Veronica Reime

En helt spesiell festival

• 31.08.2017 - 20:01

For et par helger siden var Linéa og jeg på en festival ute på Langøy. Vi dro dit med båt, og gikk gjennom et lite skogsområde, før vi kom frem til gressletten hvor festivalen holdt til. Vi var da omringet av både sjø og skog, og området var blant annet pyntet med telt, vimpler og blomster. Det var veldig idyllisk og fredelig der. Det var en donasjonsbasert festival med fokus på miljøvern, nestekjærlighet og bevegelse. Overskuddet gikk til Strømmestiftelsen som jobber mot blant annet barnearbeid, barneekteskap og menneskehandel. På festivalen var det yogatimer du kunne gå på (blant annet familieyoga), utendørs vandreteater, konserter, maling, eventyrsti, ulike leker og god mat. Maten var økologisk, fra flere ulike restauranter (Tango, Renaa og Harry Pepper) med et fokus på matsvinn. Ett av målene med festivalen var å forsøple minst mulig, så alle hadde med egne tallerkener og glass (som ikke var engangsting). Jeg synes det er utrolig positivt at det stelles i stand slike arrangementer som retter et fokus mot gode verdier som å ta vare på oss selv, dem rundt oss og jorden vår. Ikke minst synes jeg det er bra at dette var en festival som var først og fremst for barn, slik at de tidlig får mulighet til å lære om jorden vår og hvor viktig det er å være miljøvennlig. Det hele var et utrolig fint initiativ, og jeg håper det blir arrangert en ny festival neste år også.

Vandreteateret handlet om hvordan fremtiden kunne bli om vi ikke var flinke nok til å plukke opp søppel etter oss, og ikke minst bruke mindre plast. De små fikk se hvordan delfinen, haien, blekkspruten og hvalen måtte bo på land fordi hele havet var fullt av plast og annet søppel. Dyrene var nå helt inntullet i plast, og hadde det ikke godt. Et fint skuepill med en god moral!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det gikk veldig fint på turnen i dag, og Linéa storkoste seg. Det blir en fin høst med mange kjekker timer i turnhallen. Nå har vi spist en god middag, Linéa er i seng og jeg har gått en lang tur med hunden med podcast på ørene. Jeg har fortsatt endel pakking igjen før jeg kan ta kvelden, så det må jeg få unnagjort nå. I morgen har jeg bare én vakt igjen på jobb, så drar vi! Ha en fin kveld dere ♥ Klem.

Følg bloggen på facebook HER for flere oppdateringer!

Instagram: @veronicareime

Snapchat: veronicacr

#mamma #mammablogg #baby #barn #hverdag #familieogbarn #foreldre

Bildedryss fra Paris

• 08.08.2017 - 20:51

Hei dere! Jeg kom plutselig på at jeg hadde et helt innlegg fra Paris-turen vi var på i sommer liggende i arkivet, som jeg enda ikke hadde delt med dere. Da vi var i Nederland, benyttet nemlig Sindre og jeg sjansen til å dra på en liten kjærestetur til Paris. Vi dro med toget tidlig om morgenen, sov på hotell én natt, og dro tilbake igjen neste kveld. Dermed fikk vi nesten to hele dager i Paris. Forrige gang vi var i kjærlighetsbyen var det rett før jul, og jeg var gravid. Nå dro vi tilbake på enda en romantisk tur, men denne gangen med en toåring som ble hjemme hos besteforeldrene sine. Det var faktisk første gangen jeg var borte så lenge fra Linéa, og jeg kjente litt på den lille klumpen av separasjonsangst som lå i magen. Heldigvis storkoste hun seg hjemme med besteforeldrene sine. Hun var blant annet på besøk på jobben til pappa, og på grilling hjemme hos den norske ambassadøren i ambassadørboligen. Den frøkna vet å komme seg rundt!

Jeg har blitt veldig glad i den franske stemningen, og på denne turen klarte virkelig byen å kapre hjertet mitt. Solen strålte hele dagen, det var mye liv i gatene, samtidig som det virket som om alt gikk for seg i et behagelig tempo. Paris blomster virkelig på denne tiden av året. Vi hadde bestemt oss på forhånd for at vi ikke skulle innom alle de typiske "turist-stedene", ettersom vi hadde sett alt det tidligere. Jeg brukte litt tid på å finne andre perler verdt å besøke, som ikke var fulle av turisme. Vi vandret rundt i den fine byen uten noe som helst hastverk, og bare nøt alt vi fikk se og oppleve. Tok inn alle inntrykkene. Om kvelden ruslet vi bort til en veldig sjarmerende gate bare et lite steinkast fra hotellet, og spiste en bedre middag på en av restaurantene som lå der. Vi koste oss med deilig mat, så på folkelivet i gatene og skravlet om alt og ingenting. Jeg føler at denne turen ga meg mye mer enn hva den ville gjort om vi hadde løpt fra turistattraksjon til turistattraksjon. Nå fikk vi oppleve Paris på en mer ekte måte.

- Et lite bildedryss fra Paris -

Trykk på liker-knappen under innlegget om dere ønsker at jeg skal lage en liten Paris-guide med mine beste tips til dere ♥

Følg bloggen på facebook HER for flere oppdateringer!

Instagram: @veronicareime

Snapchat: veronicacr

Veronica Reime

Hei og velkommen til mitt lille fristed! Jeg er en jente på 21 år fra Stavanger. Her deler jeg hverdagsglimt, tanker og følelser helt uten filter om hvordan det er å være en ung, nybakt mamma og lektorstudent. Følg meg gjerne videre!