ALLE JULIE MARIANNE SILJE HELEN VERONICA

Gårsdagens skitur

- Et lite bildedryss fra gårsdagens skitur -    Jeg elsker å gå på ski, det er virkelig utrolig befriende. Skiene som glir over snøen, en frisk og kjølig vind, solen som bader oss i et gyllent lys, kroppen som jobber. Jeg går ikke på ski for å komme meg fortest mulig frem eller for treningen sin skyld, jeg går for å kose meg med det. Jeg nyter skituren fra start til slutt, og tar meg ekstra tid til å beundre omgivelsene. Linéa stortrives også i pulken sin, og kikker rundt seg og peker på alt hun ser på veien. Hun har faktisk spurt flere ganger i løpet av helgen om vi kan gå ut på ski. Det er veldig godt å se at hun finner like mye glede i å være ute på skitur som oss. Hun har tross alt hatt endel turer i pulken sin helt siden hun var liten. Vi hadde et stopp på turen hvor vi grillet pølser og marshmellows, rant på akebrett og drakk kakao. Jeg håper virkelig at været blir bra i påsken, slik at vi kan dra opp en liten tur da også.  Etter en...

Å reise er å leve

Helt siden jeg var liten har jeg reist til flere steder over hele verden. Det gir meg så mye, og det er noe jeg vil gjøre så lenge jeg har mulighet til det. Nå har vi vært endel ganger i Nederland for å besøke pappa som jobber her, og stemoren min. Jeg er veldig stolt av pappa og jobben han gjør, og vi er veldig heldige som har muligheten til å dra dit på besøk. Det er et sted jeg har blitt veldig glad i, og Nederland har så mye mer å by på enn jeg hadde forestilt meg. Også denne turen vi var på nå var veldig fin, og vi fikk gjort mye gøy både i Den Haag (hvor pappa bor), Amsterdam og en annen liten by utenfor Den Haag.  Leiligheten ligger i ellevte etasje, og vinduene er så store at du kan sitte i dem. Det elsker jeg! Utsikten er helt fantastisk, og vi kan se både helt til byen og til stranden. Det er så fint å sitte der om morgenen og se på menneskene som går forbi eller sitter på den koselige restauranten rett over gaten. Soloppgangen og solnedgangen er også helt nyd...

Tilbake til hverdagen

God mandag dere! Det er alltid litt tungt å starte hverdagen igjen skikkelig etter ferien, og i dag tidlig var jeg helt utrolig trøtt. Det var en drastisk motsetning til de late morgenene vi hadde i Den Haag. Jeg fikk heldigvis både meg og Linéa ut døren til vanlig tid, og etter at jeg hadde levert henne i barnehagen dro jeg opp til skolen for å møte Silje, Zahra, June og Anette for å lese pensum. Det var veldig godt å se alle sammen igjen, selv om de var på besøk hos oss rett før vi reiste. Det er alltid litt lettere (og kjekkere) å komme i gang når du gjør det sammen med noen andre. Vi leser ikke alle det samme pensumet, men det hjelper uansett bare å sitte sammen med noen. Det er litt som med trening, du "tvinger" deg selv til å dra på skolen og lese fordi du har avtalt det med noen. Det var i hvert fall veldig deilig å komme i gang igjen, og jeg tror dette blir et bra semester. Vi går mot lysere tider, og jeg har mye kjekt foran meg både på skolen og ellers. ...

Bildedryss fra København

Hei dere ♥ Hvordan har dere det for tiden? Ting er virkelig hektisk om dagen med juleforberedelser og eksamener. Desember kom så utrolig fort! Jeg er veldig glad for at jeg hadde et lite pusterom rett etter praksisen min hvor jeg dro til København med Sindre, moren, bestemoren og broren hans. Det var en helt fantastisk helg hvor vi koste oss masse. Det var utrolig godt å koble skikkelig ut etter en intens og hektisk praksis før oppkjøret mot eksamen begynte. Det trengtes! Vi nøt julestemningen i storbyen med god mat, tivoli, shopping, cafébesøk, og bare ruslet rundt i gatene. Veldig koselig! Jeg rakk også å møte to venninner; Anita og Andrea, som studerer i København, og det var veldig godt å se dem igjen. Under har dere et lite bildedryss: Snuppa koser seg med makroner fra La Glace ♥ Noe av det jeg liker best ved å reise er å bare vandre rundt i gatene og se på mennesker og bygninger, ta inn nye inntrykk. Det gjorde vi heldigvis masse av! ...

En tur på fjellet

Hei fine ♥ Har dere det bra? I skrivende stund sitter jeg i sofaen hjemme hos moren til Sindre og slapper av. Det lukter nydelig suppe i hele huset, og jeg sitter med en følelse av at høsten er her for fullt. Jeg er utrolig glad i denne tiden av året, og synes det gir en helt spesiell stemning å sitte inne og høre på vinden som herjer utenfor. Denne uken har jeg hatt fri fra forelesninger, noe som betyr at jeg måtte benytte meg av tiden til å lese masse pensum før jeg begynner i praksis. Det har vært noen utrolig kjedelige lange dager på lesesalen, men det er utrolig godt å ha det gjort. Ettersom Sindre skulle jobbe masse i helgen bestemte jeg meg for å ta med Linéa på hyttetur til Sirdalen sammen med familien min. Det var veldig deilig å reise opp på fjellet, koble ut litt og bare nyte. Hodet føltes litt tungt etter all lesingen, men en tur ute i frisk fjelluft gjorde susen. Vi gikk tur til en stor foss, kokte kakao på fjellvann og stekte pølser i panne på primus. ...

Dette trengtes virkelig

Hei fine lesere! ♥ Det har vært et lite opphold her på bloggen, og det beklager jeg veldig. Med sykdom, skole og praksis så har bloggen blitt litt nedprioritert. Jeg vurderte egentlig å komme tilbake i helgen, men jeg trengte virkelig å koble ut og bare ha en koselig familiehelg på Østlandet. Vi dro på torsdagskvelden etter et veldig kjekt arrangement i barnehagen, og kom hjem igjen i går. Jeg har vært helt latterlig trøtt i hele dag, og har en skikkelig mandagsfølelse. Vi var alle sammen ute av dørene kvart over syv i morges, og jeg var førstemann på lesesalen. Det var meg og vaskedamene! Det føltes ekstra tungt å skulle ta fatt på skolebøkene igjen etter en helg med avkobling, men på dager som denne prøver jeg å være ekstra snill mot meg selv. Kjøpe noe godt å spise, sende en fin melding til noen (det pleier å slå ganske godt tilbake) og være fornøyd med arbeidet jeg får gjort, istedenfor å irritere meg over det jeg ikke rekker å gjøre.  Vi koste oss i hvert ...

Vår lørdag i bilder

God søndag fine lesere ♥ Turen vår til Østlandet går mot slutten, og om et par timer må vi dra til flyplassen. Det har vært en veldig fin helg, og vi har fått senket skuldrene litt. I går gikk vi en liten tur ute, dro til Gjøvik og handlet litt, og på kvelden var vi ute og spiste god mat for å feire faren til Sindre. En veldig fin lørdag! Under har dere et lite bildedryss:  Lille røveren! Hun vil bare gå selv hele tiden, og løper rundt oss med en trillende latter. Hun elsker hunder, og noe av det kjekkeste hun vet er å gå tur med dem. Så da måtte hun selvfølgelig få gå tur med Kira også, når vi var her på besøk. Aller helst vil hun holde båndet selv, men det er ikke alltid like lett.  Linéa elsket denne butikken (mammaen også), og tok seg god tid til å se på alt det kjekke de hadde der.  Litt nytt vintertøy fra faren til Sindre ♥ Det er helt klart mye kjekkere å handle klær til de litt kaldere månedene, det er jo så my...

Linéa sitt antrekk 09.09

Body: Memini // Shorts: No74 // Strømpebukse: H&M // Sko: Superfit  God lørdag! Jeg måtte bare dele et par bilder jeg knipset av Linéa i går. Det er så herlig når hun har blitt så stor at hun tusler rundt selv og utforsker små biller og steiner, og lukter på blomster. Vi koser oss masse her på Biri, og det er alltid like hyggelig å se familien til Sindre igjen. I går slappet vi masse av, spiste taco og var på besøk oppe hos besteforeldrene til Sindre en tur. Der var også tanten og onkelen til Sindre med sine tre små jenter, hvor den minste bare er rundt en uke gammel. Herlighet så babysyk jeg blir! Jeg var så heldig å få låne lille Hellevi litt, og Linéa var veldig nysgjerrig på den lille nye skapningen. Hun sto helt inntil og stirret henne oppi ansiktet, klappet på henne og kom med våtservietten sin for å vaske henne. Jeg får ekstra lyst på flere unger når jeg ser hvor god Linéa er med andre barn, hun hadde blitt en utrolig flink storesøster. Hun deler ut klemmer...

Hei fra Østlandet!

Hei fine lesere ♥ Nå har vi kommet frem til Biri, hvor Sindre er fra. Reisen hit gikk veldig fint, og Linéa var som vanlig veldig grei på flyet. Hun spiste litt, bladde i boken sin og spilte dyrespill på iPaden. Hun er alltid så nysgjerrig og sosial når vi er ute blant folk, og skulle flørte med alle som satt rundt oss. Vi har jo reist endel med Linéa nå, og begynner å bli ganske drevne. Men det er likevel rimelig travelt med en aktiv ettåring som skal løpe og klatre over alt! Heldigvis sloknet hun så fort vi satte oss i bilen på Gardemoen, og sov helt til vi var fremme (en og en halv time). Jeg koste meg i bilen med å lese og litt frokost (McDonalds hehe..) Nå har vi fått landet litt og slapper av. Linéa elsker oppmerksomheten fra besteforeldrene sine, og storkoser seg med å leke og løpe etter hunden deres. Dette blir en fin helg ♥ Hva er deres planer for helgen?   Følg bloggen på facebook HER for flere oppdateringer! #mamma...

En date i Amsterdam

Hei dere! Nå er vi hjemme igjen i Norge, og selv om vi har hatt en fantastisk fin ferie, så er det alltid godt å komme hjem. Dagen før vi dro hjem hadde jeg og Sindre en liten kjærestetur til Amsterdam. Det var utrolig herlig å ha litt kvalitetstid sammen bare oss to, kan ikke huske sist vi gjorde noe sånt! Oppleve et nytt sted sammen og bare nyte hverandres selskap. Vi tok toget inn i ett tiden, og kom hjem i igjen på kvelden. Vi fikk gjort ganske mye på bare en halv dag! Vi tok en båttur på kanalen, ruslet rundt og kikket i gatene, spiste på et ekte nederlandsk Pancake House og var inne i Anne Franks hus. Sistenevnte var vel kanskje det som var størst for meg å få gjøre. Jeg har alltid hatt lyst til å gå på Anne Frank museumet, så det var veldig stas å endelig få oppleve det. Jeg synes den historien er så utrolig interessant. Det var utrolig bra laget til, så jeg anbefaler virkelig andre som skal til Amsterdam å ta turen dit. Vi avsluttet dagen med en liten bursdagsmiddag for Sind...

Kunstutstilling, solnedgang og ville kaniner

God morgen! I går var en perfekt dag for å gjøre litt ting inne, så vi valgte å gå på kunstutstilling for å se maleriet "Piken med perleøredobb". Jeg er faktisk veldig glad i kunst, og kan gå lenge rundt og bare kikke på maleriene. Hele galleriet var veldig flott, og det virket som Linéa også syntes det var litt gøy å peke på alle lysekronene og de fargerike maleriene i taket. Etterpå fant vi oss en fin gaterestaurant og spiste en god lunsj, før vi møtte pappa som var ferdig på jobb. Været klarnet litt mer opp mot kvelden, og etter at Linéa hadde lagt seg syklet vi en liten kveldstur for å se på solnedgangen. De har nemlig utrolig vakre solnedganger her! Imens vi nøt synet av havet og solnedgangen fikk vi selskap av masse bittesmå frosker og ville kaniner. Det vrimlet av dem! Jeg ble jo selvfølgelig helt forelsket i de små kaninene som hoppet rundt, og prøvde så godt jeg kunne å få fanget dem på bilde. Det var ikke lett, ettersom de kamuflerer seg så godt. Men kanskje dere klar...

Rotterdam

God morgen! Håper dere har hatt en god start på mandagen og den nye uken så langt ♥ Bloggen har steget veldig i lesertall, og i dag våknet jeg opp til å være publisert på Stavanger Aftenblad, veldig stas! Jeg må bare si at jeg er så utrolig glad og ydmyk ovenfor alle dere som leser bloggen min hver eneste dag. Uten dere hadde ikke jeg vært her jeg er i dag, så tusen takk for det ♥ Over til overskriften! Å se og oppleve nye steder er noe av det kjekkeste jeg vet. Nå har vi fått sett endel av hva Den Haag har å by på, så i går satte vi kursen mot Rotterdam. Det er bare 20 minutter med tog herfra, og veldig verdt turen. Vi koste oss hele dagen med å rusle rundt gjennom byen og langs kanalen, kikket litt i butikker, spiste i mathallen og så på båtene som kjørte på kanalen.  Rusle rundt med et beger med frisk frukt og se på alle menneskene og arkitekturen passet meg midt i blinken! Rotterdam har en helt fantastisk arkitektur, jeg blir så fascinert.&n...

En magisk park

Denne parken er så nydelig! Det er noe eventyraktig og nesten magisk over den. Vi har allerede vært der to ganger, og jeg ser meg aldri mett på disse omgivelsene. Linéa sitter også med store øyne og ser på alt rundt seg. Hun fikk også komme utav vognen sin og utforske litt på egenhånd, og det elsket hun. Klatre i trappene, se på endene og gjessene, plukke blomster, titte på vannliljene fra broen og bare boltre seg rundt ute i det fri. Vi må helt klart ta oss en tur til hit før vi drar hjem igjen til Norge. Den ligger bare et par minutter fra der vi bor, så det skal vi nok få gjort!  Følg bloggen på facebook HER for flere oppdateringer! #mamma #mammablogg

Beach baby

​a salty little sweetheart with sandy toes and a sunkissed nose ♥ Det aller beste ved å ha barn er å få ta del i deres perspektiv på verden. Se alt gjennom deres øyne, oppleve ting på ny. Alt blir mye mer spennende, hver eneste lille ting skal utforskes. Linéa liker seg veldig godt på stranden. Leke i sanden, studere sandkornene som fester seg på hender og føtter. Kjenne på den litt ru overflaten på skjellene jeg plukker til henne. Rase ned sandslottene vi bygger. Sitte på hoften min imens vi vasser utover bølgene, og jeg sparker lett i overflaten på vannet slik at det kommer små krusninger rundt leggene mine. Hun blir veldig rolig og fornøyd. Tilfreds med tilværelsen. Hun er full i klissete solkrem og sand. På veien opp fra stranden stopper vi opp og ser på gresset som svaier i den svake brisen fra havet. Det lukter sjø og salt. Jeg setter meg ned på huk med henne og vi lukter på blomstene, og jeg plukker opp en sommerfugllarve hun kan få studere ...

Sykkeltur og sand mellom tærne

God morgen ♥ Om ikke så lenge sitter vi på toget til Rotterdam, men først ville jeg bare dele noen bilder fra gårsdagen med dere. Vi syklet til en strand som ligger litt bortenfor den vanlige stranden som de fleste turistene drar på. Der var det utrolig fint med høye sanddyner, og en sjarmerende liten strandcafé. Det er det som er så fint ved å være på ferie hvor du besøker noen som bor der, da får du se alle de fine stedene som ikke alle turistguidene vet om. Vi koste oss hele dagen leking i sanden, lese bøker, rusle langs vannkanten og ta noe smått og spise på den lokale restauranten. Dette stedet har egentlig passet perfekt for vår første skikkelige ferie sammen med lille gull. Det er masse å finne på og fint vær til å være på stranden eller i parken, men ikke for varmt. Linéa stortrives, og det gjør vi også. Det er så gøy å være på ferie med henne og ta del i alle hennes nye opplevelser. Og i dag får vi alle sammen se og oppleve en helt n...

Bytur og feiring av bachelor

God kveld fine ♥ I går var en herlig dag, dere! Det var strålende fint vær, og vi dro til byen for å kose oss. Vi ruslet rundt og kikket i butikker, gikk gjennom parken med dådyrene og slo oss ned på en café imens vi spiste nederlandske søtsaker og så på gatelivet. Sindre fikk tilbake en B på bacheloren sin i går, og det måtte selvfølgelig feires med god mat på en av våre yndlingsrestauranter her som ligger på en takterrasse. Der satt vi i solen og koste oss med nydelig mat. De andre dro hjem etter hvert, imens jeg og Sindre ble igjen litt lenger. Det var noe midtsommernatt greier i byen, og det vrimlet i gatene. Det var fullt av liv! Det er virkelig en fin by vi er i, som jeg har begynt å like veldig godt i løpet av de turene vi har vært her.  I dag har vi syklet til stranden og kost oss der hele dagen. Mer om det senere! Håper dere har det fint, god klem ♥

En dag på stranden

Hei dere! Jeg fikk ikke blogget til dere i går, ettersom vi var på stranden hele dagen og på kvelden brygget det opp til et voldsomt tordenvær så det ble helt umulig å få logget inn på blogg.no. Men vi hadde i hvert fall en helt fantastisk fin dag på stranden i går! Linéa koste seg masse med å grave i sanden og kikke på alt som foregikk rundt henne. Vi spiste middag på en av restaurantene langs stranden og ruslet litt på promenaden. Vi nøt varmen helt til kvelden, og Linéa var full i sand og is. En fornøyd liten frøken!  I dag har vi vært i en helt nydelig park som ligger bare et par minutter å gå fra der pappa bor. Jeg likte den så godt at vi tenkte å gå en liten morgentur der i morgen. Gleder meg til å vise bilder! Ellers er planen for i morgen enten stranden eller bytur, alt ettersom hvordan været blir. Gøy blir det uansett! Nå skal vi ha en litt sen middag her hjemme og sette på en film. Kos!  Håper dere har det fint, vi skrives mer i morgen...

Klare for stranden!

God morgen! I dag stråler solen, og da er det ingen tvil om hva vi skal: Dra til stranden! Vi har spist frokost, og driver nå og pakker litt til vi skal dra avgårde. Jeg gleder meg veldig til å se hvordan Linéa liker seg på stranden nå som hun har blitt litt større og kan leke i sanden. Stemoren min møter oss der når hun er ferdig på den internasjonale skolen, og pappa kommer etter jobb. Dette blir en bra dag! Jeg ville bare titte innom før vi gikk ut dørene, så skrives vi mer senere. I mellomtiden kan dere som alltid bli med oss på snap: veronicacr ♥ Ha en kjempefin onsdag, og håper solen skinner litt for dere også! Klem ♥

Nederland dag 1

Hei fine ♥ Ferien vår fikk en veldig rolig start, og det passet egentlig ganske fint. Vi har vært ute en liten tur tidligere, og nå er pappa, stemoren min og Linéa i parken imens vi slapper litt av her hjemme med Orange Is the New Black. Deilig! Det har vært litt regn i dag, men det skal bli finere utover uken, så da håper vi på en liten tur til stranden. Stesøsteren min kommer også ned etterhvert, så det blir veldig kjekt å se henne igjen. I kveld skal vi kose oss med god middag og litt gaveåpning for Linéa ♥ Hva har dere gjort i dag? ♥   Følg bloggen på facebook HER for flere oppdateringer! #mamma #mammablogg

Fremme!

Hei dere! Vi er kommet frem til pappa og stemoren min etter en veldig fin reise. Som sagt så var vi litt tidlig ute på flyplassen, og rakk til og med å sette oss ned for å spise litt før det var tid for boarding. Flyturen gikk veldig fint, bortsett fra at Linéa ble litt utålmodig av å sitte i ro så lenge, men det løste vi med at hun fikk lov til å gå frem og tilbake nedover midtgangen. Da var hun strålende fornøyd! Fra flyplassen i Amsterdam måtte vi ta toget videre, og stakkars Linéa begynte å bli ganske sliten på dette tidspunktet så hun lå bare og slappet av med en bok i vognen sin. Vi kom frem i seks tiden, og etter det har vi bare kost oss med god middag og snakket om alt og ingenting. Nå skal vi straks sette på nyeste episode av GOT, før det er kveld her i huset. Jeg gleder meg til å finne på masse kjekt de neste ni dagene! Og ikke minst dele alt med dere ♥ Ha en fin kveld mine skjønne, så skrives vi mer i morgen! Klem ♥   Følg bloggen på facebook...

Reiseklare

Hei fine! Nå skal vi straks dra avgårde til flyplassen, jeg ville bare titte kjapt innom og oppdatere dere litt først. Jeg elsker å reise med den lille familien min, og denne gangen er det Nederland som står for tur. Vi skal besøke pappa og stemoren min i hele ti dager, og jeg gleder meg veldig til å tilbringe tid sammen med dem. Byen pappa bor i er utrolig fin, og det blir kjekt å finne på ting i litt andre omgivelser enn hva vi pleier. Jeg har alltid vært mye på reisefot, og brenner virkelig for å reise og se nye ting. Og jeg liker det faktisk enda bedre etter at jeg fikk Linéa! Å se barn oppleve og utforske nye ting gjør alt mye mer innholdsrikt.  Koffertene er pakket og lukket, og vi er klare for å dra. Vi må alltid være litt ekstra tidlig ute med tanke på å hente PramPacken, pakke ned vognen og sende den, og ellers alle uforutsigbare ting som kan skje når du har en baby. Vi begynner å bli ganske drevne, så det går veldig fint. Linéa er utrolig grei å ha med å gjøre, ...

Guess where I am!

Vips - så våknet jeg opp i Haag, Nederland! Haha neida♥ Dette var en nøye planlagt overraskelse til pappa som bor her nå ettersom han har fått ny jobb. Det var jeg, stemoren min og stesøsteren min som dro ned i går kveld, og han ante ingenting. Overraskelser er så gøy! Han har bodd her i to måneder nå, så det var på tide at jeg fikk kommet ned og sett hvordan han har det. Vi kom frem ganske sent i går, så det ble bare litt mat og skravling før vi fant sengen. I dag har vi vært litt rundt omkring; ruslet nede på strandpromenaden, kikket rundt i byen og spist lunsj på en takterrasse, sett hvor pappa jobber og drukket varm sjokolade på en ute cafè. Jeg har ikke knipset så mange bilder enda, den første dagen ville jeg bare gå rundt og ta inn alle inntrykkene. Heldigvis drar vi ikke hjem før sent på mandag! Denne byen er så utrolig koselig, full av slike sjarmerende gater som dette. Hadde ikke hatt noe imot å bo her! Resten av kvelden skal vi kose oss med tapas og film. Gleder me...

Back home

HEI ♥ Det ble visst en uke ferie fra bloggingen også ettersom vi hadde litt problemer med internettet. Jeg liker ikke å gjøre ting halvveis, så istedenfor å komme med noen dårlige innlegg fra mobilen, så ventet jeg heller med å oppdatere dere skikkelig til jeg kom hjem! Det har vært en utrolig fin uke, og jeg kjente at det gjorde godt med en liten ferie. Det var rundt 15-18 grader, men ofte overskyet og endel vind så det ble ikke akkurat noe soling på stranden. Men vi fant på masse annet kjekt og koste oss en hel haug! Vi gikk tur langs stranden og litt rundt i nabolaget, jeg synes sånne typiske spanske hus med blomster rundt portene er så sjarmerende. Ruslet litt inne i byen og kikket i butikker, vandret nedover strandpromenaden og nøt stemningen i båthavnen, gikk ut og spiste på restauranter og trasket rundt på kjøpesentre. Leiligheten lå rett ved havet, og jeg merket i morges at jeg savnet å våkne til bølgesus rett utenfor vinduet. Det er deilig med litt ferie og godt å kom...

Spania neste

Hei dere ♥ Beklager for så lite oppdateringer, jeg har hatt det veldig travelt de siste dagene. Nå er endelig alle gjøremålene krysset av på listen min, kofferten er pakket og jeg er klar for å vende nesen mot varmere strøk. I morgen tidlig drar vi til Alicante og skal være der en uke, gleder meg sånn! Det skal bli så deilig med skikkelig sol og varme, lade opp batteriene, gå turer langs stranden, kikke rundt på markeder og spise god mat. Jeg kjenner at denne turen trengs virkelig! Jeg gleder meg også til å oppdatere dere med litt fine bilder og andre ting som skjer, den grå hverdagen sliter litt på bloggkreativiteten. Vi skal bo i leiligheten til tanten min, så det tror jeg blir veldig bra. Når jeg er i syden så liker jeg faktisk best å bo i leilighet istedenfor hotell. Jeg har med meg Sindre ned så det blir gøy med litt kjærestetid på et sted vi ikke har vært sammen før og utforske Alicante litt. Bilder fra Malaga sommeren 2013♥

Winter Wonderland

Hei dere♥ Her har vi hatt en veldig rolig og god start på den nye uken. Siden det var så mye tåke så skulle ikke de andre i trekket i dag, så vi ble liggende i sengen helt til 12, deilig! Vi hadde en rolig formiddag inne på hytta, før jeg og Sindre bestemte oss for å kjøre en liten tur. Det er så fint her, føles skikkelig som et eventyrland dekket i snø. Vi stoppet et par steder hvor det var veldig fint og tok litt bilder. Ååå, jeg kunne vandret her og drømmet meg bort i evigheter♥ Vi dro til et hotell som har en kjempekoselig cafè og koste oss med hver sin kopp kakao mens vi så på snøværet som blusset opp utenfor vinduet. Elsker slike små, koselige steder med fine, gjennomførte detaljer. Jeg ble vandrende rundt og se i de ulike stuene de hadde laget til. De hadde basseng der også, så jeg angret skikkelig på at jeg ikke hadde pakket med meg badedrakten. Det var veldig koselig å dra på en liten utflukt og kose oss litt bare vi to♥ Nå har vi akkur...

Hyttekos

Hei snøfnugg♥ Nå har de andre dratt i trekket, mens jeg er igjen på hytta og tar livet med ro. Det er veldig koselig her, og jeg nyter stillheten. Jeg startet dagen med å ta med meg et par skinnfeller og sette meg ut på trebenken utenfor hytta. Det var så deilig å bare sitte og ta inn den friske fjelluften, synet av de fine omgivelsene og kjenne et par snøfnugg treffe kinnene mine. Jeg blir alltid så mye mer avslappet når jeg kommer slike steder. Da klarer jeg å senke skuldrene skikkelig. Jeg koste meg med en god bok og strikketøyet en god stund. Været er litt grått i dag, og det begynte å snø mer og mer etter hvert. Så til slutt fant jeg ut at det kanskje var best å gå inn i varmen igjen. Men åå så herlig det var! Jeg har fått kommet i gang på settet jeg skal strikke til den lille, og gleder meg til det blir helt ferdig. Boken fikk jeg i julegave, men har ikke fått begynt skikkelig på den før nå. Jeg elsket "Et helt halvt år" som er av samme forfatter, så jeg er sikker...

På vei til fjellet

Hei hjerter♥ Tenkte bare jeg skulle titte innom og ønske dere en fin valentine's day! Vi kom til Biri sent i går kveld etter en lang reise med både fly og tog. Det gikk ganske greit på flyet, jeg fikk litt vondt i føttene til tross for at jeg hadde kjøpt kompresjonssokker. Men ellers koste jeg meg masse med magasiner, og turen gikk ganske fort egentlig. Jeg og Sindre skulle overnatte hos tanten og onkelen hans, og da vi kom frem ble vi sittende å spise taco og snakke til langt på natt. Det var utrolig godt å synke ned i den gode gjestesengen deres etterpå, jeg hadde gledet meg sånn til å sove i den. Jeg sov som en engel, og i morges ble jeg vekket med masse kyss og fine ord♥ I dag var alle sammen på frokost hos besteforeldrene til Sindre og dit ble vi sittende helt til nå. Veldig koselig å se alle sammen igjen! Ikke minst fikk vi leket litt med lille Hedvig og øvet oss litt, hihi♥ Nå er vi på vei opp til fjellet. Gleder meg masse til å slappe av og kose meg på...

Pont des Arts

Hei skjønninger♥ Enda en dag med familiehygge og masse god mat er overstått. Jeg var på brunch hos Sindre og familien hans, og dro rett til mormor og morfar på middag etterpå. Det er så hyggelig å ha litt kvalitetstid med familien♥ Siden kameraet ble liggende hjemme i dag, tenkte jeg å dele et par bilder fra den siste dagen vår i Paris med dere! Den siste dagen gikk vi en koselig tur langs elven, og var innom broen Pont des Arts, også kalt "The Love Bridge". Her kommer folk fra over hele verden og henger en hengelås på broen sammen med sin kjære som et tegn på deres kjærlighet. Det er faktisk to slike broer i Paris; Pont de l`Archevechè er for din elsker, mens Pont des Arts er for din trofaste kjærlighet. Haha kliss kliss♥ Vi måtte selvfølgelig henge på en hengelås og kaste nøkklen i vannet vi også. Etterpå gikk vi på en koselig hjørnecafè og spiste ost, croissant og crèpe. En veldig fin avslutning på turen! Vi hadde en så utrolig fin tur, og jeg ble helt f...

The cutest shop

♥Ville bare titte innom dere enda en gang i kveld, ettersom vi drar i morgen og jeg vet ikke når jeg får oppdatert dere igjen! Etter vi var ved Notre-Dame spaserte vi til Rue de Rivoli, en av de lengste shopping gatene i Paris. Vi var også innom Le Forum des Halles som er et underjordisk kjøpesenter. Rue de Rivoli var en fin gate med mange kjente butikker og merker, samt restauranter på hvert hjørne, mens kjøpesenteret syntes jeg ikke var så veldig bra. Likte Galeries Lafayette mye bedre! Men veldig gøy å ha vært der i hvert fall. Den første kvelden var vi innom Champs Èlysèes, men det regnet så mye at jeg følte ikke jeg fikk sett meg skikkelig rundt, så vi dro dit en tur i dag også. Her ligger store butikker, restauranter og kino på rekke og rad. Gatene var opplyst med julepynt og lys, og helt i enden kunne du skimte Triumfbuen. Vi måtte selvfølgelig innom det som etter min mening var den skjønneste butikken i hele gaten; Ladurèe. Se så koselig! Dette var inngangen til but...

Notre Dame

Hei dere♥ Her kommer enda en liten oppdatering fra Paris. Jeg har blitt helt forelsket i denne byen, og dagene flyr så altfor fort forbi. Kan ikke tro at vi skal dra hjem allerede i morgen! Jeg som elsker arkitektur og kunst er helt fascinert av alle de vakre bygningene. I dag besøkte vi Notre Dame, en nydelig katedral like ved elven. Vi gikk en stund og betraktet bygningen både på innsiden og utsiden, med hodene bøyd bakover og øyne som tok til seg alle de fine detaljene. Ganni: Kåpe // Zara: Genser // Aritzia: Jumpsuit (viser ikke på bildet) // Marc Jacobs: Veske // Acne: SkjerfSiden jeg er syk har jeg ikke hatt så lyst til å bli tatt bilde av, men følte jeg måtte vise meg litt på bloggen, ikke bare masse bilder av bygninger. Nå har vi hatt en liten pause på hotell rommet og sett Ringeren av Notre Dame på macen, følte det passet godt i dag. Straks skal vi ut og spise middag! Oppdaterer dere mer senere ♥
Ingen fler innlegg kan lastes inn, Se arkiv