Veronica Reime

En helt spesiell festival

• 31.08.2017 - 20:01

For et par helger siden var Lina og jeg p en festival ute p Langy. Vi dro dit med bt, og gikk gjennom et lite skogsomrde, fr vi kom frem til gressletten hvor festivalen holdt til. Vi var da omringet av bde sj og skog, og omrdet var blant annet pyntet med telt, vimpler og blomster. Det var veldig idyllisk og fredelig der. Det var en donasjonsbasert festival med fokus p miljvern, nestekjrlighet og bevegelse. Overskuddet gikk til Strmmestiftelsen som jobber mot blant annet barnearbeid, barneekteskap og menneskehandel. P festivalen var det yogatimer du kunne g p (blant annet familieyoga), utendrs vandreteater, konserter, maling, eventyrsti, ulike leker og god mat. Maten var kologisk, fra flere ulike restauranter (Tango, Renaa og Harry Pepper) med et fokus p matsvinn. Ett av mlene med festivalen var forsple minst mulig, s alle hadde med egne tallerkener og glass (som ikke var engangsting). Jeg synes det er utrolig positivt at det stelles i stand slike arrangementer som retter et fokus mot gode verdier som ta vare p oss selv, dem rundt oss og jorden vr. Ikke minst synes jeg det er bra at dette var en festival som var frst og fremst for barn, slik at de tidlig fr mulighet til lre om jorden vr og hvor viktig det er vre miljvennlig. Det hele var et utrolig fint initiativ, og jeg hper det blir arrangert en ny festival neste r ogs.

Vandreteateret handlet om hvordan fremtiden kunne bli om vi ikke var flinke nok til plukke opp sppel etter oss, og ikke minst bruke mindre plast. De sm fikk se hvordan delfinen, haien, blekkspruten og hvalen mtte bo p land fordi hele havet var fullt av plast og annet sppel. Dyrene var n helt inntullet i plast, og hadde det ikke godt. Et fint skuepill med en god moral!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det gikk veldig fint p turnen i dag, og Lina storkoste seg. Det blir en fin hst med mange kjekker timer i turnhallen. N har vi spist en god middag, Lina er i seng og jeg har gtt en lang tur med hunden med podcast p rene. Jeg har fortsatt endel pakking igjen fr jeg kan ta kvelden, s det m jeg f unnagjort n. I morgen har jeg bare n vakt igjen p jobb, s drar vi! Ha en fin kveld dere ♥ Klem.

Klar for turn!

• 31.08.2017 - 15:45

Da var endelig dagen her, og vi er klare for vr frste gang p turn! Lina er s spent, og hun har bde prvd p turndraktene og "vd" seg litt hjemme. Jeg tror jeg gleder meg minst like mye som henne. Jeg gikk selv p turn helt til jeg faktisk var langt opp i tenrene, og jeg elsket det. N er jeg s heldig f flge Lina! Det blir en veldig fin aktivitet gjre sammen n gang i uken. Et godt lite avbrekk i hverdagen. Tidligere har vi gtt p babysang i ett r og babysvmming i ett og et halvt r, og n er vi klare for noe nytt. Dette innlegget er forhndsskrevet, s nr dere leser dette er vi allerede p vei til turnen. Jeg har hatt dagvakt p jobb, s n skal det bli godt koble ut med litt aktivitet, og prve holde tritt med energinivet til en aktiv toring. Det blir bra!

Planen for resten av dagen er blant annet lage en god middag, og da str en av Lina sine favorittretter p menyen for "feire" litt. Jeg m ogs f unnagjort en hel del vasking og pakking, ettersom vi drar til stlandet i morgen. Denne uken har virkelig gtt utrolig fort, og n er det snart helg igjen allerede. Jeg gleder meg! Hper alt str bra til med dere, og at dere har hatt en fin uke s langt ♥

Hva gjr dere i dag? Og er det noen som har erfaring med turn eller andre fritidsaktiviteter for barn? ♥

#mamma #mammablogg #baby #barn #hverdag #familieogbarn #foreldre

P telttur for frste gang

• 29.08.2017 - 21:48

Vi er veldig glade i friluftsliv, og elsker dra p turer sammen med Lina. Hun stortrives ute i naturen, og det er virkelig noe helst spesielt utforske sammen med henne. Hun vokser s utrolig mye p disse opplevelsene. Noe vi hadde veldig lyst til f gjort fr sommeren var helt over var dra p telttur, og i helgen fikk vi endelig gjort det! Vi dro til Rssdalen, og sov der i telt fra fredag til lrdag. Rssdalen ligger bare en liten fergetur og en times kjring fra oss. Lina og jeg hentet Sindre p jobb p fredagen, og s dro vi avgrde. Det var en spass kort reise dit at det gikk fint an dra dit for bare n natt, men samtidig var det s de at vi ikke hadde dekning p mobilen engang, noe som gjorde hele opplevelsen enda bedre. Rssdalen er en uberrt dal, og det var utrolig nydelig og fredelig der. Og til vre Lina sin frste telttur, s kunne vi ikke ha dratt til et mer perfekt sted.

Lina elsker plukke blomster, og vi kom hjem med en hel bukett med lilla villblomster. Jeg har planer om presse noen av dem for ha som minne. L ga ogs blomstene sm kyss etter hvert som hun plukket dem. Hun har omsorg for de aller minste ting ♥

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Turlypen startet med en liten grusvei, men gikk fort over til et mer steinete terreng, og vi mtte "klatre" resten av turen. Lina satt i bremeisen sin, i tillegg til at vi bar sekker bde p mage og rygg, med telt, liggeunderlag og soveposer festet utenp. Dere kan tenke dere at det var litt av et syn! Det var ca 45 minutter g fra parkeringsplassen  til den store gressletten vi kunne sl oss ned p. Gressletten ligger like ved vannet, og du kunne hele tiden hre fossen som sildret nedover. Utrolig idyllisk!

Lina var storfornyd med f grille sin egen marshmallow p blet. Det var utrolig hyggelig sitte ute i skumringen imens blet knitret mellom oss, og spise marshmallow.

Se s koselig! Jeg var veldig spent p hvordan natten kom til bli, s jeg gjorde det jeg kunne for at det skulle fles trygt og fint vre inne i teltet. Jeg rigget til med bde lyslenke, lyslykt, Lina sin nattlampe, puter og teppe. Hun elsket vre inne i teltet, og fr vi la oss til sove satt vi i soveposene vre og lekte med fingerdukker som jeg hadde tatt med. Lina syntes det var s stas sove i sin egen sovepose, og sov som en stein hele natten gjennom.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Neste morgen vknet vi til lyden av fuglekvitter og sauebjeller. Dere kan tro Lina var i ekstase, da hun oppdaget at det var sauer utenfor teltet vrt! Vi pnet teltet litt og nt de fine omgivelsene og den friske fjelluften imens vi vknet litt mer til. Det finnes ikke noe bedre enn det.

Frokosten bestod av hjemmelagde rundstykker, blbr, varm sjokolade og friskt fjellvann.

Jeg er s utrolig glad for at vi fikk dratt p denne turen, og ikke minst dele den spesielle opplevelsen med Lina. Hun utforsket omgivelsene med forstrrelsesglasset sitt, plukket blomster, blader og steiner, ble med til fossen for hente vann og lyste rundt i mrket med lommelykten sin. Vi hadde mange fine samtaler p turen om alt vi s og opplevde. Hun har ogs snakket masse om teltturen i etterkant, og iflge henne s vi bde rev, klatremus, troll og drager p turen. Trollene bodde i skogen og dragene p fjellet, og reven og klatremus var og stjal av maten vr ;-) Og hver ettermiddag spr hun om vi ikke kan grille marshmallow. Skjnningen ♥

Et nytt kapittel

• 29.08.2017 - 16:50

Hei dere ♥ N fler jeg at hsten og hverdagen virkelig er i gang, og det er egentlig litt deilig. Denne sommeren har vrt helt fantastisk, og vi har ftt oppleve utrolig mye forskjellig. Jeg tenkte ha en liten oppsummering av sommeren vr i et eget innlegg, s det kommer litt senere. Jeg fler meg veldig heldig som fr oppleve s masse sammen med den lille familien min. Bde store og sm yeblikk. Rolige morgener under dynen med masse leking og kos, og varmt sollys som strmmer inn gjennom vinduet. Spise frokost ute p terrassen. Plukke villblomster og markjordbr. Sove ute i telt, danse i sommerregnet, g p festival og utendrsteater. Hesteridning p fjellet. Sykkelturer i Nederland og romantiske middager i Paris. Rufsete krllehr, blomsterkrans, skrubbsr og plaster. For en ufattelig herlig sommer dette har vrt!

Vi har hatt rundt to uker n med bde skole, barnehage og jobb, og jeg skal innrmme at det er litt godt komme tilbake til hverdagen og rutiner. Et nytt kapittel har startet, og jeg kunne ikke vrt mer spent p det kommende ret. Det fles som at jeg hver hst starter med blanke ark, med noe nytt og spennende i vente. Da jeg startet mitt andre r p universitetet var Lina to og en halv mned gammel. Det var en helt ny hverdag for meg vre nybakt mamma, samtidig som jeg skulle studere. Det endte opp med bli et utrolig innholdsrikt og fint r. I fjor hst startet jeg skoleret med en aktiv ettring i hus, som n var blitt barnehagejente. Igjen skapte vi en ny og fin hverdag sammen, og jeg skrev ogs bacheloren min dette ret. N er hsten kommet igjen, og jeg gleder meg til vi skal fargelegge et nytt sett med blanke ark. Lina fortsetter i barnehagen som vanlig, og i tillegg skal hun begynne p turn! Det gleder vi oss veldig til. Jeg er n p mitt fjerde r av lektorstudiet mitt, og er offisielt masterstudent. Masteremnene virker heftige, men veldig interessante. Jeg tror det er to kjekke r jeg har igjen. I tillegg har jeg begynt jobbe litt p en skobutikk, sammen med en herlig gjeng med jenter. I gr ble jeg faktisk 23 r, og det er litt rart tenke p at jeg fortsatt er s ung. Jeg glemmer det ut noen ganger at jeg faktisk bare er i begynnelsen av 20-rene. Jeg fler meg s heldig som fr dele s store deler av livet mitt sammen med datteren min. Og jeg fler meg s heldig og takknemlig for det livet jeg har. Jeg er veldig spent p hva dette ret kommer til inneholde, og hva vi har i vente. Jeg tror det kommer til bli utrolig bra! Det aller viktigste vil alltid vre hverdagen og de fine yeblikkene jeg skaper sammen med den lille familien min. Ingenting betyr mer enn det ♥

Hvordan har sommeren deres vrt? ♥

LES OGS:

HAR JEG DELAGT LIVET MITT?

JEG GIKK NED 18 KILO

HVORDAN KLARER DU DET?

DET VERSTE SOM KUNNE SKJE

JEG VILLE GI OPP

JEG VAR FLAU OVER VRE EN AV DEM

STUDERE MED BABY - DETTE M DU VITE

HVORFOR TAR DU IKKE BARE ABORT?

JEG HAR NOE INNRMME

DET M FEIRES

ET HELT SPESIELT R

Bildedryss fra Paris

• 08.08.2017 - 20:51

Hei dere! Jeg kom plutselig p at jeg hadde et helt innlegg fra Paris-turen vi var p i sommer liggende i arkivet, som jeg enda ikke hadde delt med dere. Da vi var i Nederland, benyttet nemlig Sindre og jeg sjansen til dra p en liten kjrestetur til Paris. Vi dro med toget tidlig om morgenen, sov p hotell n natt, og dro tilbake igjen neste kveld. Dermed fikk vi nesten to hele dager i Paris. Forrige gang vi var i kjrlighetsbyen var det rett fr jul, og jeg var gravid. N dro vi tilbake p enda en romantisk tur, men denne gangen med en toring som ble hjemme hos besteforeldrene sine. Det var faktisk frste gangen jeg var borte s lenge fra Lina, og jeg kjente litt p den lille klumpen av separasjonsangst som l i magen. Heldigvis storkoste hun seg hjemme med besteforeldrene sine. Hun var blant annet p besk p jobben til pappa, og p grilling hjemme hos den norske ambassadren i ambassadrboligen. Den frkna vet komme seg rundt!

Jeg har blitt veldig glad i den franske stemningen, og p denne turen klarte virkelig byen kapre hjertet mitt. Solen strlte hele dagen, det var mye liv i gatene, samtidig som det virket som om alt gikk for seg i et behagelig tempo. Paris blomster virkelig p denne tiden av ret. Vi hadde bestemt oss p forhnd for at vi ikke skulle innom alle de typiske "turist-stedene", ettersom vi hadde sett alt det tidligere. Jeg brukte litt tid p finne andre perler verdt beske, som ikke var fulle av turisme. Vi vandret rundt i den fine byen uten noe som helst hastverk, og bare nt alt vi fikk se og oppleve. Tok inn alle inntrykkene. Om kvelden ruslet vi bort til en veldig sjarmerende gate bare et lite steinkast fra hotellet, og spiste en bedre middag p en av restaurantene som l der. Vi koste oss med deilig mat, s p folkelivet i gatene og skravlet om alt og ingenting. Jeg fler at denne turen ga meg mye mer enn hva den ville gjort om vi hadde lpt fra turistattraksjon til turistattraksjon. N fikk vi oppleve Paris p en mer ekte mte.

- Et lite bildedryss fra Paris -

Trykk p liker-knappen under innlegget om dere nsker at jeg skal lage en liten Paris-guide med mine beste tips til dere ♥

Det gr mot slutten

• 07.08.2017 - 20:33

Hei fine! Hper alt str bra til med dere ♥ Regnet har herjet over Stavanger den siste uken, og jeg fler at vi har ftt en liten forsmak p hsten som snart er i anmarsj. Jeg synes det er veldig koselig sitte inne og spille brettspill imens regnet trommer p ruten om kvelden, men jeg vil ikke at sommeren skal ta slutt helt enda! Heldigvis har solen glimtet til mellom regnbygene, og vi har ftt kost oss litt ute ogs.

Denne sommeren har virkelig flyet avgrde! Vi har vrt mye p reisefot, og har ftt oppleve utrolig masse fint sammen. S mange gode store og sm yeblikk. Vi har ftt oppdage og utforske ting sammen, og tilegnet oss nye opplevelser og erfaringer. se verden gjennom Lina sine ye er alltid magisk, og jeg fler meg heldig som fr ta del i hennes ferd gjennom verden. Dette er kanskje ekstra spesielt om sommeren nr naturen som vi tilbringer mye tid i virkelig kryr av liv. Selv om jeg er glad i hverdagen, s gruer jeg meg litt til at sommeren skal ta slutt. Vi er ferdig med reise for denne gang, men heldigvis har vi endel kjekke ting foran oss her hjemme. Sommerens eventyr er ikke helt over enda! Det har vrt utrolig gy reise rundt s mye som vi har gjort denne sommeren, men det var litt godt komme hjem n og nyte resten av sommeren hjemme. Under er et par bilder jeg knipset imens Lina hadde torsfotograferingen sin. Det fles som om det var i gr, men s er det snart to mneder siden! Det var en utrolig fin sommerdag ♥ Dere kan se litt av resultatet fra fotograferingen HER.

Etter mange uker med fri har L startet i barnehagen igjen, og det virker som hun synes det er veldig gy vre tilbake. I dag var det planleggingsdag i barnehagen, og jeg fikk en liten feriedag sammen med lille gull. Vi var p lekeland, syklet tur og var p besk hos foreldrene til Sindre. N har jeg og S krpet opp i sengen og skal se siste episode av Game of Thrones med litt rester fra helgens godteskl mellom oss. En veldig fin mandag med andre ord!

Veronica Reime

Hei og velkommen til mitt lille fristed! Jeg er en jente p 21 r fra Stavanger. Her deler jeg hverdagsglimt, tanker og flelser helt uten filter om hvordan det er vre en ung, nybakt mamma og lektorstudent. Flg meg gjerne videre!