Veronica Reime

På hesteryggen

• 25.07.2017 - 15:28

Jeg måtte bare dele noen bilder fra den fine hesteturen vi hadde på fjellet på Østlandet. Linéa og jeg red på hver vår hest, imens to stalljenter, moren og bestemoren til Sindre gikk ved siden av. Det var en nydelig tur, og vi nøt begge to den herlige roen du får over deg av å sitte på hesteryggen. Linéa har ridd før på ponni, men denne gangen var det på en stor hest. Hun var ikke redd i det hele tatt, selv om den var ti ganger så stor som henne. Lille toåringen vår satt stødig i salen med full konsentrasjon, og beveget seg i takt med hesten. Jeg er så utrolig stolt og imponert over Linéa, og spesielt i slike øyeblikk. Ikke fordi jeg mener at hun absolutt må være "tidlig ute" med ting, men fordi jeg ser hennes egenhet som person så ekstremt tydelig. På to år har hun formet en så sterk personlighet, og hun har så mye lidenskap i seg. Hun elsker hester, og har snakket i evigheter om at hun skulle få ri igjen når vi skulle dra til Østlandet. Da vi kom til hestene, var hun helt i ekstase og kunne ikke vente med å komme opp på hesteryggen. Hun er så modig, forsiktig, trygg og omsorgsfull med hestene. De ble overøset med klemmer og kyss, og på slutten av turen ville hun ikke av hesten sin igjen. Jeg er så glad for at hun får muligheten til å gjøre noe som hun så gjerne ønsker, og som hun trives så godt med. Og ikke minst er jeg utrolig glad for at jeg fikk ta del i opplevelsen og lidenskapen hennes på denne turen. Det er noe spesielt ved å se henne vokse gjennom opplevelser og nye erfaringer. Jeg vil alltid støtte og oppmuntre henne til å være den personen hun selv ønsker å være, og å se henne få utvikle sine egne interesser er utrolig fint. Det er alltid spesielt å se barna sine vokse, både gjennom store og små øyeblikk. Jeg føler meg så heldig som får oppleve det ♥

En dag i Kristiansand Dyrepark

• 24.07.2017 - 11:35

Hei skjønne ♥

Det siste stoppet på turen vår var Dyreparken i Kristiansand. Vi kom frem dit lørdag ettermiddag, og sjekket inn på hotellet som ligger inne i parken. Vi rakk å spise en god middag, Linéa fikk ansiktsmaling og lekte litt på barnerommet, før det var på tide å stupe i seng slik at vi var opplagte for en dag i parken neste morgen. Vi startet dagen i går i Hakkebakkeskogen før parken åpnet hvor vi fikk frokost, en liten togtur gjennom skogen og oppvisning med sang og dans. Linéa kan de fleste av sangene, så hun sang ivrig med. Etterpå fikk de små møte dyrene fra Hakkebakkeskogen, det var stor stas! Linéa er så opptatt av Mikkel Rev, og ble malt som en rev på hotellet før vi gikk ut. Etter frokosten fikk hun seg også en egen revehale og caps med reveører.

Frokosten vi fikk var helt økologisk, og bestod av en pepperkake (fra Bakemester Harepus såklart), innbakt brød med noe inni, yoghurt med musli og juice. YUM! Mamma, stefaren og broren min skulle møte oss i parken, så etter frokosten gikk vi for å møte dem. Det var veldig godt å se dem igjen, og veldig hyggelig at vi fikk tilbringe dagen vår i parken sammen med dem. Jeg hadde planlagt litt på forhånd hva vi skulle gjøre, slik at vi skulle få mest mulig med oss. Vi fikk blant annet både sett og hilst på flere dyr.

Dådyr er så nydelige! Vi fikk være med på å mate dem, og Linéa syntes det var veldig spennende.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Da vi stod og så på disse ekornapene, hoppet det plutselig en ned på skulderen til Sindre og stjal smokken ut av munnen til Linéa. Hun skvatt litt stakkars, men det blir i hvert fall en morsom historie å fortelle henne når hun blir eldre.

Kardemommeby er noe av det koseligste ved hele Dyreparken, så vi måtte selvfølgelig tilbringe litt tid der. Kardemommeby og Hakkebakkeskogen er de to store favorittene hos Linéa, så begge deler var et must å få med seg. Vi fikk sett noen show i Kardemommeby også, og kikket litt rundt i flere hus og butikker. Å gå rundt i Kardemommeby og Hakkebakkeskogen bringer frem så mange gode barndomsminner, og det er veldig fint å få oppleve alt på ny sammen med Linéa ♥

Alt i alt var det en fantastisk fin dag, og en perfekt avslutning på ferieuken vår. Både store og små koste seg masse! Selv om det har vært utrolig hyggelig på ferie, så er det alltid godt å komme hjem. Det var så herlig å krype under dynen i går etter en lang kjøretur, og se på litt serier før vi skulle sove. I dag er Sindre tilbake på jobb, og jeg og Linéa er hjemme. Planen for dager er å bare ta det helt rolig, slappe av og kose oss. Og ikke minst få pakket ut og vasket litt!

Hvordan er starten på deres uke?

Roadtrip

• 22.07.2017 - 13:35

Hei dere!

I skrivende stund er vi på veien igjen, og kjører mot sør. Det er aldri kjekt å ta farvel med familie, men det er heldigvis ikke altfor lenge til vi ser hverandre igjen. Jeg er veldig spent på hvordan denne kjøreturen blir, ettersom vi har 5-6 timer med kjøring på én dag. Da vi skulle til Østlandet tok Linéa fly sammen med besteforeldrene og onkelen sin, imens vi kjørte bilen opp. Roadtripen opp gikk veldig fint, og vi koste oss masse på turen. Vi startet å kjøre på fredagen, overnattet i Arendal, og kjørte videre neste dag slik at vi var fremme før klokken tre på lørdagen. Det gikk veldig fort! Til tross for at en natt på hotell i en deilig hotellseng var veldig herlig, så savnet vi begge den lille sjøstjernen som pleier å komme opp i sengen vår om morgenen. Denne gangen er Linéa med i bilen, og så langt har det godt veldig fint. Vi to koser oss i baksetet sammen. Hun er heldigvis glad i å kjøre bil, og jeg har pakket med litt forskjellig av aktiviteter og god mat. Så stopper vi litt underveis når det trengs. Jeg tror og håper at det kommer til å gå veldig bra! Det er egentlig veldig hyggelig å være på roadtrip sammen ♥

- Jeg passer alltid på å pakke med masse mat og drikke når vi skal på lange reiser. Det er virkelig ikke godt å bli dehydrert eller få i seg for lite næring på slike turer, og det er heller ikke alltid at alternativene langs veien er så gode. Over ser dere hva jeg pakket til bilturen vår opp til Østlandet. Couscoussalat: Couscous, ruccola, agurk, cherrytomat, avokado, mandler, cashewnøtter og gresskarfrø toppet med pesto vinagrette. Smoothie: Frosne skogsbær, banan, spinat, gresk yoghurt, mandelmelk, chiafrø og hampfrø. Ellers pakket jeg med en flaske med vann som jeg kunne fylle opp i løpet av turen (flasken er fra Swell og holder utrolig godt på temperaturen på drikken), epler og melkefri sjokolade. Jeg har alltid med bestikk i vesken slik at vi slipper å sløse unødvendig plastikk på engangsbestikk. "Sporkene" våre er helt geniale, da vi har muligheten til å bruke både skje og gaffel, uten at de tar noe særlig plass.  -

- Hotellrommet vårt i Arendal. -

- Ettersom vi kom frem på kvelden i Arendal ruslet vi bare en liten tur rundt havnen og kjøpte med oss takeaway som vi spiste på hotellrommet imens vi så på serier. Deilig! -

- Hotellfrokosten bestående av grovt valnøttbrød med blåbærsyltetøy, croissant, frisk frukt, gresk yoghurt med tørket banan, nøtter og honning, mangosmoothie og sitronlimonade. YUM! -

Nå skal jeg nyte denne turen, og så gleder jeg meg til vi kommer frem. Dere kan følge turen vår på snap: veronicacr. Vi skrives mer senere!

Norsk sommeridyll

• 21.07.2017 - 20:26

Hei fine dere ♥ Nå er vi på Østlandet og nyter feriedagene våre her. Vi har vært på fjellet en tur på hytten til besteforeldrene til Sindre sammen med dem og moren til S. Det er noe helt spesielt ved å være på fjellet. En deilig ro. Strålende sol og frisk fjelluft. Vi kjørte turer, badet i Trollbadet, red på hester, spilte spill og spiste nydelig mat og en hel haug av jordbær. Skikkelig idyllisk! Vi har også tilbrakt et par dager på hjemstedet til Sindre, og fått kost oss litt der sammen med familie. Det har vært så godt å se alle sammen igjen! Jeg er så utrolig glad for denne turen og alt vi har fått oppleve sammen. Det er virkelig ekte, norsk sommeridyll, og ingen av oss vil dra hjemover i morgen. Under er et lite bildedryss fra dagene våre her:

- Den majestetiske naturen på fjellet tar pusten fra deg. -

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

- Linéa storkoste seg i Trollbadet. Etter 1,5 år på babysvømming er hun som en liten delfin i vannet. -

- Ingen sommer uten norske jordbær. Vi har hatt jordbær til dessert nesten hver eneste kveld, får ikke nok! -

- Oldemoren til Linéa (bestemoren til Sindre) er kunstner, og Linéa får mer enn gjerne prøve seg. -

- Linéa, Sindre, moren og bestemoren til S og jeg koste oss masse på Maihaugen friluftsmuseum i finværet. Vi var inne i stavkirken, kikket innom de ulike utstillingene, hilste på dyrene, plukket markjordbær og så på vandreteateret "Pål sine høner". Dagen ble avsluttet på Det Lille Pannekakehuset. -

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nå går oppholdet vårt her mot slutt (dessverre), og vi skal bruke resten av kvelden til å pakke litt, spise god mat og spille spill. Nyte den lille stunden vi har igjen! I morgen har vi en lang kjøretur foran oss. Det har vært litt lenge mellom hver oppdatering her på bloggen en stund, men nå er jeg tilbake for fullt. Vi skrives snart igjen ♥ Ha en fin fredagskveld!

Vår siste dag

• 14.07.2017 - 20:11

Hei dere! Jeg beklager at det ble litt lite oppdateringer her imens vi var ute på reise (og etterpå også forsåvidt). Vi var ute på noe hele tiden, og dagene bare raste avgårde. Tiden gikk virkelig altfor fort... Strandturer, grilling i parken, yogaklasse på stranden om morgenen, safaripark, sykkelturer, restaurantbesøk og shopping. Vi fikk gjort litt av hvert, og jeg nøt hvert minutt. Det har egentlig vært et perfekt sted å dra til, spesielt når Linéa fortsatt er så liten. Syden kan fort bli litt varmt for de aller minste. I Nederland hadde vi det såpass varmt at vi kunne være på stranden og bade i havet, men ikke så varmt at vi smeltet helt bort. I tillegg er det også masse annet å finne på, så det ble som vanlig en veldig innholdsrik ferie.

Det var ekstra trist å reise hjem denne gangen, da dette var vårt siste besøk. Pappa har fått en ny jobb, og skal flytte. Vi har blitt veldig glad i Nederland, og da spesielt Den Haag hvor pappa og stemoren min har bodd de siste årene. Linéa var bare fire måneder gammel den første gangen vi dro dit. Nå har vi vært der flere ganger i året. Jeg gleder meg til å vise Linéa bilder og videoer, og fortelle om turene våre. Vi har blitt godt kjent med byen og nærområdet, og på den siste dagen av ferien vår måtte vi gå en siste tur i favorittparken vår som ligger bare et steinkast unna der pappa og stemoren min bor. Vi tilbrakte flere timer der hvor vi lekte, så på dyrene, matet gjessene og spiste lunsj. Så herlig!

Sommerferien har bare såvidt begynt for vår del. Vi har mye kjekt i vente, og flere planer er lagt helt frem mot slutten av august. Jeg gleder meg så masse til alt vi skal få oppleve! Neste eventyr startet allerede i dag. Linéa dro avgårde med besteforeldrene sine og onkelen sin til Østlandet i dag tidlig. Jeg hadde en liten klump i magen, da jeg kjørte dem til flyplassen, men heldigvis ser jeg henne igjen allerede i morgen. Utifra de titalls bildene vi har fått tilsendt og telefonsamtalen vi hadde med henne tidligere i dag, så virker det som hun stortrives sammen med besteforeldrene og oldeforeldrene sine. I skrivende stund sitter vi i bilen på vei mot Østlandet vi også. Jeg pakket bilen og hentet Sindre etter jobb i dag, ivrige etter å komme oss på veien. Vi skal sove på hotell i natt, så kjører vi videre i morgen. Jeg holder dere mer oppdatert på snap underveis ♥ Der har jeg blant annet lagt ut to oppskrifter i dag!

Har dere planer for helgen? ♥

Veronica Reime

Hei og velkommen til mitt lille fristed! Jeg er en jente på 21 år fra Stavanger. Her deler jeg hverdagsglimt, tanker og følelser helt uten filter om hvordan det er å være en ung, nybakt mamma og lektorstudent. Følg meg gjerne videre!