Veronica Reime

The white summer dress

• 30.06.2014 - 00:29

Hei fininger!♥ Håper dere har hatt en fin uke, og fått slappet masse av i helgen. Det føles rart å sitte og skrive til dere når sist post var på mandag, dagene flyr! Denne uken har vært veldig hektisk, og med 40 timer jobb på tre dager var det utrolig godt da lørdagen endelig kom. Med oppussing av ny Kremmerhus butikk (vi blir faktisk den aller største når den er ferdig i august), jobbing på Gina Tricot og Grand Slam Volleyball World Tour som fikk masse folk til å strømme til Tango så ble det ganske travelt. Men det er sånn jeg liker det! Da jeg var i New York tenkte jeg mye på den fine vennegjengen her hjemme, og noe av det jeg gledet meg mest til var å samle alle sammen nå i sommer. I går hadde jeg og S en stor grillfest med alle kompisene hans og mine venninner, det var så koselig. Vi grillet, så på fotball VM og satt ute på terrassen til solen gikk ned, deilig! Det var godt å ha alle samlet rundt meg igjen, og jeg koste meg ihjel ♥

Jeg hadde på meg verdens skjønneste sommerkjole fra Bik Bok! Løs og lett, og jeg elsker detaljene med snorene, cut-outs på ermene og den bølgete kanten nederst. Perfekt for varme dager og nydelige sommerkvelder!

Hva synes dere? Og hvordan var helgen deres? ♥

New York Guide Part 1: Where to eat?

• 24.06.2014 - 17:08

Noe av det aller beste ved New York var de endeløse mulighetene av restauranter du kunne gå på. Jeg anbefaler å skygge unna de typiske turist restaurantene på Times Square osv, hvis du kikker litt rundt i Meatpacking District, SoHo og West Village så kan du finne mange restauranter med fantastisk mat og god stemning. Her er noen av mine favoritter:

♥ The Grey Dog:

Dette var ett av mine favoritt steder å spise frokost, et veldig sjarmerende lite sted like rundt hjørnet ved leiligheten min. Selve restauranten var veldig særegen, og dem som jobbet der var veldig hyggelige. De hadde masse forskjellig mat, sånn typisk toast og pannekaker, burger og salat osv. Så lenge jeg fikk glutenfree french toast toppet med frukt og bær og nypresset appelsinjuice så var jeg superfornøyd!

Adresse: 244 Mulberry Street

The Butchers Daughter:

Denne likte jeg! En restaurant med bare vegansk, økologisk mat, veldig friskt og godt! Synes selve stilen over hele restauranten er utrolig stilig og bra gjennomført. Om sommeren har de også masse bord utenfor, så det er veldig koselig å sitte ute i solen og nyte en næringsrik smoothie. Det meste av menyen er "non-dairy" og glutenfri. De serverer både frokost, lunsj, brunch og middag. Jeg likte veldig godt smashed avocado toast og brazilian blaster smoothie (takk for tips Eirin!)

Adresse: 19th Kenmare Street (corner of Elisabeth Street)

Little Cupcake Bakeshop:

Denne superskjønne bakeshopen lå rett over leiligheten min og ble ganske fort min favoritt cafè. De lager verdens skjønneste cupcakes og kaker, men det ble litt for søtt for min del så jeg holdt meg mest til chai latten deres, den var såå god! Det var alltid masse folk der uansett når på dagen, og den ble ofte brukt til å spille inn tv serier. Et kjempekoselig sted å sitte med en venninne å skravle over en kopp med noe varmt å drikke eller bestille en orginal kake til noen som har bursdag. Det var så gøy å gå forbi dette stedet hver dag og se inn på dem som sto og pyntet cupcakes, alle de som satt ved bordene og koste seg, mannen som alltid stod utenfor med den store, fine dalmatineren og de som kom ut med et takeaway beger i hendene og kanskje en rosa kakeboks.

Adresse: 30 Prince Street

♥ Delicatessen:

Dette var et veldig populært sted og alltid fullt av mennesker, med god grunn! Alltid når jeg gikk forbi var det fullt av mennesker, og når det var varmt ute trakk de til side glass dørene og hadde masse bord ute. Her gikk jeg ofte og spiste med venninner, og tok med alle som kom og besøkte meg i New York. Det er et veldig moderne sted med veldig god mat, og om kvelden har de alltid masse musikk og folk møtes gjerne for drinks i baren. De er kjent for sine trøffel fries med parmesan og gode burgere, det må dere bare prøve! Laksen deres er også veldig god, samt friske salater for lunch dates.

Adresse: 54 Prince Street

TAO:

Denne restauranten har dere kanskje sett i mange filmer og serier, blant annet Sex and The City. Hele restauranten er utrolig fin, servicen er plettfri og maten er D-E-L-I-C-I-O-U-S! Her anbefaler jeg å ha en helaften med både forrett, hovedrett og dessert. Den brukes ofte til litt finere anledninger, da vi spiste der var vi vitne til et frieri. Folk tar seg god tid når de er på denne restauranten og spiser lenge og skravler mye mellom rettene. De som jobber der er utrolig høflige og gir utrolig god service, passer hele tiden på at gjestene har alt de trenger. Jeg anbefaler Satay Chicken with Peanut Sauce eller Tempura Sweet Potato til forrett, Crispy Coconut Shrimp with Thai Peanut Sauce (bildet til høyre) eller Crispy Orange Chicken til hovedrett og Giant Fortune Cookie til dessert (bildet til venstre). Jeg og S delte desserten, og det var mer enn nok! Det er èn spådom til hver, og på den ene siden er det mørk sjokolade mousse og på den andre er det hvit som du kan dyppe frukten i, yum! Alle bør prøve denne restauranten i løpet av oppholdet sitt, får vann i munnen av å skrive om den!

Adresse: 42 East 58th Street

The Boathouse:

Enda en restaurant dere kanskje kjenner igjen fra ulike filmer og serier. Den ligger ved The Lake i Central Park og er et veldig populært sted for bryllup. Etter en koselig spasertur gjennom parken kan dere gjerne stoppe for brunch på The Boathouse med utsikt over The Lake og resten av parken. Det er også mulig å leie båter rett utenfor for dem som vil ut på det speilblanke vannet. Maten er nydelig, og ikke minst lokalet og utsikten gjør hele opplevelsen fantastisk. Jeg følte meg skikkelig som Blair fra Gossip Girl da jeg satt og spiste lunsj der, haha!

Adresse: Central Park, like ovenfor fontenen!

♥ Max Brenner:

En restaurant hvor alt er basert på sjokolade, kan det bli bedre? De har til og med pizza med sjokolade på! Kanskje litt too much for min del, men kan jo være godt? Det er et kjempekoselig sted, perfekt for en litt sen date med fondue for to, eller hvis du bare vil ha en kopp med ekte varm sjokolade en kald regnværsdag. For en sjokoladeelsker som meg var i hvert fall dette stedet midt i blinken! Jeg og S hadde fondue med både hvit og mørk sjokolade og karamell, og god frukt, marshmellows og cookie bites som vi kunne dyppe. Tror vi trillet ut av restauranten!

Adresse: 841 Broadway

♥ 16 Handles:

Jeg har ikke tellingen på hvor mange ganger vi var innom 16 Handles! Den lå to farlige minutter unna leiligheten, og vi hadde late night snack her nesten hver kveld og gikk ofte innom på varme dager når vi ville kjøle oss litt ned. Jeg og Ingrid møttes ofte her for å mase om alt og ingenting og oppdatere hverandre over en stor kopp med froyo. Mine favoritter var salted caramel og vanlig vanilje toppet med peanut buttercups, crushed snickers og masse frisk frukt!

Adresse: Finnes over alt på hvert ett gatehjørne!

Andre steder verdt å spise:

Shakeshack og The Counter (gode burger steder!)

The Waverly Inn

The Spotted Pig ( Jay-Z eier denne)

The Dutch

Mercer Kitchen

The Spice Market

Anbefaler også å spise pasta eller pizza i Little Italy!

♦ Mange av stedene jeg har anbefalt er ofte fullbooket, og det er lurt å bestille bord en uke i forveien. Vi reserverte alltid bord når vi skulle ut og spise, ellers risikerte vi å måtte vente minst 20 minutt på å få bord. På OpenTable finner dere alle restaurantene i New York, og kan enkelt booke bord ;-)

♦ Noe annet som er veldig typisk New Yorker er jo å bestille takeout på døren. Vi brukte alltid Grubhub!

Håper dette var til hjelp, og at dere vil teste ut noen av stedene jeg har anbefalt! ♥

Monday - let`s do this

• 23.06.2014 - 12:52

Hei og hopp!♥ Mandag og ny uke med blanke ark - let`s do this! Etter en kjempekoselig hyttetur med verdens beste jenter er jeg klar for enda en hektisk uke, og det er nettop det denne uken er, men det liker jeg :-) Det var godt å starte mandagen med en lett, sunn frokost og varm te i yndlingskoppen fra New York, samt planlegging av den nye uken. Planlegging er min nøkkel til en bedre hverdag; alt flyter mye bedre, jeg får tid til mer og det er så gøy å kunne krysse av ting jeg har fått gjort som står på planen. Når jeg får gjort alt jeg skal og samtidig koser meg i hverdagen føler jeg meg som en superhelt, haha! You should try it♥

Jeg tok ikke så mange bilder på hytteturen, men under ser dere et par i hvert fall! Den etterlengtede jenteturen gjorde veldig godt. Vi grillet og koste oss på terrassen, spilte beerpong og alias, og oppdaterte hverandre om alt og ingenting. Senere på kvelden dro vi på en slags båtfest, det er noe av det mest morsomme jeg har vært med på på lenge! Det var live band som spilte gamle norske sanger som alle kunne teksten på, og vi danset og sang med for full hals. Det var i et stort hvitt telt som lå ved vannet, og jeg fikk skikkelig typisk norsk sommer følelse.

Da jeg kom hjem sent i går kveld tok jeg meg en lang, varm dusj og hoppet rett i koseklærne før jeg krøllet meg sammen i et hjørne av sofaen, trøtt og fornøyd. Jeg er så glad for den fine jentegjengen jeg har ♥

Nå må jeg hive meg rundt og sette i gang med ukens første treningsøkt, før jeg skal på et lite besøk! Ha en strålende mandag skjønninger, så skrives vi senere!

Joyful friday

• 20.06.2014 - 21:14

Hei, lenge siden sist skjønne! ♥ Nå er det lenge siden jeg har skrevet til dere, har savnet det. Det har vært en veldig hektisk uke, og tiden har gått for det meste til trening og jobb. Istedenfor å blogge halvveis, så tenkte jeg å vente til jeg følte jeg hadde bedre kvalitet på innleggene. I dag har jeg hatt fri og kost meg masse med Sindre. Vi var en liten tur i byen og tittet innom et par butikker og ruslet i gatene. Etterpå handlet vi inn masse god mat og hadde lunsj date hjemme hos meg. Det ble en superfrisk salat med kylling og fransk dressing.

Ellers har jeg drevet og pakket til hyttetur med jentene i morgen, gleder meg så masse til litt kvalitetstid med mine beste! Vi drar tidlig klokken ti om morningen så alt må være pakket ferdig i kveld. Ukens siste cardio økt ble også fullført i dag, supersmoothien og lunsj er laget ferdig til turen og en deilig wok med biff er i magen, så jeg føler meg ganske så effektiv i dag. Nå gjenstår det bare å stelle seg litt og finne frem di siste tingene som skal være med i bagen før jeg drar på jobb på Tango. Og såå blir det endelig litt hyttekos og avslapping på meg, lykke!

Litt av hva som får bli med meg på tur ♥

Hva er planene deres for helgen?

Summer dresses

• 12.06.2014 - 22:23

Noe av det kjekkeste ved å jobbe i klesbutikk må jo være alle de fine klærne vi får inn. Spesielt nå om sommeren er det såå mye fint, jeg elsker alle de lyse fargene og lette stoffene. Jeg liker veldig godt å kle meg i kjoler og skjørt til hverdags om sommeren, og i dag var det to fine kjoler som fikk bli med meg hjem fra Gina Tricot.

Elsker ryggen på denne! Så fin til litt sommerbrun hud og oppsatt hår, eller litt løse krøller. Kjolen er så fin i seg selv at jeg trenger bare litt enkelt tilbehør for å sette prikken over i-en. Passer perfekt til litt finere anledninger nå om sommeren, som en bursdag eller hageselskap.

Denne kjolen bruker jeg lett til hverdags med bare et par ballerina sko og gjerne en strikket cardigan eller genser knyttet rundt livet. Kjempefin til sene sommerkvelder på terrassen, gåtur på stranden eller piknik. Eller bare når jeg føler for å være litt ekstra jentete og pynte meg i hverdagen.

Gleder meg til å bruke begge to!

Hva synes dere? ♥

Sunn kylling fajitas

• 12.06.2014 - 15:35

Heisann mine kjære♥ Ville bare titte innom og gi dere et lite mat tips nå før helgen som passer perfekt som litt sunnere fredagskos. Jeg lærte denne varianten, da jeg og Ingrid laget mat sammen i New York. Den er egentlig basert på vanlig taco/fajitas, men de vanlige lefsene er erstattet med kålblader. Det høres kanskje ikke så godt ut, S var i hvert fall veldig skeptisk. Vi stod og kokkelerte til VM sangen på repeat (den er så fengende!) og resultatet ble kjempebra! Sindre ble positivt overrasket, så dette står på menyen flere ganger.

Du kan egentlig velge innhold selv, men vi hadde i hvert fall:

♥ Kålblader til lefse

♥ Paprika, avokado, rødløk, mais og chasew nøtter

♥ Spinat

♥ Lett rømme

♥ Kylling stekt i fajitas krydder

Yum! Det er jo kjempelett å lage, og du kan velge ingredienser selv akkurat etter hvordan du vil ha den.

I kveld skal jeg se åpningssermonien og den første VM kampen med jentene, gleder meg! Sist det var VM satt vi hele sommeren og så kampene, blir så engasjert av det. Planen var egentlig at vi skulle dra til Brasil dette året for å se kampene, det er jo lov å drømme!

Si ifra om dere tester ut oppskriften da ♥

Sore throat

• 12.06.2014 - 00:03

God onsdag fine♥ Tenk at vi er halvveis til helg, dagene flyr så fort for tiden! I dag våknet jeg opp med kjempesår hals og hovne mandler. Det er så kjedelig å være syk, aller helst vil jeg ignorere det og bare fortsette som jeg vanlig, men det går ikke. Sier kroppen ifra så må jeg lytte til den, så da ble det en liten tur til legen og masse hvile. Senere hadde jeg en vakt på Gina Tricot jeg helst ikke ville gå glipp av, så jeg dro på jobb i tre tiden. Synes det er så herlig å ha Gina jentene rundt meg igjen, så dem jo nesten hver eneste dag før jeg dro til New York. Nå er jeg helt skutt, og har krøpet godt inn i en varm armkrok. Sindre var så skjønn og kom innom med peoner, yoghurtis og hals tabletter til meg. Nå er det en episode av Game of Thrones, masse kjærlighet og søvn som står på planen.

Hvordan går det med dere? Håper alle er friske og raske! Vet det er endel som er midt oppi eksamen akkurat nå; gi alt dere har så er sommerferien rett rundt hjørnet. Dere er så gode alle sammen ♥

Oppskrift på supersmoothie

• 10.06.2014 - 19:36

Hei og hopp!♥ Etter en kjempedeilig og avslappende langhelg startet hverdagen igjen, kjente det var litt godt det også. I går var jeg i familie besøk hos besteforeldrene mine, veldig koselig å se alle sammen igjen. De har den fineste hagen jeg vet om ( la ut bilde av den på instagram ) og det var herlig å sitte ute i så fine omgivelser og nyte finværet. I dag var jeg på Nikita og fikk farget ombre på nytt av flinkeste Cecilie, siden den hadde falmet en god del. Vi tok også en hårkur som sitter i håret etterpå for å pleie det og bygge det opp igjen, så nå er håret mitt silkemykt og fint! Viser dere bilde i morgen ;-)

Det ble endel godsaker i helgen, og i dag følte jeg meg litt trøtt i kroppen så da passet det fint med en supersmoothie for å gi meg selv et lite boost. Her ser dere ingrediensene jeg brukte:

♥ Banan og bringebær

♥ Goji bær

♥ Chia frø

♥ Acai pulver

♥ Mager vanilje kesam

♥ Kokosnøtt olje

♥ Vann

Utrolig god og næringsrik! Jeg er veldig svak for søte sugerør og glass, så jeg bruker gjerne et litt fint sugerør i papp og et bær til å gjøre det litt mer dekorativt.

Nå sitter jeg og koser meg med å drikke opp smoothien, før det er tid for ukens første cardio økt! Håper dere har fått en god start etter langhelgen ♥

Roadtrip

• 09.06.2014 - 00:50

Hei solstråler♥ Håper dere har kost dere masse i helgen og fått nyte den til det fulle! Det har i hvert fall jeg, og derfor har det blitt litt lite oppdatering her inne. Når det er så deilig vær så tilbringer jeg så mye tid som  jeg kan ute og finner på kjekke ting istedenfor å sitte inne foran macen, det gjør vel dere også ;-)

På fredagen var jeg først litt med jentene, de skulle ut så jeg holdt dem litt med selskap på vorshet før Sindre hentet meg. Vi dro på grilling hos Andrè, og det var veldig koselig! Sitte på terrassen og grille til lenge etter det har blitt mørkt ute, godt pakket inn i et teppe og med lys på bordet. På lørdagen jobbet jeg på Kremmerhuset, hvor egentlig jeg og Rebecca stod hele dagen og drømte om å komme oss ut og nyte solen slik som alle andre i Stavanger gjorde. Nå nærmer det seg den offisielle sommerferien, og flere og flere kommer hjem fra skoler i andre byer. I går var alle i jentegjengen samlet hos Bettina, pluss ett par til etter hvert. Det var kjempegod stemning, og jeg ble så glad av å ha alle mine kjære rundt meg igjen. Jeg er virkelig takknemlig for å ha den sterke venninnegjengen som jeg har, og at selv om vi går hver våre veier så blir det alltid det samme når det møtes igjen. Jeg ble faktisk med på byen for første gang på veldig lenge, og det var veldig gøy! Vi dro ikke hjem før vannet lå som et mørkeblått speil, og himmelen var farget med striper av oransje og rosa.

I dag dro jeg og S ned til sørlandet for å besøke mamma, stefaren min og lillebroren min som har vært der nede hele helgen. Det var deilig å koble skikkelig ut i fine omgivelser, og på et punkt klarte vi faktisk å sovne begge to så det var tydelig at det trengtes! Vi spiste masse god mat, jordbær og is, gikk tur og bare latet oss i solen, deilig. Nå har vi kommet hjem igjen, S ligger allerede og sover ved siden av meg. Siden han var sjåfør bidro jeg med mitt gode selskap og underholdning bestående av fortelling av historier, synge med på typiske sommer sanger og dele snacks. Det var en veldig fin tur, norsk sommer er så fint.

Jeg reiste i en kjempedeilig jumpsuit som jeg kjøpte i New York. Den er utrolig behagelig med det myke stoffet og de vide beina, så den var perfekt for en lang kjøretur. I tillegg er den jo veldig fin, elsker ryggen! Med meg i vesken hadde jeg en varm cardigan hvis det skulle bli kjølig, drikke og snacks, sunnies, en bikini topp, litt lesestoff og body mist for å freshe meg opp litt etter mange timer i bil.

Hva har dere gjort i helgen?

Ønsker til New York Guide?

• 03.06.2014 - 20:40

Hei mine fine!♥ I dag plasker det ned, så det ble til at jeg fikk unnagjort endel nødvendige ting, kan jo ikke ligge og late meg i solen hver eneste dag dessverre... Jeg var blant annet i et møte, og senere hadde jeg en kjempegod treningsøkt, det er så deilig å ha kommet inn i gode treningsrutiner igjen etter jeg kom hjem. Nå sitter jeg og jobber litt med bloggen, mens regner trommer på vinduet. Elsker å sitte inne og jobbe med kreative prosjekter mens jeg lytter til lyden av regnet.

Jeg får stadig spørsmål om forslag til restauranter og ting å finne på i New York så jeg tenkte å lage en liten guide med mine tips til hva dere kan finne på i denne herlige byen. Såklart finnes det mye mer enn hva jeg har funnet på, denne byen har jo evig med muligheter, men jeg kan i hvert fall dele mine tips!

Så, har dere noen ønsker til hva jeg skal skrive om, eller noe dere lurer på? ♥

May outfits

• 02.06.2014 - 21:25

Jeg synes det er så gøy å se på andre blogger når de poster innlegg med alle antrekkene fra en måned, så tenkte jeg kunne vise dere mine antrekk fra mai! Jeg ble såå glad da det endelig ble litt varmere og jeg kunne gå i lette sommerkjoler og skjørt. Mer detaljer om hvert antrekk finner dere ved å trykke på lenkene under bildene ♥

Hvilket antrekk er deres favoritt?

Entering summer

• 02.06.2014 - 20:14

Ny uke og starten på en av mine favoritt måneder: juni ♥ Jeg er et skikkelig sommer menneske, elsker alt ved sol og varme. Norsk sommer er så idyllisk synes jeg, og akkurat nå er Stavanger/Sandnes på sitt fineste. Jeg nyter hver eneste dag, og denne mandagen har ikke vært et unntak. Jeg var en liten runde på Kvadrat med Bettina og Zahra for å se på klær, det er jo så utrolig mye fint sommertøy i butikkene for tiden, jeg har lyst på alt! Heldigvis fikk jeg handlet endel i New York, så sommergarderoben min er egentlig komplett. Senere var det soling og grilling på terrassen med familien, såå koselig! Nå har jeg nettop fullført ukens første treningsøkt og sitter og koser meg med en smoothie, yummi! Morgendagens frokost og lunsj er allerede forberedt, og resten av ukens treningsøkter er planlagt. Føler jeg får så mye mer utav dagene når jeg har planlagt litt, og spesielt nå om sommeren vil jeg få mest mulig utav hver eneste dag.

Jeg får nesten sommerfugler  i magen når jeg tenker på hvor bra denne sommeren kommer til å bli. Nakne føtter, blomsterkranser, nyplukkede bær, bølgesus, lette sommerkjoler, solkyssede kinn, saltvannskrøller, den røde himmelen når solen går ned og lukten av bål på stranden. Det kribler i hele kroppen, jeg gleder meg ♥

Hva gleder du deg mest til i sommer?

Veronica Reime

Hei og velkommen til mitt lille fristed! Jeg er en jente på 21 år fra Stavanger. Her deler jeg hverdagsglimt, tanker og følelser helt uten filter om hvordan det er å være en ung, nybakt mamma og lektorstudent. Følg meg gjerne videre!