Jeg ble hengt ut offentlig

Det skjedde rett etter at Linéa Olivia hadde kommet til verden, dagen etter for å være helt presis. Jeg ble hengt ut offentlig, og fordi jeg var i min egen babyboble og ikke opptatt av å følge så mye med på sosiale medier så fikk jeg ikke dette med meg med en gang. Da jeg etter hvert fant det ut var det som et hardt slag i magen, forståelig nok.  Personlig uthenging er aldri greit, ikke i mine øyne i hvert fall. Det er stygt, umodent, og det er å synke ned til et skikkelig lavmål. Jeg angrer på at jeg lot meg selv bli tråkket på. Jeg var nybakt mamma, og jeg følte meg liten, hudløs og sårbar. Jeg hadde nettop gjennomgått en fødsel og ville bare nyte denne gleden over min lille baby sammen familie, venner og kjæreste. Mennesker som bare vil meg godt. At noen valgte å gi meg en så vond klump i magen og ødelegge litt av gleden, og i tillegg så offentlig. Det hadde jeg aldri klart.  Jeg er utrolig stolt av bloggen min, og alt jeg har oppnådd med den. At både TV2 og aftenblad...

Her kan du følge meg

Hei dere ♥ Ettersom jeg har fått endel nye lesere i det siste tenkte jeg å dele med dere litt flere steder dere kan følge meg, ettersom det kanskje kan være kjekt for dere å se ting som ikke kommer på bloggen eller få beskjed når jeg har lagt ut et nytt innlegg!  Instagram: Her prøver jeg å legge ut litt oftere enn på bloggen, slik at dere blir oppdatert før jeg har rukket å sette meg ned for å skrive et innlegg. Noen bilder deler jeg kun på instagram, mens noen kommer litt senere på bloggen. Jeg deler små hverdagsglimt, og noen videoer innimellom. Jeg legger også ofte ut bilde når jeg har oppdatert bloggen, slik at dere får beskjed når det er noe nytt å lese! Følg meg på @veronicareime ♥ Snapchat: Her deler jeg for det meste videoer! Snapchat skal være et sted hvor det ikke er noe filter, og det jeg legger ut blir veldig "i nuet". Jeg synes det er fint å kunne vise den siden også, og at dere får komme enda nærmere innpå oss. Følg meg...

Det verste du kan si til noen som har født

En fødsel er en veldig rå, sårbar og nydelig opplevelse. Det er noe du vil huske for alltid, og som vil ha en helt spesiell plass i hjertet ditt. Hvordan din kropp ga deg det kjæreste du har. Din fødsel er det bare du selv som vet hvordan var, og kun dem som har født selv kan ha en liten anelse om hvordan det var. Min fødsel var hard og intens fra start til slutt. Det gikk fire timer fra vannet gikk og riene startet til Linéa var ute. Det var en "rask" fødsel, men ikke en smertefri eller lett fødsel. Jeg hadde ikke noe smertestillende, annet enn en kald klut på pannen. Noe av det mest irriterende og provoserende jeg hører er når noen prøver å måle letthetsgrad på en fødsel i antall timer. Ingen fødsler er lette. Punktum. Jeg er selvfølgelig utrolig takknemlig for at jeg ikke hadde noen komplikasjoner, annet enn at jeg mistet i overkant mye blod, men det betyr ikke at det var lett fordet. Ved et fødselsforløp som går så fort så begynner riene veldig sterkt og intenst, istedenfor å by...

Kunstutstilling, solnedgang og ville kaniner

God morgen! I går var en perfekt dag for å gjøre litt ting inne, så vi valgte å gå på kunstutstilling for å se maleriet "Piken med perleøredobb". Jeg er faktisk veldig glad i kunst, og kan gå lenge rundt og bare kikke på maleriene. Hele galleriet var veldig flott, og det virket som Linéa også syntes det var litt gøy å peke på alle lysekronene og de fargerike maleriene i taket. Etterpå fant vi oss en fin gaterestaurant og spiste en god lunsj, før vi møtte pappa som var ferdig på jobb. Været klarnet litt mer opp mot kvelden, og etter at Linéa hadde lagt seg syklet vi en liten kveldstur for å se på solnedgangen. De har nemlig utrolig vakre solnedganger her! Imens vi nøt synet av havet og solnedgangen fikk vi selskap av masse bittesmå frosker og ville kaniner. Det vrimlet av dem! Jeg ble jo selvfølgelig helt forelsket i de små kaninene som hoppet rundt, og prøvde så godt jeg kunne å få fanget dem på bilde. Det var ikke lett, ettersom de kamuflerer seg så godt. Men kanskje dere klar...

Dette vil jeg lære deg om kjærlighet

Et barns kjærlighet og glede er noe av det fineste og reneste som finnes. Senere blir det mer komplisert og vanskelig. Noen ganger mer vanskelig enn det trenger å være. I lys av omstendighetene som har vært i det siste rundt skytingen i Orlando og Pride paraden i Oslo så har jeg tenkt mye på dette med kjærlighet, og hvordan jeg vil snakke med Linéa om dette når hun blir eldre. Eller egentlig hvilke holdninger jeg vil vise henne allerede nå, for alt vi sier og gjør vil smitte av. Jeg vet at bare ved å velge de rette ordene og kan jeg gi henne et mye bedre utgangspunkt. For selv om vi har kommet langt i forhold til dette med kjærlighet mellom samme kjønn, så har vi fortsatt en lang vei igjen å gå. Det viste blant annet skytingen i Orlando oss. Å bli skutt og drept på grunn av dine følelser er noe av det tristeste og mest hjerteskjærende som kan skje. Å gå rundt og være redd for enten å bli skadet eller drept, eller i det hele tatt bare for å få skjellsord slengt etter deg på grun...

Denne ukens...

Hei dere ♥ Her kommer en liten oppsummering av uken som var:  Høydepunkt: Hele ferien vår så langt har vært et stort høydepunkt. Etter en lang og tøff periode med hard jobbing var det godt å ta seg en velfortjent ferie og ha masse kvalitetstid sammen som familie. Vi har fått sett og gjort masse nytt, og koser oss masse hver eneste dag. Vi har ruslet rundt i byen, latet oss på stranden, syklet turer og vært flere timer i parken. Og heldigvis har vi noen dager igjen før vi må dra hjem igjen til Norge! Det har vært veldig kjekt å dele denne ferien med dere, og jeg jobber faktisk med en liten film fra turen som kommer når vi er hjemme igjen ♥ Opptur: Denne uken har vært full av oppturer, blant annet at vi har fått sett mange nydelige steder og at Sindre fikk en B på bacheloren sin. Bloggmessig har jeg hatt en stor opptur denne uken med at jeg ble publisert av byas.no og Stavanger Aftenblad, og ligger nå på 19. plass på topplisten. Jeg er utrolig ...

Rotterdam

God morgen! Håper dere har hatt en god start på mandagen og den nye uken så langt ♥ Bloggen har steget veldig i lesertall, og i dag våknet jeg opp til å være publisert på Stavanger Aftenblad, veldig stas! Jeg må bare si at jeg er så utrolig glad og ydmyk ovenfor alle dere som leser bloggen min hver eneste dag. Uten dere hadde ikke jeg vært her jeg er i dag, så tusen takk for det ♥ Over til overskriften! Å se og oppleve nye steder er noe av det kjekkeste jeg vet. Nå har vi fått sett endel av hva Den Haag har å by på, så i går satte vi kursen mot Rotterdam. Det er bare 20 minutter med tog herfra, og veldig verdt turen. Vi koste oss hele dagen med å rusle rundt gjennom byen og langs kanalen, kikket litt i butikker, spiste i mathallen og så på båtene som kjørte på kanalen.  Rusle rundt med et beger med frisk frukt og se på alle menneskene og arkitekturen passet meg midt i blinken! Rotterdam har en helt fantastisk arkitektur, jeg blir så fascinert.&n...

En magisk park

Denne parken er så nydelig! Det er noe eventyraktig og nesten magisk over den. Vi har allerede vært der to ganger, og jeg ser meg aldri mett på disse omgivelsene. Linéa sitter også med store øyne og ser på alt rundt seg. Hun fikk også komme utav vognen sin og utforske litt på egenhånd, og det elsket hun. Klatre i trappene, se på endene og gjessene, plukke blomster, titte på vannliljene fra broen og bare boltre seg rundt ute i det fri. Vi må helt klart ta oss en tur til hit før vi drar hjem igjen til Norge. Den ligger bare et par minutter fra der vi bor, så det skal vi nok få gjort!  Følg bloggen på facebook HER for flere oppdateringer! #mamma #mammablogg

Beach baby

​a salty little sweetheart with sandy toes and a sunkissed nose ♥ Det aller beste ved å ha barn er å få ta del i deres perspektiv på verden. Se alt gjennom deres øyne, oppleve ting på ny. Alt blir mye mer spennende, hver eneste lille ting skal utforskes. Linéa liker seg veldig godt på stranden. Leke i sanden, studere sandkornene som fester seg på hender og føtter. Kjenne på den litt ru overflaten på skjellene jeg plukker til henne. Rase ned sandslottene vi bygger. Sitte på hoften min imens vi vasser utover bølgene, og jeg sparker lett i overflaten på vannet slik at det kommer små krusninger rundt leggene mine. Hun blir veldig rolig og fornøyd. Tilfreds med tilværelsen. Hun er full i klissete solkrem og sand. På veien opp fra stranden stopper vi opp og ser på gresset som svaier i den svake brisen fra havet. Det lukter sjø og salt. Jeg setter meg ned på huk med henne og vi lukter på blomstene, og jeg plukker opp en sommerfugllarve hun kan få studere ...

Spørsmål og svar: baby og studier

Først litt fakta: Jeg skal begynne på mitt tredje år på lektorstudiet etter sommeren, et femårig masterprogram. Det er et tøft studie som krever mye, vi har endel obligatorisk oppmøte og prøver som må bestås for at vi skal få gå opp til eksamen. Jeg har engelsk som hovedfag og norsk som breddefag, som er de to største fagene. Linéa ble født 13. juni 2015, og da rakk jeg akkurat å fullføre alle mine eksamener for det skoleåret. Den 23. august 2015 var jeg tilbake på skolebenken. Jeg tar studiet på fulltid og har akkurat de samme kravene og eksamenene som resten av klassen. Jeg skal svare så godt jeg kan på spørsmålene deres, men husk at vi alle er forskjellige. Jeg vil ikke at dere skal se på dette som en fasit, gjør det som er best for dere selv. Nederst i innlegget vil jeg legge igjen noen linker til tidligere innlegg som kanskje kan være nyttige for dere å lese ♥ Økonomi: Dette er noe veldig mange lurer på, og det skjønner jeg! Det er veldig mye å sette ...

Sykkeltur og sand mellom tærne

God morgen ♥ Om ikke så lenge sitter vi på toget til Rotterdam, men først ville jeg bare dele noen bilder fra gårsdagen med dere. Vi syklet til en strand som ligger litt bortenfor den vanlige stranden som de fleste turistene drar på. Der var det utrolig fint med høye sanddyner, og en sjarmerende liten strandcafé. Det er det som er så fint ved å være på ferie hvor du besøker noen som bor der, da får du se alle de fine stedene som ikke alle turistguidene vet om. Vi koste oss hele dagen leking i sanden, lese bøker, rusle langs vannkanten og ta noe smått og spise på den lokale restauranten. Dette stedet har egentlig passet perfekt for vår første skikkelige ferie sammen med lille gull. Det er masse å finne på og fint vær til å være på stranden eller i parken, men ikke for varmt. Linéa stortrives, og det gjør vi også. Det er så gøy å være på ferie med henne og ta del i alle hennes nye opplevelser. Og i dag får vi alle sammen se og oppleve en helt n...

Bytur og feiring av bachelor

God kveld fine ♥ I går var en herlig dag, dere! Det var strålende fint vær, og vi dro til byen for å kose oss. Vi ruslet rundt og kikket i butikker, gikk gjennom parken med dådyrene og slo oss ned på en café imens vi spiste nederlandske søtsaker og så på gatelivet. Sindre fikk tilbake en B på bacheloren sin i går, og det måtte selvfølgelig feires med god mat på en av våre yndlingsrestauranter her som ligger på en takterrasse. Der satt vi i solen og koste oss med nydelig mat. De andre dro hjem etter hvert, imens jeg og Sindre ble igjen litt lenger. Det var noe midtsommernatt greier i byen, og det vrimlet i gatene. Det var fullt av liv! Det er virkelig en fin by vi er i, som jeg har begynt å like veldig godt i løpet av de turene vi har vært her.  I dag har vi syklet til stranden og kost oss der hele dagen. Mer om det senere! Håper dere har det fint, god klem ♥

En dag på stranden

Hei dere! Jeg fikk ikke blogget til dere i går, ettersom vi var på stranden hele dagen og på kvelden brygget det opp til et voldsomt tordenvær så det ble helt umulig å få logget inn på blogg.no. Men vi hadde i hvert fall en helt fantastisk fin dag på stranden i går! Linéa koste seg masse med å grave i sanden og kikke på alt som foregikk rundt henne. Vi spiste middag på en av restaurantene langs stranden og ruslet litt på promenaden. Vi nøt varmen helt til kvelden, og Linéa var full i sand og is. En fornøyd liten frøken!  I dag har vi vært i en helt nydelig park som ligger bare et par minutter å gå fra der pappa bor. Jeg likte den så godt at vi tenkte å gå en liten morgentur der i morgen. Gleder meg til å vise bilder! Ellers er planen for i morgen enten stranden eller bytur, alt ettersom hvordan været blir. Gøy blir det uansett! Nå skal vi ha en litt sen middag her hjemme og sette på en film. Kos!  Håper dere har det fint, vi skrives mer i morgen...

Klare for stranden!

God morgen! I dag stråler solen, og da er det ingen tvil om hva vi skal: Dra til stranden! Vi har spist frokost, og driver nå og pakker litt til vi skal dra avgårde. Jeg gleder meg veldig til å se hvordan Linéa liker seg på stranden nå som hun har blitt litt større og kan leke i sanden. Stemoren min møter oss der når hun er ferdig på den internasjonale skolen, og pappa kommer etter jobb. Dette blir en bra dag! Jeg ville bare titte innom før vi gikk ut dørene, så skrives vi mer senere. I mellomtiden kan dere som alltid bli med oss på snap: veronicacr ♥ Ha en kjempefin onsdag, og håper solen skinner litt for dere også! Klem ♥

Spørsmålsrunde: baby og studier

Hei dere! Som sagt i et tidligere innlegg tenkte jeg å ha en liten spørsmålsrunde rundt baby og studier. Jeg husker at når jeg gikk gravid og vurderte å fortsette rett på studiene uten å ta permisjon først så hadde jeg tusenvis av spørsmål, og det tenker jeg at det er mange andre som har også! Hver gang jeg skriver noe rundt dette temaet så skaper det stort engasjement og det dukker opp mange spørsmål, og det betyr jo at det er mange av oss. Jeg vil gjerne hjelpe med det jeg kan, så ikke vær redde for å spørre om hva dere vil, så svarer jeg i et innlegg om noen dager! Ellers finner dere linker til innlegg under som kan være nyttige å lese.  Heier masse på dere alle sammen ♥  LES OGSÅ:  JEG KLARTE DET HVORDAN KLARER DU DET? HAR JEG ØDELAGT LIVET MITT? DET HAR GÅTT FOR LANGT JEG GIKK NED 18 KILO DET VERSTE SOM KUNNE SKJE DET MÅ FEIRES STUDERE MED BABY - DETTE MÅ DU VITE! Følg bloggen på facebook HER for flere oppdateringer! #mamma&n...

Nederland dag 1

Hei fine ♥ Ferien vår fikk en veldig rolig start, og det passet egentlig ganske fint. Vi har vært ute en liten tur tidligere, og nå er pappa, stemoren min og Linéa i parken imens vi slapper litt av her hjemme med Orange Is the New Black. Deilig! Det har vært litt regn i dag, men det skal bli finere utover uken, så da håper vi på en liten tur til stranden. Stesøsteren min kommer også ned etterhvert, så det blir veldig kjekt å se henne igjen. I kveld skal vi kose oss med god middag og litt gaveåpning for Linéa ♥ Hva har dere gjort i dag? ♥   Følg bloggen på facebook HER for flere oppdateringer! #mamma #mammablogg

Fremme!

Hei dere! Vi er kommet frem til pappa og stemoren min etter en veldig fin reise. Som sagt så var vi litt tidlig ute på flyplassen, og rakk til og med å sette oss ned for å spise litt før det var tid for boarding. Flyturen gikk veldig fint, bortsett fra at Linéa ble litt utålmodig av å sitte i ro så lenge, men det løste vi med at hun fikk lov til å gå frem og tilbake nedover midtgangen. Da var hun strålende fornøyd! Fra flyplassen i Amsterdam måtte vi ta toget videre, og stakkars Linéa begynte å bli ganske sliten på dette tidspunktet så hun lå bare og slappet av med en bok i vognen sin. Vi kom frem i seks tiden, og etter det har vi bare kost oss med god middag og snakket om alt og ingenting. Nå skal vi straks sette på nyeste episode av GOT, før det er kveld her i huset. Jeg gleder meg til å finne på masse kjekt de neste ni dagene! Og ikke minst dele alt med dere ♥ Ha en fin kveld mine skjønne, så skrives vi mer i morgen! Klem ♥   Følg bloggen på facebook...

1-årsdag: detaljer

Enda et vellykket bursdagsselskap! Det føles litt som vi feirer Linéa i en hel måned, men jeg klager så absolutt ikke. Å ha stor familie er fantastisk! Og så blir man jo bare ett år én gang i livet, tross alt. Denne gangen var det her hjemme vi hadde det, og jeg koste meg med å pynte og ordne i stand. Det var en perfekt tid å ha det på, hvor flere som har bodd borte en stund nå var kommet hjem. Blant annet fadderen til Linéa som har kommet hjem fra Politihøgskolen i Oslo. Det var veldig godt å se alle sammen igjen! Vi koste oss med mat og kaker, leking i hagen og med å bare oppdatere hverandre. Linéa fikk mange fine gaver, og trivdes godt med å være midtpunktet igjen. Hun labbet avgårde med dukkevognen sin, og et stort glis om munnen. Og trengte hun en time-out, tok hun seg bare en liten hvil på gulvet, haha!   Når dere leser dette er vi på flyet og skal snart lande, så jeg oppdaterer dere igjen senere når vi har kommet frem. I mellomtiden kan dere f...

Reiseklare

Hei fine! Nå skal vi straks dra avgårde til flyplassen, jeg ville bare titte kjapt innom og oppdatere dere litt først. Jeg elsker å reise med den lille familien min, og denne gangen er det Nederland som står for tur. Vi skal besøke pappa og stemoren min i hele ti dager, og jeg gleder meg veldig til å tilbringe tid sammen med dem. Byen pappa bor i er utrolig fin, og det blir kjekt å finne på ting i litt andre omgivelser enn hva vi pleier. Jeg har alltid vært mye på reisefot, og brenner virkelig for å reise og se nye ting. Og jeg liker det faktisk enda bedre etter at jeg fikk Linéa! Å se barn oppleve og utforske nye ting gjør alt mye mer innholdsrikt.  Koffertene er pakket og lukket, og vi er klare for å dra. Vi må alltid være litt ekstra tidlig ute med tanke på å hente PramPacken, pakke ned vognen og sende den, og ellers alle uforutsigbare ting som kan skje når du har en baby. Vi begynner å bli ganske drevne, så det går veldig fint. Linéa er utrolig grei å ha med å gjøre, ...

Studere med baby - dette må du vite!

Hei dere! Jeg får ofte spørsmål om det å studere med baby er noe jeg vil anbefale. Noen er allerede gravid og lurer på om de skal fortsette studiene, mens andre planlegger å bli gravide i studietiden. Dette synes jeg er utrolig vanskelig å svare på, ettersom vi er forskjellige og takler ting på ulike måter. Det kommer jo også litt an på studiet du tar, hvordan babyen er, og ikke minst hvor motivert du selv er! Siden jeg vil hverken anbefale eller fraråde å studere imens du har en liten, så tenkte jeg å dele noen punkter jeg tenker kan være nyttige for dere å vite når dere eventuelt skal ta en avgjørelse:  - Du blir rett og slett nødt til å være mer rutinert, strukturert og effektiv. Ellers går det aldri rundt! Det krever disiplin, og etter hvert blir du ganske god på det. Dette er noe av det aller mest positive, og jeg er ganske stolt over hva jeg får til i hverdagen gjennom å tilegne meg disse egenskapene. Tidligere kunne jeg sitte hele...

Capone sommerfest

God lørdagsmorgen mine fine! ♥  Har dere det bra? Som sikkert mange har skjønt utifra min lange snapchat story (veronicacr) så hadde jeg en helt konge kveld i går. Silje og jeg var på Capone sin årlige sommerfest, og det var utrolig gøy. Det var gode drinker, kjekke goodiebags, fine klær, bra musikk og herlig stemning. Vi koste oss masse, og jeg tror vi nå har laget oss en ny årlig tradisjon!   På slutten hadde Julie Bergan en mini-konsert for oss. Denne dama er jo helt rå! Hun var kjempeflink live og helt vill til å danse på scenen. Vi stod helt foran og fikk kjempegod kontakt.  Okey, man blir aldri pen selv på slike bilder, men det bryr jeg meg ingenting om for jeg møtte denne nydelige dama i går! Hun er fra samme sted som kjæresten min og visste godt hvem familien hans var, så det var veldig gøy.  Kvelden endte hjemme hos Silje med Burger King mat og masse skravling sammen med Silje og Zahra...

Bilder fra helgen

Hei! Jeg tenkte å dele et lite bildedryss fra den fine helgen vår med dere. På lørdagen var jeg, bestemoren og oldemoren til Linéa og søskenbarnet til Sindre på Soma gård og koste oss med å klappe dyrene, spise is, hoppe på trampolinen og huske. Linéa koste seg masse, og det er alltid kjekt å se hvor fascinert hun blir av alle dyrene. Hun satt med store øyn, pekte og sa: "Oi!" hele tiden. Så herlig ♥ Dette bildet er så herlig!  På søndagen dro vi alle sammen ut til Hellestø stranden for å se på dragene. Linéa pekte og kikket på himmelen. Bestemoren hennes tok henne med ned til vannkanten for å kjenne på sanden og havet, det syntes hun var litt nytt og uvant. Hun likte først ikke å gå på gress heller, men når hun ble vant til det gikk det helt fint. Slik er det nok med sanden også! Vi har kjøpt oss strandtelt, så det blir nok enda flere turer til stranden i løpet av sommeren. Jeg skulle ønske jeg husket hvordan det var å føle gress, sand og hav f...

En vellykket bursdag

God morgen ♥ Gårsdagen ble så bra, og lille gull koste seg fra morgen til hun sovnet med et smil om kvelden. Vi startet dagen med bursdagssang og frokost, og deretter gaveåpning. Det kjekkeste var selvfølgelig eskene og papiret! Hun fikk veldig mye fint, og vi koste oss masse med å leke med de nye lekene. En av gavene fra meg og Sindre var et sett med spade, rake, bøtte, vannkanne og former som du kan ha i sandkassen, så det måtte selvfølgelig prøves ut med én gang. Sindre var på jobb 8-4, og jeg planla egentlig ikke så veldig mye for dagen hennes ettersom jeg ville det skulle være en fin dag der alt skjedde på hennes premisser. Vi koste oss i finværet, og fikk besøk av både den ene og den andre som var innom med gaver. Veldig hyggelig! Det er ingen tvil om at hun i hvert fall får nok oppmerksomhet og kjærlighet ♥ Her har hun på seg min gamle kjole fra Paris ♥ Så koselig å bruke noe som en selv har hatt! Jeg tok et par bilde...

Gratulerer med 1-årsdagen, Linéa Olivia

Hipp hurra for verdens fineste, snilleste, skjønneste og mest godhjertede 1-åring i dag! Gratulerer så mye med dagen din, lille skatt ♥  Jeg lå våken en god stund i natt, enda mer spent nå enn for mine egne bursdager. Dagen din får meg til å mimre tilbake til denne tiden for ett år siden. Termindatoen var spådd til 15. juni, men da jeg satt i hagen og solte meg 12. juni kom pappaen din hjem fra sin aller siste eksamen og hvisket til magen min: "Nå må du bare komme, lille venn". Og det gjorde du! Jeg kommer aldri til å glemme tiden fra da vannet gikk, til jeg holdt deg i armene mine for aller første gang tidlig om morgenen 13. juni, og selvfølgelig tiden etter. Det var en helt magisk boble å være i, og jeg tar meg selv i å lengte litt tilbake noen ganger.  Det første jeg tenkte når jeg så deg var at du var det nydeligste jeg noen gang hadde sett. Øynene dine var så store og fine. Jeg klarte ikke å få deg fort nok i armene mine, og etter det var j...

En nydelig tur

Hei dere! I dag har jeg, Linéa, Hermine, moren og bestemoren til Sindre vært på en helt nydelig tur. Været var perfekt, og Linéa koste seg masse i bæremeisen på ryggen til bestemoren sin. Hun hadde kjempegod utsikt og masse fint å se på. På toppen satte vi oss ned med kjempegod matpakke og smoothie som de hadde laget til oss, og nøt utsikten. Det er virkelig herlig å gå på tur og bruke kroppen, og i hvert fall når jeg ser hvor mye Linéa koser seg. Jeg er opptatt av at hun skal få være mye ute og utforske, blant dyr og natur. Hun begynte tidlig å få være med ut på tur både i vogn, bæremeis og pulk. Derfor er jeg veldig glad for at hun skal begynne i friluftsbarnehage til høsten. Og selvfølgelig skal vi fortsette å ha henne med oss mye ut på tur!  Her er et lite bildedryss til dere: Se så fine omgivelser da! Norge er virkelig fint ♥ Snuppa er så fornøyd med bolle i den ene hånden og kvikk lunsj i den andre. Det må til på tur ♥ ...

Nytt serietips!

God kveld fininger! Jeg har krøpet opp i sofakroken, Sindre har akkurat kommet hjem fra jobb og vi skal kose oss med litt god mat og serier. Før jeg lukker macen for kvelden ville jeg gjerne tipse dere om en veldig kjekk jente-serie jeg har begynt å følge med på. Den heter Younger og handler om en nyskilt 40 år gammel dame som lyver om alderen sin for å komme inn i forlagsbransjen igjen. Hun har ikke jobbet på 15 år, ettersom hun har vært hjemme med datteren sin. Når hun prøver å komme seg inn på jobbmarkedet igjen finner hun fort ut at ingen vil ansette noen på hennes alder, så da får hun idéen om at hun skal lyve om alderen sin. Det er veldig morsomt å se hvordan alt utspiller seg, hvordan hun må lære seg å bli en 26 år gammel jente igjen og ikke røpe sin egentlige alder. Det mest utrolige er jo at hun som spiller hovedrollen er 41 år i virkeligheten, snakk om å holde seg godt!  En veldig kjekk og good-feeling serie, som egentlig gir meg litt samme følelse o...

I blomsterengen

God tirsdag dere! (Selv om det føles mer som mandag, for min del.) I dag har vi en skikkelig "pakke ut og rydde-dag", det trengtes! Sette på et par maskiner med klær, legge på nytt sengetøy, rydde og handle inn. Ikke så veldig spennende, men utrolig godt å få unnagjort. Sindre er tilbake på jobb, så det er bare jeg og Linéa som er hjemme og koser oss i dag. Godt med litt "hverdag" også igjen. Jeg synes alltid det er litt herlig å få fylt opp kjøleskapet etter at vi har vært borte, og hvis dere er nysgjerrige på hvordan en "vanlig" handlekurv ser ut for oss så kan dere bare sjekke snap (veronicacr). Jeg tenkte bare å dele et par bilder vi knipset der faren til Sindre bor. Det er så nydelig der!  Er det mulig å bli såå glad og henrykt over en blomst? Det er ekte glede det ♥ Ha en fin tirsdag så lenge, så skrives vi litt senere ♥

Hjemme!

Endelig vel hjemme ♥ Vi var veldig tidlig ute på Gardemoen, og alt gikk veldig fint gjennom sikkerhetskontrollen og alt. Vi møtte en kompis av Sindre som studerer i Lillehammer og skulle ta et fly hjem etter oss, og satte oss ned på Pizza Hut sammen med ham. Vi hadde god tid, og satt og skravlet uten å tenke på klokken. Etter at det hadde gått en god stund syntes jeg det var litt rart at de ikke hadde ropt opp flyet vårt, så jeg gikk for å sjekke om det var noen endringer. Da jeg kom bort til skjermen stod det gate closing! Jeg løp tilbake for å hente Sindre og Linéa, og vi rakk det heldigvis. Flyturen gikk veldig fint, og jeg kjenner at det var litt godt å komme inn dørene her hjemme også. Nå skal vi kose oss med god middag før lille gull skal i seng, og etterpå har jeg planlagt å hoppe i koseklærne og ha et lite seriemaraton. Herlig! Ha en fin mandagskveld ♥

Bildedryss fra bryllupet

Her kommer det store bildedrysset fra bryllupet! Det var virkelig en fantastisk fin dag, ingenting kunne vært mer perfekt. Og det unner jeg brudeparet. Både vielsen og festen tok sted på Sigstad Gård, en stor gård som har eksistert fra ca. år 1000. Jeg elsker når det er litt sjel i steder, og det hadde virkelig denne gården. Og som jeg sa til bruden på lørdag; "her vil jeg også gifte meg!"  Hele konseptet for dagen var så gjennomført i alt, ingenting var overlatt til tilfeldigheter. Vielsen var helt nydelig med en veldig god prest, nydelig brudepar og flinke sangere. Linéa var en engel under hele seremonien, hun koste seg ved å se på det som skjedde og sang med når det ble spilt musikk. Veldig herlig å se at hun koste seg sånn! Etter vielsen dro brudeparet for å ta bilder, imens vi andre ble igjen og drakk drinker og spilte kubbespill. Litt før middagen kom mammaen til Sindre og hentet Linéa. Middagen var helt nydelig, og jeg fikk vann i munnen nå bare av å laste opp bil...

Det første av fire

Fordel med stor familie som bor på ulike steder: Mange bursdagsselskap! I dag hadde vi det første av fire selskap, og det ble veldig vellykket. Vi samlet oss alle sammen ute på terrassen og grillet i finværet. Linéa fikk mange fine gaver, men aller best var det å få spise bløtkake. Vi koste oss i flere timer ute i solen, og det var virkelig en fin feiring med godt selskap. Tusen takk til alle dere som kom og gjorde dagen vår så fin! Snuppa var storfornøyd, og det er det viktigste ♥ Vi har det så fint her, og jeg kjenner at jeg ikke er helt klar for å dra hjem i morgen. Jeg skal i hvert fall nyte resten av kvelden og timene før vi drar i morgen fullt ut (noe vi gjør hele tiden egentlig). Heldigvis er det masse kjekt som venter hjemme også, denne måneden er så fin!! Nå skal jeg kose meg med å se gjennom bildene fra bryllupet i går, og plukke ut hvilke blinkskudd jeg vil dele med dere. Det blir bra!  Ha en fin kveld så lenge ♥
Ingen fler innlegg kan lastes inn, Se arkiv