Oppskrift på laksewrap

Hei skjønne ♥ Mandag og påskeferie, herligere blir det ikke! Jeg våknet langsomt i en god armkrok, uten noe som helst jeg måtte skynde meg til. Vi skulle egentlig på kino i går, men plutselig tok kvalmen meg så kraftig at jeg kunne ikke gjøre noe annet enn å ligge helt i ro og vente på at den skulle gi seg. Det ble Frikjent maraton og en liten tur i frisk luft istedenfor. Kino får vi kose oss med en annen dag i påsken! Jeg tenkte å starte uken med å dele en supergod oppskrift med dere som jeg laget her om dagen! Som jeg har nevnt tidligere så anbefales det å spise 2-3 måltider med fisk i uken når du er gravid. Jeg elsker fisk (spesielt laks) så for meg passer dette helt perfekt. Jeg har derfor prøvd å finne på litt spennende retter som inneholder fisk. På onsdag stod det laksewrap med guacamole laget fra bunnen av på menyen, og retten ble en suksess. Bollen med guacamole ble skrapet ren! En veldig enkel rett som smaker mye. Dette skal jeg definitivt lage flere ganger. Helt su...

3D ultralyd

Jeg har ikke fått fortalt dere om da vi var på 3D ultralyd! Vi var jo på vanlig ultralyd da jeg var i uke 18, men dagen før vi dro til Spania hadde vi bestilt time til 3D. Med tanke på at alt var veldig skremmende og usikkert før den første ultralyden og jeg gikk egentlig og gruet meg, så var det veldig godt å få gå på en ny hvor jeg gledet meg skikkelig i forkant og bare kunne nyte opplevelsen. Sist fikk jeg et veldig overveldende stort sjokk, og det hele var over før jeg helt klarte å skjønne hva jeg så på skjermen. Denne gangen gikk jeg og gledet meg til å se den lille jenta vår helt siden vi bestilte timen. Det er helt utrolig hva man kan få se! Vi så at hun smattet, svelget og beveget masse på armene og beina. Det føltes nesten uvirkelig at vi satt og så på et lite menneske som vi snart skal få møte. Jeg lå bare og koste meg under hele ultralyden, og er litt forelsket i den lille skapningen allerede. Akkurat som under sist ultralyd så var hun veldig aktiv og beveget seg masse h...

Palmesøndag

Hei og god palmesøndag fininger!♥ Det er veldig deilig med helg og ta livet litt med ro, men samtidig kribler jeg etter å få gjort tusenvis av ting. De siste dagene har gått til rydding, vasking, interiørshopping og montering. Vi brukte en og en halv dag på å raide forskjellige interiørbutikker og hele IKEA. Vi fant veldig mye av det vi skulle ha, men mangler fortsatt et par møbler som vi sparer til tapetseringen er ferdig. Det er mye som skal på plass, men det er jo så gøy! Det er så deilig å se når det begynner å ta form og vi kan begynne å fylle skuffer og skap med våre egne ting. Sette vårt personlige preg over det♥ På torsdag var vi også på kontroll, og alt var fint med begge to. Fosterlyden var fin, blir like glad av å høre den hver gang. Jeg har hatt endel vondt i ribbeina i det siste, og det er ikke så rart for legen kunne kjenne at hun lå godt oppi og presset. Jeg hadde lagt på meg 3 kg siden sist kontroll (7 kg totalt så langt) så vi vokser jevnt og akkurat no...

Happy Waffle Day

Den store vaffeldagen! Det gleder en matmons som meg♥ Det ble en sunn variant denne gangen med grove vafler, men jeg syntes de ble utrolig gode. Jeg disket opp med en nydelig middag som jeg skal gi dere oppskriften på senere, og til dessert serverte jeg vafler toppet med kesam og friske bær. Smaksløkene er i ekstase! Denne dagen har virkelig flydd forbi, så nå passet det fint å koble litt ut med et magasin mellom hendene. Jeg og mamma var ute og gikk tur tidligere, og vi bestemte oss for å gå helt til IKEA for å se på garderobeskap. Vi fikk med oss masse brosjyrer, så når S kommer hjem fra jobb skal vi sitte og tegne skapløsninger, det blir så bra! Oppskrift på grove vafler (8 plater): ♥ 4 egg ♥ 120 g havremel ♥ 40 g valgfritt mel ♥ 140 g kesam naturell ♥ 4 ts sukrin ♥ 1 ts kanel og 1 ts kardemomme ♥ Tilsett vann etter ønsket konsistens Noen andre som har feiret vaffel dagen? haha♥

Et par innkjøp

Det ble endel (mye) shopping i Spania, og både jeg og Sindre hadde helt fulle kofferter med oss hjem. Alltid på ferier hvor jeg har planlagt å handle mye så kommer jeg hjem med nesten ingenting, og når jeg ikke har tenkt til å shoppe så mye så finner jeg masse, haha det er så typisk! Men jeg har ikke kjøpt noe særlig hverken til meg selv eller til den lille divaen i magen på lang tid, så jeg fikk ikke så dårlig samvittighet egentlig. Og med en ivrig mamma/mormor med på tur så ble det endel ekstra på oss begge. Mye av det vi kjøpte både til meg og den lille var ting som trengtes (og litt ekstra selvfølgelig). Jeg fikk blant annet handlet en nydelig kjole til gravidfotograferingen, klær til sykehuset og tiden etterpå, mammaklær og ammebher. Jeg tenkte å vise mer etter hvert, men tok bilde av noen av innkjøpene så dere kunne få se; Clutch fra Zara, såå fin til sommeren // Dior ansiktskrem med selvbruning, Diorshow eyeliner og supergod leppepomade fra Chanel kjøpt på taxfreen // Duft...

Dag 200 i svangerskapet

Da jeg våknet i morges og sjekket Babyverden appen min sto det: Gratulerer, du er nå på dag 200 i svangerskapet! Unn deg en liten pause og gjør noe avslappende. And so I did! I går hadde jeg tusen prosjekter på gang og holdt på fra morgen til kveld, så det var skikkelig godt å ta det litt mer med ro i dag. Jeg avsluttet kvelden i går med å skifte på sengen, og det var helt himmelsk å legge seg nydusjet i rent sengetøy etter en lang og krevende dag. Det var rett og slett så deilig at jeg ble liggende i sengen nesten en time lengre enn planlagt, ups! Nå har jeg akkurat kommet inn fra en liten gåtur. Det er så deilig å ta på seg joggeskoene, plugge i øreproppene og vandre ut i solen. Blir så glad av den fine vårstemningen som er ute nå! Med friske roser i kinnene har jeg lagt meg strak ut på sofaen, øreproppene er fortsatt i og jeg spiller James Bay-Hold back the river på repeat. Favoritt sangen min for tiden, den får meg alltid til å senke skuldrene et par hakk. Dag nummer 200 og 83 ...

Når hodet er et annet sted

I dag våknet jeg opp til regn som trommet på vinduet, men tankene var fortsatt i Spania hvor det første jeg hørte var bølgene som slo mot stranden. Vi spiste frokost ved det lille "cafè bordet" som vi kalte det, og så på seilbåtene som gled utover havet. Jeg vil drømme meg tilbake litt til, før hverdagen begynner igjen. Sitte litt i min egen lille boble. Dette skal bli en bra uke, og synes jeg det blir litt grått så kan jeg bare se på bildene under og unslippe hverdagen for en liten stund. Ønsker dere alle en strålende fin uke♥

Back home

HEI ♥ Det ble visst en uke ferie fra bloggingen også ettersom vi hadde litt problemer med internettet. Jeg liker ikke å gjøre ting halvveis, så istedenfor å komme med noen dårlige innlegg fra mobilen, så ventet jeg heller med å oppdatere dere skikkelig til jeg kom hjem! Det har vært en utrolig fin uke, og jeg kjente at det gjorde godt med en liten ferie. Det var rundt 15-18 grader, men ofte overskyet og endel vind så det ble ikke akkurat noe soling på stranden. Men vi fant på masse annet kjekt og koste oss en hel haug! Vi gikk tur langs stranden og litt rundt i nabolaget, jeg synes sånne typiske spanske hus med blomster rundt portene er så sjarmerende. Ruslet litt inne i byen og kikket i butikker, vandret nedover strandpromenaden og nøt stemningen i båthavnen, gikk ut og spiste på restauranter og trasket rundt på kjøpesentre. Leiligheten lå rett ved havet, og jeg merket i morges at jeg savnet å våkne til bølgesus rett utenfor vinduet. Det er deilig med litt ferie og godt å kom...

Spania neste

Hei dere ♥ Beklager for så lite oppdateringer, jeg har hatt det veldig travelt de siste dagene. Nå er endelig alle gjøremålene krysset av på listen min, kofferten er pakket og jeg er klar for å vende nesen mot varmere strøk. I morgen tidlig drar vi til Alicante og skal være der en uke, gleder meg sånn! Det skal bli så deilig med skikkelig sol og varme, lade opp batteriene, gå turer langs stranden, kikke rundt på markeder og spise god mat. Jeg kjenner at denne turen trengs virkelig! Jeg gleder meg også til å oppdatere dere med litt fine bilder og andre ting som skjer, den grå hverdagen sliter litt på bloggkreativiteten. Vi skal bo i leiligheten til tanten min, så det tror jeg blir veldig bra. Når jeg er i syden så liker jeg faktisk best å bo i leilighet istedenfor hotell. Jeg har med meg Sindre ned så det blir gøy med litt kjærestetid på et sted vi ikke har vært sammen før og utforske Alicante litt. Bilder fra Malaga sommeren 2013♥

Oppskrift på enkel laksemiddag

Hei skjønninger♥ Pjuh, så deilig det var å endelig synke ned i sofakroken! I dag har jeg hatt en skikkelig produktiv og effektiv dag, alltid godt å få unnagjort litt. Da alle målene for dagen var fullført pakket jeg bagen og dro til svømmehallen. Ingenting er mer herlig enn en svømmeøkt på slutten av dagen for å tømme hodet for alt det kaoset av tanker som surrer rundt. Føler meg alltid så bra etterpå. Nå har koseklærne kommet på og resten av kvelden skal tilbringes i en god armkrok♥Men før jeg tok kvelden tenkte jeg å dele oppskriften på den enkle, gode middagen jeg laget i dag! Jeg elsker laks, så det gjør absolutt ingenting at gravide anbefales å spise litt ekstra av dette under svangerskapet. Det var en veldig enkel og kjekk middag å lage. Jeg hadde En kveld med Kloppen på iPaden imens og koste meg med kokkeleringen! ♦ Jeg startet med å kutte opp potetene i båter og fordele dem utover stekebrettet. Helte over litt olivenolje og krydret dem med grillkrydder...

Svangerskapsuke 26 og 100 dager igjen til termin

Da var det på tide med en liten oppdatering om graviditeten! Vi går inn i uke 26 i dag, og det er 100 dager igjen til termin. Mest sannsynlig kommer hun ikke akkurat på termindatoen, men det er utrolig å tenke på at det begynner å nærme seg til vi skal få møte den lille jenta vår. Ettersom dette har vært et veldig "kort" svangerskap for meg siden jeg fant det ut så sent, så synes jeg det er litt godt at det fortsatt er 100 (+/-) dager igjen. Det er et par ting til jeg vil ordne først! Leiligheten begynner å bli ferdig, og jeg gleder meg til å få alt i stand. Ikke minst gleder jeg meg til den dagen jeg kommer hjem til vårt nye hjem med en liten prinsesse og vi skal starte et nytt liv sammen som en familie på tre ♥ Den lille begynner å vokse seg skikkelig stor og sterk, og jeg kjenner utrolig mye liv hver eneste dag. Nå kjenner jeg ikke bare spark, men også at hun beveger og snur på seg inni der. Noen ganger er sparkene eller bevegelsene så sterke at vi kan se det på utsiden! D...
Ingen fler innlegg kan lastes inn, Se arkiv