøtt så orker jeg ikke å konsentrere meg så mye, og da passer det perfekt å bla gjennom et magasin, se på bilder og smålese. Og så har jeg en bok jeg kan drømme meg bort i, og hva passer bedre enn en som handler om New York?

♥ Varme & komfort: Noe av det viktigste for meg når jeg reiser er at jeg alltid er varm og har det komfortabelt. Jeg tenkte å dra i den mykeste og deiligste genseren jeg eier, den store Acne genseren min som jeg kun trenger en strømpebukse under. Veldig enkelt, fint og behagelig, perfekt for en lang reise. I tillegg har jeg med meg et ekstra par med varme sokker, synes det alltid blir så kaldt ved føttene så det er godt å ha noe ekstra å holde varmen med. Jeg fikk en kjempegod nakkepute av den snille søsteren min, og jeg var nettop og skaffet meg en utrolig god sovemaske, så forhåpentligvis får jeg et par timer med god søvn, det trengs nok ettersom jeg har ganske mye foran meg når vi kommer frem. Pakker også med meg et stort skjerf som jeg både kan bruke rundt halsen eller som et stort teppe når jeg skal sove, hihi.

♥ Musikk: Trenger jeg egentlig å si så mye mer? Ta i øreproppene, skru opp musikken og koble ut. Se ut av vinduet på skylaget under, skyskraperne som blir mer og mer tydelige med Fergie-Labels or Love fra Sex and The City filmen som soundtrack. Forresten, ser dere den lille lilla saken? Det er en genial ting, hvis dere er som meg og headsettet alltid ligger i en eneste stor krøll i lommen, så er den perfekt til å holde det på plass og du slipper å bruke ti minutt av bussturen på å løse opp knuten.

♥ Hårbørste og sminke: Jeg føler meg alltid litt falmet og trøtt etter lange reiser, og det er greit å ha med et par godsaker å freshe seg opp litt med. Jeg har pakket med mitt sjokoladepudder fra Too Faced for litt ekstra farge, leppepomade fra Dior og håndkrem fra The Body Shop for pleie og fuktighet, og selvfølgelig et lite søtt lommespeil. Jeg har også med meg verdens beste hårbørste, Tangle Teezer, perfekt størrelse til å ha i vesken.

♥ Serier: Hvis du ikke liker å lese, eller blir trøtt av det kan det være en fin forandring å se på film eller serie på pcen. Jeg har to episoder av The Carrie Diaries som jeg sparer til denne flyturen. Perfekt for å komme i litt New York mood.

♥ Snacks og drikke: Dette har jeg ikke kjøpt inn enda, men jeg pleier som regel å ha energibarer og en flaske vann og kanskje litt frukt. Det er viktig å få i seg nok næring, det er tross alt mange timer med reising og mye som skal skje etterpå, greit med et lite lager for ekstra energi.

♥ Pass og viktige dokumenter: Endelig har jeg fått ordnet alle papirer jeg må ha med, USA er veldig strenge på sånn. Passet ligger trygt bevart i den søte passholderen min fra Victoria`s Secret. Det er også plass til boardingpass inni. I tillegg er det lurt å ha litt dollar klart til taxi fra flyplassen osv.

Nå er jeg godt forberedt på den lange flyreisen, håper alt går bra♥ Og så håper jeg at kanskje noen av dere fant innlegget litt nyttig ;-)

Grand Hotel Booked

• 14.01.2014 - 23:37

God kveld dere!♥ Bare en liten New York oppdatering til dere. Jeg og S drar jo til Oslo den 28. januar for å kose oss litt ekstra før jeg drar til New York den 30. januar, og nå har vi akkurat bestilt Superior Room på Grand Hotell! (Det er det nederste bildet til høyre hvis dere lurte.) Det skal bli godt å få litt kvalitetstid sammen før vi skal være så lenge borte fra hverandre. Skjemme oss selv litt bort♥ Han følger meg på flyplassen kvelden den 30. og drar videre for å besøke en kompis når jeg drar. Det kommer til å bli utrolig tungt, men det føles godt at vi får et skikkelig farvel i hvert fall.

Gleder meg masse!

Storm i New York

• 05.01.2014 - 18:22

Avreise til New York nærmer seg med stormskritt, og jeg gleder meg til eventyret skikkelig er i gang. Men etter å ha lest nyhetene på nettet den siste tiden, sitter jeg igjen med en skikkelig klump i magen. Jeg hadde forberedt meg på en lang flyreise, jeg har dratt til både Kina og Afrika så lange distanser på fly plager meg ikke, men jeg hadde aldri sett for meg at det skulle bli noe problemer utenfor flyet når jeg dro. Akkurat nå er JFK stengt, og det hersker en forferdelig storm i New York med -25 grader. Februar skal være den kaldeste måneden, og det ser ikke ut som været blir noe bedre. Jeg tenker selvfølgelig at alt kommer til å gå fint, sjansen for at noe skal skje er jo utrolig liten, men det er fortsatt en liten del av meg som begynner å bli litt nervøs. Jeg har gruet meg endel til å dra fra de hjemme, og har vært nervøs for hvordan jeg kommer til å takle det, men at det skal være noe problemer med flyet osv gjør det bare enda verre. Får bare håpe og krysse fingrene for at alt går bra♥

Winter Wonderland

• 19.12.2013 - 13:29

Dere vet når dere var mindre, og dere hadde vært ute og lekt hele dagen? Og dere hadde det så gøy at tiden fløy så fort forbi at når kvelden kom og du lå under dynen så skulle du ønske at du kunne spole tilbake tiden og oppleve hele dagen igjen? Slik følte jeg det etter vi hadde vært i Winter Wonderland♥

Vi klarte å sove over frokosten på hotellet, så vi ruslet bare et par meter ned gaten hotellet vårt lå i, og spiste frokost på Starbucks. Jeg hadde skinny blueberry muffin, fruit mix og gingerbread latte toppet med krem og kanel, yum! Kaffen smakte skikkelig jul, og hvis jeg lukket øynene føltes det som jeg satt foran en varm, knitrende peis og lyttet til julemusikk som spilte svakt i bakgrunnen. Vi brukte god tid og koste oss med frokosten, elsker følelsen av å ikke ha det travelt og du kan bare nyte den fine, lille stunden sammen

Winter Wonderland var fantastisk! Følte jeg gikk rett inn i en klassisk julefilm, og vips så var jeg et lite barn igjen. Jeg hadde sommerfugler i magen, og det kriblet i hele kroppen. Jeg var et eneste stort smil hele dagen, og gikk og tok inn alle inntrykkene, lagret dem i min skattekiste av minner. Det var masse boder med all slags små juleting, godteri, sukkerspinn, brente mandler, glaserte epler og forskjellige typer sjokolade. Det var berg- og dalbaner, karuseller, spøkelseshus og konkurranse spill du kunne vinne premier på. Vi var i The Haunted Mansion, hvor du satt i en vogn som gikk rundt i et helt mørkt hus med forskjellige skremmende effekter. De brukte til og med ekte mennesker som løp etter for å skremme deg. Sindre klarte også å overtale meg til å bli med opp i den største berg- og dalbanen, og et lite øyeblikk trodde jeg at de røde skinnene skulle være det siste jeg fikk se her på jorden, men det var heldigvis ikke så farlig som jeg trodde. Etterpå gikk vi rundt og spilte litt forskjellige spill, Sindre vant en bamse til meg, hihi det er jo obligatorisk når kjærestepar er i en fornøyelsespark. Vi sto også på skøyter, noe jeg hadde håpet på at vi skulle få gjøre helt siden før vi dro fra Norge. Da følte jeg virkelig at jeg var med på en julefilm, skøytebanen var ganske stor med et lite, søtt "hus" på midten, og over hele banen hang det et tak av glitrende lyslenker. Det sto masse folk rundt banen og så på, og mens vi holdt i hendene og skøytet rundt følte jeg at vi var inne i en liten jule-drømmeboble.

Glad og fornøyd pike som har fått seg bamse og sukkerspinn♥

Hvis noen av dere er i London ved juletider så anbefaler jeg dere å ta turen til Winter Wonderland, det er virkelig en fin opplevelse!

Senere den kvelden dro vi på kino og så The Hobbit nr 2. Begge hadde gledet seg veldig til den filmen kom ut, og tenkte det var ekstra gøy å se den når vi var i London. Slike filmer er akkurat my cup of tea, blir så fascinert av hvor ekte de får til å gjøre det, og jeg drømmer meg bort til en annen verden. Jeg vet ikke med dere, men jeg synes alltid det er ekstra stas å gå på kino i juleferien, så hvis noen av dere skal på kino anytime soon så anbefaler jeg dere å se Hobbiten! Bare kjøp inn nok popcorn og brus, ettersom den varer i 3 timer ;-)

Dette ble et litt langt innlegg, men ville så gjerne dele alt med dere Har noen av dere vært i Winter Wonderland? Eller sett Hobbiten på kino?

Home

• 19.12.2013 - 01:36

Home!! Dette er faktisk en av de få gangene jeg ikke har syntes at det er såå deilig å komme hjem. Hadde det helt fantastisk London, og som jeg sa i forrige innlegg så bodde vi på et nydelig hotell med en utrolig deilig seng, så savnet ikke akkurat min egen noe særlig. Viktigst av alt så har jeg kost meg masse med favoritt personen min♥ Jeg prøvde å få blogget i går, men da jeg var ferdig med hele innlegget så forsvant alt, så da tenkte jeg heller å vente til jeg hadde kommet hjem. Jeg var ikke i London for å sitte bak mac skjermen akkurat, håper dere forstår det! Har tatt litt bilder, så gleder meg til å dele litt av opplevelsene mine med dere♥

Et lite snapshot fra ventetiden på Heathrow. Godt lesestoff og varm sjokolade så var jeg fornøyd. Forresten, se den søte passholderen jeg har fått meg. Den har en lomme til passet og en til boardingkortet. Perfekt til meg som reiser såpass mye! (fra Victoria`s Secret)

Vel, nå må jeg legge meg før øynene glir igjen. Ville bare gi et lite livstegn, så kommer det mer bilder osv fra turen i morgen! God nattaklem♥

Autumn break

• 10.10.2013 - 15:26

Hei dere! Beklager for at det har vært litt stille fra min kant, det har vært en litt rar uke og ikke helt som planlagt, så jeg har måttet fokusere på å få orden på et par ting. I dag var jeg våken klokken 8 for å ta et par telefoner, og senere dro jeg og S for å gjøre noen ærend, blant annet handle inn til Bergen turen vår. Det har jeg kanskje glemt å fortelle dere? Vi skal dra til faren min i Bergen og tilbringe helgen der, vi reiser faktisk avgårde om en knapp time. Gleder meg masse! Bergen er mitt andre hjem så den byen har en spesiell plass i mitt hjerte. Gleder meg til å gå rundt i gatene der, spise på Jacob Aall og ta fløybanen. Håper solen blir med oss, Bergen er en av de fineste stedene jeg vet om når det er skinnende sol.

Jeg drar i den beste strikkegenseren jeg eier, min kjære skappelgenser. Varm, stor og god, perfekt. Får litt hyttefølelse når jeg har den på, superkoselig. Nå som jeg ikke går på skole så merker jeg ikke noe særlig til at det er høstferie siden jeg jobber uansett om det er ferie eller ikke, men i dag da vi gikk gjennom byen for å kjøpe et par nødvendigheter fikk jeg en skikkelig feriefølelse. Det er høstmarked nå, og byen var full av glade mennesker som var på jakt etter et par skatter. Med reise-sommerfugler flyvende rundt i magen kjentes det virkelig som jeg fikk en liten "høstferie" jeg også.

Nå er vesken pakket klar med alt jeg trenger på turen, og jeg står og tripper. Vi blogges fra B-town!

Christmas in London with my love

• 06.10.2013 - 18:18

Jeg kan ikke tro det. Jeg har vært mange ganger i London, men alltid ønsket å dra dit i desember når gatene, butikkene og alle hus er pyntet til jul. Jul er min tid, den høytiden som står nærmest mitt hjerte. Ord kan ikke beskrive hvor mye jeg koser meg i julen, jeg elsker alle tradisjonene som følger med denne feiringen. Men over til overskriften, i går hadde jeg og Sindre halvtårsjubileum, (hjelpe meg så fort tiden flyr), og han har i den anledning bestilt reise til oss til London 15-18 desember! Åååå jeg er den lykkeligste, og ikke minst heldigste jenta på jord akkurat nå! Jeg skal til London, verdens fineste by under den skjønneste høytiden sammen med verdens beste gutt♥ Beklager min overivrige lykkerus, sommerfuglene tar litt overhånd. Gleder meg så utrolig mye til å gå i de snøfylte gatene, se på de glitrende julelysene som henger mellom hustakene, og se på juleutstillinger på Harrods. Gå hånd i hånd og drikke varm sjokolade fra Starbucks, kjenne på den gode julestemningen. Gleder meg så utrolig mye til å oppleve dette sammen med min kjære ♥

Ser det ikke nydelig ut?♥ Hotellet vi skal bo på heter DoubleTree by Hilton London West End. Det er helt nydelig og ligger rett ved Oxford Street, blir ikke mer perfekt!

Gleder meg til å synke ned i verdens største, fineste og mykeste seng etter en lang dag fylt av opplevelser

Hva er den fineste reisen dere har vært på?

Relaxing bath

• 29.09.2013 - 17:30

Det ble bading i dag som jeg hadde håpet på! Bassenget var innendørs, men med vinduer rundt nesten hele så du hadde nydelig utsikt over fjellandskapet. Det var en utrolig beroligende og avslappende atmosfære. Det var også en "love cave" som du kunne svømme inn i og ha det litt romantisk. Det var utrolig deilig å svømme rundt, bade og kose seg. En veldig fin opplevelse. Tok et par bilder til dere:

Bikinien min er fra Victoria`s Secret, dere finner link i dette innlegget.

Så det ikke herlig ut?

Packing

• 27.09.2013 - 12:09

Nå holder jeg på å pakke til vi drar til Lillehammer i morgen tidlig. Vi skal i en familiebursdag og skal bo på et høyfjellshotell. Gleder meg masse til tur i fjellet, bade, god mat og kose meg med noe lesestoff om kvelden. Synes det er så herlig å bare dra bort litt, selv om det bare er for en kort helg. Oppleve noe annet enn det du ellers er vant til i hverdagen. Hva skal dere i helgen?♥

Hasta luego en el futuro

• 09.08.2013 - 13:00

Hei dere! Dette innlegger er forhåndsskrevet, så akkurat nå er jeg mest sannsynlig på flyet hjem til Norge. Det er med tungt hjerte jeg forlater Spania, jeg har opplevd mye gøy og sett fantastiske ting. Samtidig skal det bli veldig godt å komme hjem. Verdens beste Zahra henter meg på flyplassen, blir så herlig å se henne igjen. Jeg har bodd på verdens skjønneste sted, Conil, en liten sjarmerende by ved kysten. Jeg elsket de små, koselige gatene, den lange stranden, klippene og havet. Jeg har gått på skole og lært enda mer spansk, og møtt fantastiske mennesker, jeg har drømt meg bort i en god bok mens jeg ligger på stranden, og badet i de store bølgene ved klippene. Jeg har vært i hulene på toppen av Gibraltar og lekt med apekattene, jeg har smakt god eksotisk mat, og ikke minst har jeg slappet av og ladet opp batteriene. Mange gode minner♥

Har dere et fint sommerminne dere vil dele med meg?♥

Stemningsrapport

• 05.08.2013 - 16:04

Hei dere! Har dere en god start på uken? Må si at det føltes veldig merkelig når alarmen ringte klokken åtte i dag og jeg skulle spise frokost og stelle meg til skolen. Jeg og Camilla skal gå på spansk skole denne uken, og i dag var første dagen. Vi var borte og tok en test i går for å se hvilket nivå vi lå på, og i dag ble vi delt inn i klasser. Læreren snakker kun spansk, og vi får kun lov til å kommunisere på spansk. Hvis vi bruker et annet språk så må vi legge 10 cent på en boks læreren har. De andre elevene er både fra England, Frankrike og Tyskland. Klassene foregår veldig intensivt, og vi har muntlige øvelser hele tiden. Det var litt skummelt først, men etter å ha kommet inn i det så gikk det ganske greit. Gleder meg til å bli enda flinkere! Skolen sluttet klokken 2, og nå ligger jeg og soler meg på terrassen. Tenkte bare å titte innom og ønske dere en fin mandag, og dele et lite stemningsbilde fra nuet:

Livet♥

Har dere noen kjekke planer for uken?

#utveksling

El roqueo

• 04.08.2013 - 15:46

Hei dere! Jeg var og badet ved klippene i dag, utrolig nydelig. Naturen er så majestetisk. Jeg vandret langs vannkanten, lot de enorme bølgene gripe tak i meg og dra meg avgårde i en evig dans. Solen varmet den nakne huden min, og vinden som fulgte med bølgene fikk håret mitt til å piske mot nakken. Snart var jeg dekket av vann, salt og sand. Jeg satte meg på en av steinene, som havfruene jeg leste eventyr om som liten. Lukket øynene og lot den svake bølgesusen fylle hodet mitt. Lyden av bølgene som ble dratt langt bakover, og deretter kastet fremover og knuste mot steinen jeg satt på. En varm strøm av ro og trygghet strømmet gjennom kroppen min. Her kunne jeg sitte for alltid.

Tarifa & Gibraltar

• 03.08.2013 - 23:10

Hei dere! Tenkte å vise litt bilder fra dagen i dag. Det har vært en veldig lang og fin dag, og vi har fått oppleve mye. Først dro vi til Tarifra hvor vi reiste ut i båt for å se på hvaler og delfiner. Vi fikk sett mange, og de svømte rundt og langs med båten vår. Jeg elsker å se på dyr og hvordan de oppfører seg i sitt naturlige habitat. Jeg har svømt med delfiner ute i det fri før, og blir like fascinert hver gang. Etterpå dro vi videre til Gibraltar og spiste lunsj og gikk i gatene, før vi dro opp på fjellet. Der var vi blant annet i en grotte, så på utsikten over hele Gibraltar og ikke minst lekte med apekattene! De er så utrolig søte og herlige, jeg blir aldri lei av å se på dem og holde dem. De var utrolig vennlige og hoppet opp på skuldrene dine hele tiden. En god og minnerik dag♥ Nå har jeg akkurat dusjet og lagt meg i sengen, skal kose meg med litt serier før jeg sovner. En veldig rolig lørdagskveld, men det trengtes etter denne dagen her. God natt skjønninger!

Conil de la frontera

• 02.08.2013 - 15:43

Hei dere! Jeg blir litt rastløs av å bare ligge og sole meg, så i stad knyttet jeg på meg joggeskoene og tok meg en times tur rundt i byen og langs strandpromenaden. Jeg plugget musikk i ørene og så verden gjennom kameraet, herlig å bare koble ut litt og ta inn masse inntrykk. Studere alle menneskene, gatene, naturen osv. Det er en såpass liten by med nesten ingen andre turister at det er ikke noe farlig å vandre litt rundt alene. Jeg tok et par bilder for å gi dere et litt bedre inntrykk av hvordan det ser ut her. Fine, hvite gater med fargerike blomster, masse surfebutikker og små restauranter og iskrembarer.

Nydelig, ikke sant? Nå må jeg løpe igjen, vi skal ut og spise lunsj. Hasta luego♥

Malaga

• 29.07.2013 - 17:12

Hei dere! Nå har vi akkurat kommet frem til leiligheten vi skal bo i resten av ferien, og her er det mye bedre internett, så det betyr bra blogging! Leiligheten er utrolig fin med to etasjer og to terrasser, hvor den ene er på taket. Jeg deler rom med stesøsteren min og vi har eget bad. Stranden ligger bare hundre meter fra leiligheten, så gleder meg til masse avslapping og bading! Håper på at jeg får prøvd meg på surfing også mens vi er her, hadde vært så gøy! Har prøvd det før også, elsker det.

I går var vi inne i selve byen i Malaga, hvor vi ruslet litt i gatene for å se oss litt rundt. Vi tok også en hestedrosje rundt byen, synes det er så koselig. Om kvelden satt di nede i havnen og så på solnedgangen og tok oss noe kaldt å drikke. Det er veldig fint uteliv her, og jeg elsker stemningen på kvelden. Solnedgangen, musikken, alle menneskene, luktene, di små salgsbodene og tivoliet. Synes det er så fint å bare gå langs promenaden og se på alt som skjer. Ta inn alle inntrykkene og bevare dem som skatter i hukommelsen.

Torremolinos

• 27.07.2013 - 23:54

Hei dere! Nå befinner jeg med i Malaga, Torremolinos. Åå så deilig det er å være her! Sol og blå himmel, og jeg kan ligge på stranden og drømme meg bort til lyden av bølgesus.Vi bor på et kjempefint hotell med all inclusive, her skal vi være i to dager til før vi drar videre til leiligheten i Conil. Det er en veldig bra surfeplass, så jeg krysser fingrene for surfekurs! Vi skal også på spansk skole noen av dagene. I dag har vi bare slappet av på stranden, det har vært litt overskyet så jeg har ikke rukket å bli så brun enda, men har heldigvis mange dager igjen! Vi spiste middag på hotellet før vi ruslet inn mot sentrum. Jeg elsker sommerkvelder i syden, varm hete til tross for at det er så sent. Musikk og god stemning i gatene og på restaurantene. Det er et veldig fint sted, og vi satte oss ned på en koselig cafè i en av gatene. De hadde også et par bra butikker, blant annet Stradivarius og Pull & Bear, så da fikk jeg med meg et par skatter hjem. Gleder meg til å vise dere! Jeg har ikke fått tatt så masse bilder enda, men her er i hvert fall litt:

Veronica Reime

Hei og velkommen til mitt lille fristed! Jeg er en jente på 21 år fra Stavanger. Her deler jeg hverdagsglimt, tanker og følelser helt uten filter om hvordan det er å være en ung, nybakt mamma og lektorstudent. Følg meg gjerne videre!