Veronica Reime

En helt spesiell festival

• 31.08.2017 - 20:01

For et par helger siden var Lina og jeg p en festival ute p Langy. Vi dro dit med bt, og gikk gjennom et lite skogsomrde, fr vi kom frem til gressletten hvor festivalen holdt til. Vi var da omringet av bde sj og skog, og omrdet var blant annet pyntet med telt, vimpler og blomster. Det var veldig idyllisk og fredelig der. Det var en donasjonsbasert festival med fokus p miljvern, nestekjrlighet og bevegelse. Overskuddet gikk til Strmmestiftelsen som jobber mot blant annet barnearbeid, barneekteskap og menneskehandel. P festivalen var det yogatimer du kunne g p (blant annet familieyoga), utendrs vandreteater, konserter, maling, eventyrsti, ulike leker og god mat. Maten var kologisk, fra flere ulike restauranter (Tango, Renaa og Harry Pepper) med et fokus p matsvinn. Ett av mlene med festivalen var forsple minst mulig, s alle hadde med egne tallerkener og glass (som ikke var engangsting). Jeg synes det er utrolig positivt at det stelles i stand slike arrangementer som retter et fokus mot gode verdier som ta vare p oss selv, dem rundt oss og jorden vr. Ikke minst synes jeg det er bra at dette var en festival som var frst og fremst for barn, slik at de tidlig fr mulighet til lre om jorden vr og hvor viktig det er vre miljvennlig. Det hele var et utrolig fint initiativ, og jeg hper det blir arrangert en ny festival neste r ogs.

Vandreteateret handlet om hvordan fremtiden kunne bli om vi ikke var flinke nok til plukke opp sppel etter oss, og ikke minst bruke mindre plast. De sm fikk se hvordan delfinen, haien, blekkspruten og hvalen mtte bo p land fordi hele havet var fullt av plast og annet sppel. Dyrene var n helt inntullet i plast, og hadde det ikke godt. Et fint skuepill med en god moral!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det gikk veldig fint p turnen i dag, og Lina storkoste seg. Det blir en fin hst med mange kjekker timer i turnhallen. N har vi spist en god middag, Lina er i seng og jeg har gtt en lang tur med hunden med podcast p rene. Jeg har fortsatt endel pakking igjen fr jeg kan ta kvelden, s det m jeg f unnagjort n. I morgen har jeg bare n vakt igjen p jobb, s drar vi! Ha en fin kveld dere ♥ Klem.

Flg bloggen p facebook HER for flere oppdateringer!

Instagram: @veronicareime

Snapchat: veronicacr

#mamma #mammablogg #baby #barn #hverdag #familieogbarn #foreldre

Bildedryss fra Paris

• 08.08.2017 - 20:51

Hei dere! Jeg kom plutselig p at jeg hadde et helt innlegg fra Paris-turen vi var p i sommer liggende i arkivet, som jeg enda ikke hadde delt med dere. Da vi var i Nederland, benyttet nemlig Sindre og jeg sjansen til dra p en liten kjrestetur til Paris. Vi dro med toget tidlig om morgenen, sov p hotell n natt, og dro tilbake igjen neste kveld. Dermed fikk vi nesten to hele dager i Paris. Forrige gang vi var i kjrlighetsbyen var det rett fr jul, og jeg var gravid. N dro vi tilbake p enda en romantisk tur, men denne gangen med en toring som ble hjemme hos besteforeldrene sine. Det var faktisk frste gangen jeg var borte s lenge fra Lina, og jeg kjente litt p den lille klumpen av separasjonsangst som l i magen. Heldigvis storkoste hun seg hjemme med besteforeldrene sine. Hun var blant annet p besk p jobben til pappa, og p grilling hjemme hos den norske ambassadren i ambassadrboligen. Den frkna vet komme seg rundt!

Jeg har blitt veldig glad i den franske stemningen, og p denne turen klarte virkelig byen kapre hjertet mitt. Solen strlte hele dagen, det var mye liv i gatene, samtidig som det virket som om alt gikk for seg i et behagelig tempo. Paris blomster virkelig p denne tiden av ret. Vi hadde bestemt oss p forhnd for at vi ikke skulle innom alle de typiske "turist-stedene", ettersom vi hadde sett alt det tidligere. Jeg brukte litt tid p finne andre perler verdt beske, som ikke var fulle av turisme. Vi vandret rundt i den fine byen uten noe som helst hastverk, og bare nt alt vi fikk se og oppleve. Tok inn alle inntrykkene. Om kvelden ruslet vi bort til en veldig sjarmerende gate bare et lite steinkast fra hotellet, og spiste en bedre middag p en av restaurantene som l der. Vi koste oss med deilig mat, s p folkelivet i gatene og skravlet om alt og ingenting. Jeg fler at denne turen ga meg mye mer enn hva den ville gjort om vi hadde lpt fra turistattraksjon til turistattraksjon. N fikk vi oppleve Paris p en mer ekte mte.

- Et lite bildedryss fra Paris -

Trykk p liker-knappen under innlegget om dere nsker at jeg skal lage en liten Paris-guide med mine beste tips til dere ♥

Flg bloggen p facebook HER for flere oppdateringer!

Instagram: @veronicareime

Snapchat: veronicacr

Veronica Reime

Hei og velkommen til mitt lille fristed! Jeg er en jente p 21 r fra Stavanger. Her deler jeg hverdagsglimt, tanker og flelser helt uten filter om hvordan det er vre en ung, nybakt mamma og lektorstudent. Flg meg gjerne videre!