Veronica Reime

"Hvordan klarer du det?"

  • 02.02.2016 kl.21:03

Noe av det jeg kanskje fr mest sprsml om er hvordan jeg klarer kombinere det vre masterstudent med mammarollen. Jeg merker stor forskjell p om jeg snakker med noen som har gjort det samme selv og dem som ikke har det. Noen gr til og med s sterkt ut og sier at ungen kommer til f tilknytningsproblemer. Det er faktisk utrolig srt f hre at noen mener det, selv om jeg selv vet at Lina har det bra. Jeg rdfrte meg bde med helsepersonell og andre rundt meg fr jeg bestemte meg 100% for fortsette med studiene rett etter sommeren. Jeg hadde kuttet det ut med en gang om jeg hadde sett at Lina ikke hadde det bra, eller at det gikk p bekostning av henne. Jeg tror noe av det verste du kan gjre er kritisere en mor for jobben hun gjr som mamma og valgene hun tar, det er et s utrolig srbart tema. Vi er alle veldig forskjellige, bde foreldre og barn.

Det frste jeg kan si er at det er utrolig tft. Det krever veldig mye av deg. Du m vre viljesterk, strukturert og ha disiplin. Du kan ikke lese nr det passer deg best og du fler deg mest vken, du m benytte de sjansene du fr. Om det er klokken 6 om morningen og etter klokken 10 om kvelden s er det da du er ndt til finne frem skolebkene. Det gjelder vre fleksibel. Jeg tror det tyngste er at nr jeg er ferdig med amme Lina om morningen og hun har sovnet igjen, s m jeg st opp og gjre meg klar for skolen istedenfor sove videre jeg ogs. Og at hun sover for det meste imens jeg er p skolen slik at jeg ikke kan ta meg en powernap imens hun sover. Det kjenne p savnet kan ogs vre litt tft til tider, spesielt i begynnelsen. Da mtte jeg kjempe mot trene hver morgen, og ringte hjem i alle pausene. P den tiden sov hun jo enda mer, s det var ikke akkurat mye rapportere tilbake til meg...Haha, kan tro jeg var slitsom! N har jeg funnet ut at det beste er bare konsentrere seg fullt og helt om forelesningene, se p det som en jobb som m gjres. Og med et par snapper hjemmefra s gr det litt bedre.

Det krever mye planlegging for f kabalen til g opp. N har jeg gtt p universitetet samtidig som jeg er mamma i over et halvt r, og det har virkelig gtt over all forventning. Jeg trodde det skulle dukke opp flere problemer, men det har faktisk gtt veldig fint. Imens jeg er p universitetet s er Lina hjemme med pappaen sin, og nr han skal skrive p bacheloren s har jeg henne. Vi er ogs veldig heldige og fr god sttte fra familiene rundt oss, det er noe jeg absolutt ikke tar for gitt. De dagene ting krsjer tidsmessig s har vi fantastiske barnevakter som stiller opp. Det er veldig godt bde for oss og for Lina. I tillegg har jeg ogs hatt med Lina p skolen, og det funket ogs veldig fint. Jeg er veldig glad for at jeg valgte prve, jeg klarte ikke la vre gi det et forsk. Det er bare snn jeg er. N angrer jeg ikke et eneste sekund p det!

Alle barn er forskjellige, og det sier seg selv at jeg hadde aldri klart dette om jeg hadde hatt en kolikk baby som grt dgnet rundt. Det kommer helt an p hvordan babyen er, og ikke minst hvilken type person du er. Det er ikke noe for alle, og det er helt greit. Men jeg vil gjerne vise dere gjennom bloggen at det faktisk er veldig mulig! Jeg er veldig glad i skole og er motivert nok til ta det ekstra steget og lese. Jeg fler at midt oppi alle mamma oppgavene s har jeg et sted hvor jeg bare fr vre meg, og det er veldig viktig mener i hvert fall jeg. Man glemmer ofte seg selv i barseltiden, og det er veldig lett bare vre hjemme med ungen og ikke komme seg s mye ut p egne ting. Det er fullt forstelig, det er jo det som er det kjekkeste. Jeg har selv ofte lyst til bare sitte og holde p Lina hele dagen, bare klemme og kose p henne. Og mange ganger gjr jeg akkurat det. Men jeg tror det er viktig komme seg ut litt ogs, og for meg fles det godt bryne hodet litt og f utfordringer p et litt annet plan.

Nr det kommer til Lina s fr hun akkurat det hun trenger, og det er ingenting som gr utover henne p noen som helst mte. Hun fr masse tid bde sammen med mammaen og pappaen sin. For det meste sover hun imens jeg er p skolen, ettersom en av de lengste hvilene hennes er p formiddagen. Det er ofte at hun sovner litt etter at jeg har gtt, og sover fortsatt nr jeg kommer hjem igjen. Og er hun vken s er det bare fint at hun fr litt kvalitetstid med pappaen sin. Vi ser p det som utrolig viktig at hun har et trygt og godt forhold til pappaen sin ogs. Jeg tror det viktigste er at nr du er tilstede s er du der 100%. Leker og prater med lille, ikke lpe rundt og drive med alt annet. Sm babyer krever ikke de store aktivitetene akkurat, og det holder sitte og lese en bok, ta et bad eller leke p krabbeteppet. Ta vare p de fine hverdagsyeblikkene. Nr du er hjemme s er det mamma-tid som gjelder, og alt annet kan vente til lille sover igjen. Og det fr Lina massevis av! I tillegg har vi ogs babysvmmingen hver uke som er en veldig fin aktivitet gjre sammen som familie. Hun har absolutt ikke tilknytningsproblemer, og er en skikkelig mammajente.

Lina er min strste motivasjon, og jeg har aldri vrt s motivert til lese mye og jevnt som jeg er n. Jeg kan ikke satse p ta skippertak, ettersom jeg aldri vet om hun plutselig blir syk eller fr en ny tann midt i eksamenstiden min. Du m hele tiden henge med, og helst gjerne ligge litt i forkant. Det beste i verden er komme inn dren hjemme etter et par timer med forelesning p skolen og bli mtt av den blideste solstrlen som lyser opp og strekker armene etter meg. Hun smiler og ler og borer ansiktet ned i halsgropen min. Det er da jeg tenker at det er s absolutt verdt det. Hun fortjener den beste fremtiden det er mulig f, og det skal jeg gi henne.

Det er helt klart to vidt forskjellige verdener som til tider kan vre utfordrende balansere. Men jeg tror at hemmeligheten er vre 110% begge steder. Holde fokuset p de ulike rollene bde nr du er hjemme og nr du er p skolen. Og ikke minst tenke at du gjr bare ditt beste, ingen kan forvente noe mer enn det.


Og forresten: Etter at TV2 publisertedette innlegget har det kommet inn s mange fine kommentarer og meldinger. Det setter jeg s utrolig pris p, dere aner ikke! Jeg har lest alle, og skal straks sette meg ned og svare resten. Dere er best. Masse kjrlighet til dere alle sammen!

Flg bloggen p facebookHERfor flere oppdateringer!

#mamma #mammablogg

46 Kommentarer

Louise

02.02.2016 kl. 21:28
SKjnner at du kanskje synest det er viktigt f en utdannelse, og bli ferdig fortes mulig. jeg var i "samme" bt bare jeg fikk dattera mi nr jeg gikk p vgs. Jeg valgte fortsette, og at pappaen kunne vre hjemme. Det gr ann, og skader ikke ungen noe om vi bruker all tid utenom skole p barnet. Poenget var vell at jeg angrer i grunn flt i dag. Skolen er der alltid, det er ikke barna. De tre frste ra av et barnsliv er de viktigeste, og vi fr de overhode ikke tilbake. Du ser jenta di kanskje ikke tar noe skade av at du gr p skole, men hu vil naturligvis ikke se p deg som nrmeste omsorgsbperson ( er utdannet barnepedagog) det er noe du kanskje taper p.

Vil ikke "rakke" ned men heller f deg til tenke over. Skolen er der uannsett, alltid. Det er ikke de frste ra til barnet ditt.... selv om du velger tenke at du gir barnet ditt en trygg fremtid, med tanke p at du har god utdannelse. Er det ikke det barna ser.. da setter du dine egne behov foran dattera di.

Veronica Reime

03.02.2016 kl. 00:27
Louise: Hei! Takk for at du tar deg tid til kommentere :-)
Nr jeg leser kommentaren din s fles det som du ikke har lest innlegget skikkelig, men det kan hende jeg tar feil. Selvflgelig lager du deg en mening etter dine flelser, erfaringer og kunnskap. Det du gjerne ikke har tatt med i betraktning (og som jeg faktisk skrev i innlegget) er at jeg har en forelesning p to timer til dagen mandag-torsdag. Den ene dagen har jeg fire timer, og det er det meste. Det er forskjell p g lange dager p videregende fra 8 til 3/4 og vre borte i to timer. Det er annerledes g p universitetet hvor du har forelesning og mye arbeid p egenhnd som du kan gjre nr det passer akkurat deg.
Som jeg ogs skrev i innlegget s er det p den tiden jeg er p skolen at Lina har hvilen sin, s hun merker ingenting til at jeg er borte engang. Nr jeg er borte i fire timer s er hun selvflgelig vken litt imens jeg er borte, men det blir det samme som jeg skulle gtt p butikken alene i en time. Alle barn opplever det innimellom.
Det er greit at du er barnepedagog og har lest om alt dette, men du er ikke i vrt hjem og ser hvordan vi har det. Jeg har ogs pedagoger i min familie som jeg snakket med fr jeg tok dette valget. Og utifra det du sier s fler jeg mer at du bedmmer etter din egen erfaring med videregende og en baby, nr situasjonene vre faktisk er veldig forskjellige. Lina ser absolutt p meg som nrmeste omsorgsperson, det er det ingen tvil om. Og beskylde en mor for at hun setter sine egne behov foran dattera si synes jeg er egentlig er veldig drlig gjort. Alle mdre kan nok skrive under p at de alltid vil sette ungene sine frst, uansett hva. Vi har nok drlig samvittighet fra fr om alt vi skulle gjort bedre nr det kommer til ungene vre, det er ikke noe poeng i prve plusse p ting til den listen. Det klarer vi fint selv!

02.02.2016 kl. 21:36
Du er st

Veronica Reime

03.02.2016 kl. 00:27
Anonym: Takk :-)

Helsedama

02.02.2016 kl. 21:49
jeg synes du er utrolig flink! St p og gjr det du vil og klarer! Som du selv sier, hvis du ser at noe ikke gr s bra underveis kan du bare skifte kurs videre:)

Veronica Reime

03.02.2016 kl. 00:27
Helsedama: tusen takk for s fin og oppmuntrende kommentar! Setter pris p sttten<3

iamemma

02.02.2016 kl. 21:51
Hei, jeg har en liten ting fra meg til deg p bloggen min n, som alle bloggere trenger ;) hper du vil kikke inn til meg. Klem

Veronica Reime

03.02.2016 kl. 00:27
iamemma: :-)

Merethe Hili Johansen

02.02.2016 kl. 22:36
Deg str det stor respekt av, for ett pgangsmot og en drivkraft du har. Datteren din er utrolig heldig som har akkurat deg som mamma! Gleder meg til fortsette flge deg <3 masse lykke til videre!

Veronica Reime

03.02.2016 kl. 00:29
Merethe Hili Johansen: h tusen takk! Setter utrolig pris p oppmuntringen og den gode sttten <3 Det betyr mye!
Veldig kjekt ha deg med som leser <3 God klem til deg :-)

Ilo

03.02.2016 kl. 00:38
Gratulerer S MYE Veronica AT DU KLARER DET!! Du m vre UTROLIG flink,Jeg er sikkert at det m vre veldig TFF kombinere vre student med mammarollen og bli s ung men heldigvis du kan sttte p familien !! LYKKE TIL VIDERE! Ogs glemm ikke g ut av og til og har litt tid kun for deg!

Veronica Reime

03.02.2016 kl. 07:46
Ilo: Tusen takk for s fin og oppmuntrende kommentar! Det setter jeg pris p<3 Det skal jeg huske p :-D

utfordrendehverdag

03.02.2016 kl. 02:26
Det er jo faktisk n det er best studere. Hun er jo s liten at hun ikke skjnner hva som skjer. Utdannelse er ogs utrolig viktig. Man trenger jo jobb for forsrge barnet og seg selv. Fantastisk se at det er mdre der ute som er s fokusert p dette! St p

Veronica Reime

03.02.2016 kl. 07:46
utfordrendehverdag: Tusen takk for sttten!<3 God klem!

Mamma&lillegutt

03.02.2016 kl. 07:19
S utrolig flink og tff du er :)

Jeg hadde ikke klart det, s tommelen opp for deg, virkerlig :)

Veronica Reime

03.02.2016 kl. 07:46
Mamma&lillegutt: h tusen takk gode deg!<3

Annelise Gjetsdal

03.02.2016 kl. 08:56
Jeg synes det er imponerende at du klarer begge deler s bra!

Kan kanskje ikke utale meg noe srlig ettersom jeg ikke har barn selv, men for ei som s vidt klarer reise i fra hunden min p over 1 r s har jeg en anelse hvordan jeg ville vrt med et barn. Hadde mest snnsynlig ikke klart det noe bra! Derfor har jeg litt halvangst for f barn med en gang fr min business er akkurat der jeg vil ha den for mitt frste r med mitt frste barn skal nytes til det fulle♡

Jeg forstr litt det folk nevner med tilknytningsevnen hvis du er mye borte det frste ret, men s lenge det er faren som for det meste er hjemme istedet s spiller det ingen rolle hvem barnet ser p sin " hovedomsorgs person" Det er uansett mamma eller pappa,eller mamma og pappa; D nr det nevnes, min far jobbet og hat alltid jobbet dgnet rundt og det har aldri delagt min tilknytningsevnen til han s er sikker p det gr helt fint med noen timer p skole ;D Lykke til videre !:D

Veronica Reime

03.02.2016 kl. 15:03
Annelise Gjetsdal: Tuusen takk for s hyggelig kommentar! Det gjr meg s glad<3
Det skjnner jeg godt, jeg synes det er flt reise fra hunden ogs, du blir s knyttet til dem! Det blir nok veldig bra<3
Ja det hadde jeg ogs skjnt hvis jeg var mye borte, men mange uttaler seg uten vite hvor mange timer jeg er borte. Det er snakk om 2 timer om dagen fire dager i uken imens hun sover, og det er ikke mye i mine yne. Og heldigvis s har hun pappaen sin<3
Ikke sant!! :-D
Tusen takk <3 Good klem!

03.02.2016 kl. 10:00
Kjente jeg ble irriterrt av den frste kommentaren. Du gjr en fantastisk jobb, Veronica!

Veronica Reime

03.02.2016 kl. 15:03
Anonym: Tuusen takk!<3

Vilde Gotschalksen

03.02.2016 kl. 15:48
S utrolig flink du er! Fler jeg har mye med modelljobb, reising og studering, men baby er jo helt sykt! Bra jobba <3

Veronica Reime

07.02.2016 kl. 12:30
Vilde Gotschalksen: Tusen takk<3 Det er jo mye det ogs!! Heier p deg<3 Ha en fin sndag, god klem!

Anonym

03.02.2016 kl. 16:18
Hei. Du burde begynne spille hndball p fritiden. Du hadde blitt god i hndball. Du burde g p g-sport kjpe deg en hndball, select-knebeskyttere, hndballbag, drikkeflaske, hndbalLdrakt, sko, klister, klisterfjerner, ankelbeskyttere, isposer og hrstrikker til hret. Jeg spiller hndball selv og elsker det!! Jeg gleder meg alltid til hndballtreninger, kamper og cuper. Du kan bare glede deg! Hndball er kjempegy!

Veronica Reime

07.02.2016 kl. 12:31
Anonym: Jeg har faktisk spilt hndball i flere r, det er veldig gy! Ha en fin sndag :-D

Helene

03.02.2016 kl. 16:57
All re til deg! Utrolig inspirerende lese at det faktisk gr ann kombinere studier og baby. Du er virkelig flink. Jeg og samboeren min planlegger f barn siste ret av en femrig master. Hvordan synes du det fungerer i forhold til det konomiske hva gjelder sttteordninger osv? Ville du anbefale f barn i studietiden? Ha en fin ettermiddag og kveld :-*

Veronica Reime

07.02.2016 kl. 12:37
Helene: h tusen takk snille deg<3 Nr det kommer til det konomiske s har de veldig gode sttteordninger. Alt det som vanligvis er fullt ln fr du som foreldrestipend, og hvis mannen jobber s gr det jo veldig fint! Jeg vet ikke helt om det er noe jeg vil anbefale ettersom jeg er p mitt andre r og du vurderer f barn det siste ret, men det gr veldig fint! :-) Masse lykke til med alt<3 Ha en fin sndag!

EIrin

07.02.2016 kl. 00:18
Jeg er helt imponert over pgangsmotet ditt, og hvordan dere klarer holde p med skole samtidig som dere har en datter. Det virker ikke som om Linea tar skade av at dere studerer, og det at hun er hjemme med pappa nr du er p skolen er jo bare en fantastisk mulighet for de til knytte sterke bnd fra tidlig av. S lenge dere selv syns det gr fint, s er det ingen andre som kan fortelle dere noe annet.

Veronica Reime

07.02.2016 kl. 12:39
EIrin: Tusen takk for s fin og stttende kommentar! Det setter jeg utrolig pris p<3 Helt enig med deg :-) Ha en strlende fin sndag, god klem<3

Eva

07.02.2016 kl. 16:18
Virker som du gjr en god jobb, st p! Tar selv master og vet ikke om jeg hadde klart det med en bebis. Men vil man s kan man :)

Hva studerer du forresten?

Veronica Reime

08.02.2016 kl. 22:59
Eva: Tusen takk! :-D Jeg studerer til bli lektor :-)
Masse lykke til med masteren din<3 Klem

Karoline Johannesen

07.02.2016 kl. 18:08
Jeg skal til hsten g skole og merker jeg gruer meg litt. Mest s gleder jeg meg s klart, men jeg er spendt p hvordan jeg skal f til en hverdag med to sm, masse lekser og sliten etter en full dag med skole. Likevel s skal det bli spennende f det til g opp og jeg lgeder meg over muligheten og utfordringen.

Veronica Reime

08.02.2016 kl. 23:00
Karoline Johannesen: Det skjnner jeg veldig godt! Det er ikke bare bare :-) Men som du sier s er det veldig gy f litt andre utfordringer! nsker deg masse lykke til, dette fikser du <3 Heier p deg! God klem

Michelle

07.02.2016 kl. 20:03
Blir ganske imponert over hvor mye du klarer, som mor og student! Det skal du ha! Det er ikke mange som klarer balansere s mange baller i luften i hverdagen. St p videre med studiene og ikkje minst med lille Linea :-) ha en fin sndag!

Veronica Reime

08.02.2016 kl. 23:05
Michelle: Tusen takk for s fin og oppmuntrende kommentar! Det setter jeg veldig pris p<3 Hper du har hatt en fin mandag! Klem :-)

Hege

07.02.2016 kl. 21:41
Kommentere aldri blogger, men dette mtte eg bare kommentera. Eg kjenner meg s igjen i innlegget ditt.

Eg fikk selv en datter i mars, og fortsatte bare studiene videre. Klart det var tft dra rett fra sykehuset og hjem for skrive oppgave, klart det var tft g fra den lille for delta p forelesninger igjen, klart det var tft pna bkene itte kun f times svn, klart det var uvant me ammepause midt i eksamen og klart eg tenke mye p tiden eg ikke fr tilbringa me hu. MEN eg er som deg, 110% til stede i den tiden me har sammen, og det tror eg betyr mest av alt. Som du sier s gr studiene p bekostning at "slapp av tid/egen tid". Eg legge meg s tidlig eg kan og klare dermed f den svnen eg trenge. Ein lre sine triks, og det er eg sikker p du og gjr. Linea og jent mi fr tilbrakt utrolig mye meir tid med faren, nge som og kjempe viktig bde de den lille og for faren. Og tilknytningsproblemer kan eg aldri forst skal oppst. Av de som str meg nrmest er det ingen som kan si at eg ikke gir mi lille jenta alt hu trenge, og det er faktisk det einaste som betyr nge. Ikke ta til deg det adle andre meine og tenke. Linea strle, du gjr en kjempe jobb!

Eg heie p deg, og eg heie p meg:-)

Veronica Reime

08.02.2016 kl. 23:08
Hege: Frst og fremst; tusen takk for at du tar deg tid til kommentere, det setter jeg utrolig pris p!<3
Hjelpe meg s flink du er! For et pgangsmot!! Hres ut som vi er litt like vi to ;-) Jeg heier p oss <3 God klem til deg :-)

Oda Amalie

09.02.2016 kl. 00:18
Dette gjorde meg godt lese, jeg kjenner meg s utrolig godt igjen! Jeg fikk jenta mi i begynnelsen av 2. Vgs, da tok jeg henne med vekselvis i de to frste mnedene etter fdselen, gikk bare ut for amme og hun sov store deler av dagen da jeg hadde henne med. Etter de to mnedene (jeg er alenemor, mye krll med barnefaren, ikke tilstedevrende med andre ord) gikk jeg halve dager p skolen og hun var hjemme med moren min! 3vgs da hun nrmet seg ret og de fleste andre p hennes alder ble sendt i barnehage mens hun var hjemme med moren min og jeg gikk fulle dager p skolen. Det endte med at jeg fullfrte p normert tid og med ett snitt godt over 4!

N studerer jeg bachelor i internasjonal markedsfring(p andre siden av landet=null nettverk/hjelp), og livet er p mange mter blitt lettere med tanke p forelesningene, og at dagene ikke er s lange. Selv om hun har tilbrakt mye tid med foreldrene mine (mest mamma) har hun selvflgelig sterkest tilknytning til meg, s at "barnepedagoger" argumenterer for at ungen tar skade av det er heller tvilsomt, hehe. Jeg har s respekt og skjnner godt hva du mener med balanse i hverdagen. Studiene krever sitt, og barnet krever sitt, men det gr. Jeg tok iallefall valget om ikke utsette skolen ett r i permisjon fordi jeg ser det heller til det beste for dattera mi at jeg fortest mulig fr en utdannelse, en jobb, en inntekt, en sikker fremtid. Vimse rundt i minst tre r uten gjre noe og bare vre hjemme, er ikke meg forunt for si det snn!

Jeg vil bare si at det str respekt i de valgene du har tatt, jeg forstr det, og dette klarer du! Folk som ikke har vrt i en lignende situasjon selv, eller gtt gjennom smbarnsperioden samtidig som de har gtt p skole/studert er egentlig s godt som inhabile til uttale seg, jeg tror nesten helt sikkert at det er umulig forestille seg hvordan det er sette en annen person hyere enn deg selv og studier, samtidig som en mestrer begge deler!

Veronica Reime

09.02.2016 kl. 22:35
Oda Amalie: Tusen takk for at du tok deg tid til skrive alt dette!
Jeg er utrolig imponert, s god du er <3 Virkelig inspirerende, du m vre stolt av deg selv! Jenta di er heldig som har deg til mamma<3
Det er godt vite at vi er flere, og jeg er veldig enig i det du sier. Tusen takk for all oppmuntring og sttte, det setter jeg s utrolig pris p! Heier p oss<3
Ha en fortsatt fin kveld, god klem :-)

Annette

09.02.2016 kl. 08:58
Jeg har gjort det samme som deg, var ferdig utdannet nr eldste snnen min var 1 r. Han er n 14, og jeg kan ikke se at han har tatt skade av at jeg tok utdanning mens han var liten. S st p! Dette fr du til. Og du vil helt sikkert ha flere barn etterhvert, da kan du vre hjemme og nyte permisjonstiden. Jeg tror ikke barnet ditt tar skade av ha to foreldre med ambisjoner. Lykke til!!!

Veronica Reime

09.02.2016 kl. 22:36
Annette: s kjekt hre! S flink du er<3 Tusen takk for oppmuntringen og sttten, det gjr meg s glad! God klem <3

M

10.02.2016 kl. 19:30
Det er tft vre student og ha en liten i hus, men hres ut som du har knekt koden p en fornuftig og god mte. Jeg tok selv siste del av medisinstudiet med baby hjemme, og det ga meg en ekstra motivasjon til bruke tiden effektivt. Samtidig fr man sunne holdninger til hva som faktisk er viktig i livet. Tidligere virket en vanskelig eksamensperiode altoppslukende. Etter jeg fikk barn inns jeg i strre grad at det finnes s uendelig mye viktigere ting enn et middelmdig eksamensresultat. Man fr andre perspektiver og prioriteringer. Og hvem har sagt at man ikke kan lykkes p begge arenaer? Barnet ditt fr nok alt hun trenger, og mer til! Lykke til videre!

Veronica Reime

10.02.2016 kl. 23:12
M: Tusen takk for s god og oppmuntrende kommentar, det setter jeg utrolig pris p<3
Oi, s imponerende! Og ikke minst inspirerende :-)
Det er s sant, jeg er veldig enig med deg! Tusen hjertelig takk snille deg<3
Ha en fortsatt fin kveld, god klem :-)

Sofie

11.02.2016 kl. 11:52
Hva har du tatt utdanning som da, siden du fortsetter? har aldri hrt noe om det. selv tar jeg profesjonsstudiet i psykologi( 5 ret) og det er spennende, men kunne aldri ha tenkt meg et barn midt oppi alt dette. for mye arbeid med et barn, men selv er jeg jo dyktig.

har aldri hrt noe om hva slags jobb du har i bunnen, hva er det? :)

Veronica Reime

11.02.2016 kl. 13:46
Sofie: Jeg gr et femrig lektor masterprogram med engelsk som hovedfag, og da kreves det ikke at du skal ha noe jobb i bunnen fra fr av. Jeg sier at jeg fortsetter med studiene fordi jeg gr n andre ret og fortsetter dermed fra frste ret.
S bra at du er dyktig og trives med studiet, masse lykke til videre :-)

Sofie

11.02.2016 kl. 14:47
tUSEN TAKK, DET ALLER VIKTIGSTE MAN GJR HER I LIVET ER DET MAN TRIVES ALLER MEST MED, DA BLIR JO ALT EN LEK.

DU VIRKER DYKTIG, MEN JEG BARE FORSTO IKKE HELT HVA DET VAR DU GJORDE. M BARE BEKLAGE MEG, DERSOM DU SYNES JEG IKKE FORSTO DET DU HAR FORTALT. N FORSTR JEG DEG.

EGENTLIG ER IKKE FEM R S ILLE SOM FOLK SKAL HA DET TIL. ALT ER GY OM DU VIRKELIG VIL DET.

Veronica Reime

12.02.2016 kl. 00:21
Sofie: Det gr helt fint! :-D Det er veldig sant! Klem :-)

Skriv en ny kommentar

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits