Veronica Reime

P hesteryggen

• 25.07.2017 - 15:28

Jeg mtte bare dele noen bilder fra den fine hesteturen vi hadde p fjellet p stlandet. Lina og jeg red p hver vr hest, imens to stalljenter, moren og bestemoren til Sindre gikk ved siden av. Det var en nydelig tur, og vi nt begge to den herlige roen du fr over deg av sitte p hesteryggen. Lina har ridd fr p ponni, men denne gangen var det p en stor hest. Hun var ikke redd i det hele tatt, selv om den var ti ganger s stor som henne. Lille toringen vr satt stdig i salen med full konsentrasjon, og beveget seg i takt med hesten. Jeg er s utrolig stolt og imponert over Lina, og spesielt i slike yeblikk. Ikke fordi jeg mener at hun absolutt m vre "tidlig ute" med ting, men fordi jeg ser hennes egenhet som person s ekstremt tydelig. P to r har hun formet en s sterk personlighet, og hun har s mye lidenskap i seg. Hun elsker hester, og har snakket i evigheter om at hun skulle f ri igjen nr vi skulle dra til stlandet. Da vi kom til hestene, var hun helt i ekstase og kunne ikke vente med komme opp p hesteryggen. Hun er s modig, forsiktig, trygg og omsorgsfull med hestene. De ble overset med klemmer og kyss, og p slutten av turen ville hun ikke av hesten sin igjen. Jeg er s glad for at hun fr muligheten til gjre noe som hun s gjerne nsker, og som hun trives s godt med. Og ikke minst er jeg utrolig glad for at jeg fikk ta del i opplevelsen og lidenskapen hennes p denne turen. Det er noe spesielt ved se henne vokse gjennom opplevelser og nye erfaringer. Jeg vil alltid sttte og oppmuntre henne til vre den personen hun selv nsker vre, og se henne f utvikle sine egne interesser er utrolig fint. Det er alltid spesielt se barna sine vokse, bde gjennom store og sm yeblikk. Jeg fler meg s heldig som fr oppleve det ♥

En dag i Kristiansand Dyrepark

• 24.07.2017 - 11:35

Hei skjnne ♥

Det siste stoppet p turen vr var Dyreparken i Kristiansand. Vi kom frem dit lrdag ettermiddag, og sjekket inn p hotellet som ligger inne i parken. Vi rakk spise en god middag, Lina fikk ansiktsmaling og lekte litt p barnerommet, fr det var p tide stupe i seng slik at vi var opplagte for en dag i parken neste morgen. Vi startet dagen i gr i Hakkebakkeskogen fr parken pnet hvor vi fikk frokost, en liten togtur gjennom skogen og oppvisning med sang og dans. Lina kan de fleste av sangene, s hun sang ivrig med. Etterp fikk de sm mte dyrene fra Hakkebakkeskogen, det var stor stas! Lina er s opptatt av Mikkel Rev, og ble malt som en rev p hotellet fr vi gikk ut. Etter frokosten fikk hun seg ogs en egen revehale og caps med reverer.

Frokosten vi fikk var helt kologisk, og bestod av en pepperkake (fra Bakemester Harepus sklart), innbakt brd med noe inni, yoghurt med musli og juice. YUM! Mamma, stefaren og broren min skulle mte oss i parken, s etter frokosten gikk vi for mte dem. Det var veldig godt se dem igjen, og veldig hyggelig at vi fikk tilbringe dagen vr i parken sammen med dem. Jeg hadde planlagt litt p forhnd hva vi skulle gjre, slik at vi skulle f mest mulig med oss. Vi fikk blant annet bde sett og hilst p flere dyr.

Ddyr er s nydelige! Vi fikk vre med p mate dem, og Lina syntes det var veldig spennende.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Da vi stod og s p disse ekornapene, hoppet det plutselig en ned p skulderen til Sindre og stjal smokken ut av munnen til Lina. Hun skvatt litt stakkars, men det blir i hvert fall en morsom historie fortelle henne nr hun blir eldre.

Kardemommeby er noe av det koseligste ved hele Dyreparken, s vi mtte selvflgelig tilbringe litt tid der. Kardemommeby og Hakkebakkeskogen er de to store favorittene hos Lina, s begge deler var et must f med seg. Vi fikk sett noen show i Kardemommeby ogs, og kikket litt rundt i flere hus og butikker. g rundt i Kardemommeby og Hakkebakkeskogen bringer frem s mange gode barndomsminner, og det er veldig fint  f oppleve alt p ny sammen med Lina ♥

Alt i alt var det en fantastisk fin dag, og en perfekt avslutning p ferieuken vr. Bde store og sm koste seg masse! Selv om det har vrt utrolig hyggelig p ferie, s er det alltid godt komme hjem. Det var s herlig krype under dynen i gr etter en lang kjretur, og se p litt serier fr vi skulle sove. I dag er Sindre tilbake p jobb, og jeg og Lina er hjemme. Planen for dager er bare ta det helt rolig, slappe av og kose oss. Og ikke minst f pakket ut og vasket litt!

Hvordan er starten p deres uke?

Roadtrip

• 22.07.2017 - 13:35

Hei dere!

I skrivende stund er vi p veien igjen, og kjrer mot sr. Det er aldri kjekt ta farvel med familie, men det er heldigvis ikke altfor lenge til vi ser hverandre igjen. Jeg er veldig spent p hvordan denne kjreturen blir, ettersom vi har 5-6 timer med kjring p n dag. Da vi skulle til stlandet tok Lina fly sammen med besteforeldrene og onkelen sin, imens vi kjrte bilen opp. Roadtripen opp gikk veldig fint, og vi koste oss masse p turen. Vi startet kjre p fredagen, overnattet i Arendal, og kjrte videre neste dag slik at vi var fremme fr klokken tre p lrdagen. Det gikk veldig fort! Til tross for at en natt p hotell i en deilig hotellseng var veldig herlig, s savnet vi begge den lille sjstjernen som pleier komme opp i sengen vr om morgenen. Denne gangen er Lina med i bilen, og s langt har det godt veldig fint. Vi to koser oss i baksetet sammen. Hun er heldigvis glad i kjre bil, og jeg har pakket med litt forskjellig av aktiviteter og god mat. S stopper vi litt underveis nr det trengs. Jeg tror og hper at det kommer til g veldig bra! Det er egentlig veldig hyggelig vre p roadtrip sammen ♥

- Jeg passer alltid p pakke med masse mat og drikke nr vi skal p lange reiser. Det er virkelig ikke godt bli dehydrert eller f i seg for lite nring p slike turer, og det er heller ikke alltid at alternativene langs veien er s gode. Over ser dere hva jeg pakket til bilturen vr opp til stlandet. Couscoussalat: Couscous, ruccola, agurk, cherrytomat, avokado, mandler, cashewntter og gresskarfr toppet med pesto vinagrette. Smoothie: Frosne skogsbr, banan, spinat, gresk yoghurt, mandelmelk, chiafr og hampfr. Ellers pakket jeg med en flaske med vann som jeg kunne fylle opp i lpet av turen (flasken er fra Swell og holder utrolig godt p temperaturen p drikken), epler og melkefri sjokolade. Jeg har alltid med bestikk i vesken slik at vi slipper slse undvendig plastikk p engangsbestikk. "Sporkene" vre er helt geniale, da vi har muligheten til bruke bde skje og gaffel, uten at de tar noe srlig plass.  -

- Hotellrommet vrt i Arendal. -

- Ettersom vi kom frem p kvelden i Arendal ruslet vi bare en liten tur rundt havnen og kjpte med oss takeaway som vi spiste p hotellrommet imens vi s p serier. Deilig! -

- Hotellfrokosten bestende av grovt valnttbrd med blbrsyltety, croissant, frisk frukt, gresk yoghurt med trket banan, ntter og honning, mangosmoothie og sitronlimonade. YUM! -

N skal jeg nyte denne turen, og s gleder jeg meg til vi kommer frem. Dere kan flge turen vr p snap: veronicacr. Vi skrives mer senere!

Norsk sommeridyll

• 21.07.2017 - 20:26

Hei fine dere ♥ N er vi p stlandet og nyter feriedagene vre her. Vi har vrt p fjellet en tur p hytten til besteforeldrene til Sindre sammen med dem og moren til S. Det er noe helt spesielt ved vre p fjellet. En deilig ro. Strlende sol og frisk fjelluft. Vi kjrte turer, badet i Trollbadet, red p hester, spilte spill og spiste nydelig mat og en hel haug av jordbr. Skikkelig idyllisk! Vi har ogs tilbrakt et par dager p hjemstedet til Sindre, og ftt kost oss litt der sammen med familie. Det har vrt s godt se alle sammen igjen! Jeg er s utrolig glad for denne turen og alt vi har ftt oppleve sammen. Det er virkelig ekte, norsk sommeridyll, og ingen av oss vil dra hjemover i morgen. Under er et lite bildedryss fra dagene vre her:

- Den majestetiske naturen p fjellet tar pusten fra deg. -

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

- Lina storkoste seg i Trollbadet. Etter 1,5 r p babysvmming er hun som en liten delfin i vannet. -

- Ingen sommer uten norske jordbr. Vi har hatt jordbr til dessert nesten hver eneste kveld, fr ikke nok! -

- Oldemoren til Lina (bestemoren til Sindre) er kunstner, og Lina fr mer enn gjerne prve seg. -

- Lina, Sindre, moren og bestemoren til S og jeg koste oss masse p Maihaugen friluftsmuseum i finvret. Vi var inne i stavkirken, kikket innom de ulike utstillingene, hilste p dyrene, plukket markjordbr og s p vandreteateret "Pl sine hner". Dagen ble avsluttet p Det Lille Pannekakehuset. -

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

N gr oppholdet vrt her mot slutt (dessverre), og vi skal bruke resten av kvelden til pakke litt, spise god mat og spille spill. Nyte den lille stunden vi har igjen! I morgen har vi en lang kjretur foran oss. Det har vrt litt lenge mellom hver oppdatering her p bloggen en stund, men n er jeg tilbake for fullt. Vi skrives snart igjen ♥ Ha en fin fredagskveld!

Vr siste dag

• 14.07.2017 - 20:11

Hei dere! Jeg beklager at det ble litt lite oppdateringer her imens vi var ute p reise (og etterp ogs forsvidt). Vi var ute p noe hele tiden, og dagene bare raste avgrde. Tiden gikk virkelig altfor fort... Strandturer, grilling i parken, yogaklasse p stranden om morgenen, safaripark, sykkelturer, restaurantbesk og shopping. Vi fikk gjort litt av hvert, og jeg nt hvert minutt. Det har egentlig vrt et perfekt sted dra til, spesielt nr Lina fortsatt er s liten. Syden kan fort bli litt varmt for de aller minste. I Nederland hadde vi det spass varmt at vi kunne vre p stranden og bade i havet, men ikke s varmt at vi smeltet helt bort. I tillegg er det ogs masse annet finne p, s det ble som vanlig en veldig innholdsrik ferie.

Det var ekstra trist reise hjem denne gangen, da dette var vrt siste besk. Pappa har ftt en ny jobb, og skal flytte. Vi har blitt veldig glad i Nederland, og da spesielt Den Haag hvor pappa og stemoren min har bodd de siste rene. Lina var bare fire mneder gammel den frste gangen vi dro dit. N har vi vrt der flere ganger i ret. Jeg gleder meg til vise Lina bilder og videoer, og fortelle om turene vre. Vi har blitt godt kjent med byen og nromrdet, og p den siste dagen av ferien vr mtte vi g en siste tur i favorittparken vr som ligger bare et steinkast unna der pappa og stemoren min bor. Vi tilbrakte flere timer der hvor vi lekte, s p dyrene, matet gjessene og spiste lunsj. S herlig!

Sommerferien har bare svidt begynt for vr del. Vi har mye kjekt i vente, og flere planer er lagt helt frem mot slutten av august. Jeg gleder meg s masse til alt vi skal f oppleve! Neste eventyr startet allerede i dag. Lina dro avgrde med besteforeldrene sine og onkelen sin til stlandet i dag tidlig. Jeg hadde en liten klump i magen, da jeg kjrte dem til flyplassen, men heldigvis ser jeg henne igjen allerede i morgen. Utifra de titalls bildene vi har ftt tilsendt og telefonsamtalen vi hadde med henne tidligere i dag, s virker det som hun stortrives sammen med besteforeldrene og oldeforeldrene sine. I skrivende stund sitter vi i bilen p vei mot stlandet vi ogs. Jeg pakket bilen og hentet Sindre etter jobb i dag, ivrige etter komme oss p veien. Vi skal sove p hotell i natt, s kjrer vi videre i morgen. Jeg holder dere mer oppdatert p snap underveis ♥ Der har jeg blant annet lagt ut to oppskrifter i dag!

Har dere planer for helgen? ♥

Veronica Reime

Hei og velkommen til mitt lille fristed! Jeg er en jente p 21 r fra Stavanger. Her deler jeg hverdagsglimt, tanker og flelser helt uten filter om hvordan det er vre en ung, nybakt mamma og lektorstudent. Flg meg gjerne videre!